Bab 12 : Selamat tinggal cikgu

15.8K 129 4
                                    

Sebulan yang lalu :-

Daud dan pelajar yang lain kini sudahpun tiba di tapak perkhemahan. Matanya melilau mencari seseorang. Tidak jauh dari situ juga kelihatan ada seseorang yang mencari orang yang sama dengan Daud.

Kelihatan guru pengiring iaitu ustaz Haikal sedang mengira satu-persatu pelajar. Beliau mendapati kesemua 78 orang pelajar telahpun tiba. Beliau kemudian mengira pula bilangan guru pengiring.

Termasuk dirinya, hanya 5 orang sahaja yang tiba di tapak perkhemahan. Beliau mencari-cari kelibat Nur Dhuha, namun gadis itu tidak kelihatan. Setelah menunggu beberapa ketika, gadis itu masih tidak muncul.

"Cikgu Normah, mana cikgu Dhuha?" Soal Haikal kepada rakan baik Nur Dhuha.

"Aik, tadi dia ada kat belakang saya?" Ujar Normah sambil menjeling-jeling di sekeliling mencari Nur Dhuha.

"Dia ke mana pula?" Haikal mula risau.

"Mungkin dia lambat sikit pun. Kita tunggu dia sekejap ye." Normah cuba menyedapkan hati.

Setelah menunggu lebih sepuluh minit, kelibat Nur Dhuha tidak muncul juga. Haikal menjadi semakin resah dan risau. Beliau tidak mampu menunggu lagi lalu mencapai lampu suluhnya dan bergerak menuju ke atas gunung semula.

"Ustaz nak pergi mana?" Soal Normah.

"Saya nak pergi cari cikgu Dhuha. Risau apa-apa terjadi kat dia." Jawab Haikal.

"Saya ikut." Pinta Normah.

"Tak perlu, cikgu tolong tengok-tengokkan pelajar. Kalau saya tak balik-balik juga, baru cari kami." Ujar Haikal.

"Ustaz nak pergi mana tu cikgu?" Soal Daud kepada Normah setelah melihat Haikal tergesa-gesa pergi.

"Dia pergi cari cikgu Dhuha." Jawab Normah.

"Haa! Apa jadi dengan cikgu Dhuