Bab 6: Sekelip mata

17.6K 146 6
                                    

Suasana di perkarangan tanah perkuburan semakin sepi tatkala satu-persatu tetamu beransur pergi. Kini hanya tinggal dua sosok tubuh adik-beradik masih lagi tercegat menatap kubur kedua-dua orang tua mereka.

Mereka masih lagi tidak dapat menerima kenyataan bahawa sekelip mata mereka kini menjadi yatim piatu. Ini kerana kedua-dua orang tua mereka masih lagi ada bersama mereka semalam.

Zulaika tidak menyangka lambaian ibubapanya ketika meninggalkan perkarangan kediaman asrama universitinya semalam adalah kali terakhir dia melihat senyuman ibubapanya yang masih bernyawa.

Terasa bersalah menyelubungi dirinya ketika ini. Jika dia hanya menaiki bas dan tidak menyusahkan ibubapanya, sudah pasti ini semua tidak terjadi. Namun semuanya sudah terlambat dan menyesal pun tidak berguna.

Kini kehidupan perlu diteruskan dan dia perlu mengambil alih tugas ibubapanya membesarkan adik lelakinya itu. Setelah agak lama meratap di kubur, akhirnya kedua-dua beradik itu beredar dan pulang ke rumah.

==================================================================================

Sudah dua minggu berlalu semenjak kematian orang tua Zulaika dan Daud. Semenjak itu juga Zulaika tidak pulang ke universiti. Dia telah fikir masak-masak dan mengambil keputusan untuk berhenti belajar.

Dia kini nekad mengambil alih perniagaan kedai makan milik orang tuanya demi kelangsungan hidup dia dan adiknya. Jika bukan dirinya, siapa lagi yang perlu meneruskan peninggalan orang tua mereka.

Zulaika yang kini berada di ruang tamu hanya memerhatikan adiknya yang jauh mengelamun di pintu utama rumah. Adiknya itu masih lagi tidak dapat menerima kenyataan kehilangan orang tua mereka.

Dia tahu adiknya senantiasa merenung ke luar rumah dengan harapan ibubapa mereka pulang. Dia tidak tahu lagi bagaimana untuk membantu adiknya itu menerima hakikat. Menerima qada dan qadar.

Dia tahu adiknya sangat manja dengan kedua orang tua mereka memandangkan adiknya itu adalah anak bongsu dan tidak pernah berjauhan dengan mereka. Pemergian mereka telah memberi tamparan hebat kepada lelaki itu.

Sudah puas dia memikirkan cara untuk mengembalikan semula keriangan dalam hidup adiknya dan melupakan kesedihan. Hati dan perasaan adik lelakinya itu benar-benar sudah diselubungi dengan kesedihan ketika ini.

Apakah cara yang terbaik bagi merawat kesedihan hati lelaki itu? Secara tiba-tiba ada satu idea yang menarik telah melintas di fikirannya. Tanpa menunggu lama, dia terus menghampiri adiknya itu.

"Mengelamun apa tu dik?" Zulaika bertanya.

"Takde apa. Saja ambil angin malam." Daud menjawab dengan suara yang sayu. Ia membuatkan Zulaika menjadi semakin rungsing dengan sikap adiknya.

"Adik dah mandi belum ni? Kenapa bau lain macam je ni?" Soal Zulaika lagi sambil menghidu rambut adiknya itu.

"Dah, balik sekolah tadi." Balas Daud.

"Balik sekolah tadi? Sekarang ni dah dekat maghrib. Patutlah bau lain macam. Dah, jom ikut akak mandi." Arah Zulaika sambil menarik tangan adiknya itu.

Pada awalnya Daud menolak tetapi setelah dipaksa berkali-kali, akhirnya beliau akur. Beliau hanya membontoti kakaknya itu ke bilik mandi. Setelah tiba di bilk mandi, kakaknya mengarahkan beliau mandi dahulu sementara gadis itu pergi mengambil tuala.

Namun perasaan ingin mandi tidak sedikit pun berada di fikirannya. Beliau hanya memandang air di dalam kolah mandi sambil mengelamun. Kenangan beliau dimandikan oleh ibunya di dalam bilik mandi ini berlegar-legar di ingatannya.

"Lah, kenapa tak mandi lagi?" Soal Zulaika sebaik tiba di hadapan pintu bilik mandi. Persoalan itu tidak dijawab. Dia kemudian menggantungkan tuala di dinding lalu menghampiri adiknya itu.

"Angkat tangan tu." Arah Zulaika sambil cuba membuka baju di tubuh Daud.

"Eh, akak nak buat apa ni? Adik tahu lah nak mandi sendiri." Daud cuba menghalang perbuatan kakaknya itu.

"Kalau adik tahu mandi sendiri, kenapa bau badan busuk sangat kebelakangan ni? Dah jangan nak melawan, angkat tangan tu!" Tegas Zulaika.

Akhirnya Daud akur dan menurut sahaja perintah kakaknya itu. Kakaknya kini menanggalkan pakaiannya satu-persatu daripada baju, kemudian seluar, sehinggalah ke boxernya. Beliau kini berada dalam keadaan bertelanjang bulat di hadapan kakaknya itu.

Tiba-tiba perasaan malu kini terbit di dalam jiwanya kerana ini adalah kali pertama beliau berbogel di hadapan kakaknya dengan lampu terpasang. Namun perasaan malu itu kini berselang-seli dengan perasaan teruja.

Zulaika mengarahkan Daud duduk di atas kerusi kecil yang tersedia. Adiknya itu hanya menuruti perintah. Setelah adiknya duduk, dia menyiram air ke seluruh tubuh lelaki itu. Setelah air membasahi tubuh, dia kemudian meratakan sabun ke setiap inci kulit pula.

Bahagian akhir tubuh yang disabun adalah di bahagian alat sulit Daud. Ketika Zulaika menyabun batang kemaluan tersebut, tiba-tiba ia mengembang dan mengeras. Daud tersipu-sipu menahan malu.

"Ey, kenapa keras ni? Dengan kakak sendiri pun bernafsu ke?" Soal Zulaika yang masih lagi menyabun batang zakar tersebut.

"Bukan bernafsu, tapi memang konek adik sensitif kalau kena usap." Balas Daud sambil memalingkan wajahnya ke kiri untuk menyorokkan wajahnya yang kemerahan.

"Yeke takde nafsu kat akak?" Soal Zulaika lagi.

Zulaika kemudian menanggalkan pakaiannya satu-persatu daripada baju, coli, kain batik, dan akhir sekali seluar dalam. Daud tergamam melihat perilaku kakaknya itu. Matanya terbungkang melihat tubuh gebu kakaknya dari hujung kaki sehingga ke hujung kepala.

Zulaika kemudian menyambung tugasnya dengan membilas tubuh Daud yang dipenuhi sabun. Setelah selesai membilas, Zulaika mengarahkan adiknya duduk di atas dinding kolah. Selepas itu, dia mengusap-usap batang adiknya yang mengeras.

"Betul ke takde nafsu dengan akak? Meh biar akak uji." Ujar Zulaika.

Dia kemudian merapatkan kepalanya ke arah celah kangkang Daud, lalu memasukkan batang zakar itu ke dalam mulutnya. Terasa padat rongga mulutnya dek saiz zakar yang besar itu. Seperti tidak percaya zakar itu milik adiknya.

Zulaika menghisap zakar adiknya dan menggerakkan kepalanya ke depan dan ke belakang. Terdengar bunyi dengusan kuat terpacul dari mulut Daud menahan kegersangan. Beliau kemudian memegang kepala kakaknya lalu rambut gadis itu digenggam dengan erat.

Sedang melakukan dosa tersebut, tiba-tiba kedengaran azan maghrib berkumandang dari arah masjid berhampiran. Akibat rasa bersalah, Zulaika kemudian mempercepatkan kuluman terhadap zakar adiknya itu.

Dia kemudian menyambung dengan mengepit zakar adiknya itu di celah kedua-dua buah dadanya lalu dilancap batang itu dengan buah dadanya. Daud menjadi tidak keruan dengan kenikmatan yang diberikan oleh kakaknya.

Setelah seketika membiarkan lancapan itu, akhirnya Daud sampai ke puncak kenikmatan. Beliau memancutkan benih-benih anak adam ke tubuh bogel kakaknya. Air mani yang banyak terpancut itu berselerak mengenai dada, leher, dan wajah gadis itu.

"Maaf akak, tak sengaja. Tak tahan sangat." Ucap Daud setelah melihat air maninya mengotori tubuh kakaknya itu.

"Takpe, akak tak kesah. Alang-alang akak pun nak mandi." Ujar Zulaika sambil mengelap air mani di pipinya menggunakan jari.

"Dahlah, cepat mandi wajib tu. Dah masuk maghrib dah. Lepas mandi kita sembahyang jemaah sama-sama ya." Sambung Zulaika lagi.

"Okay." Balas Daud ringkas.

Kedua-dua beradik itu kemudian menyambung mandi bersama-sama dalam keadaan bertelanjang bulat. Setelah selesai, mereka berdua kemudian menjalankan ibadah fardhu maghrib secara berjemaah.

Bersambung...

3. Bahagia Di SampingnyaWhere stories live. Discover now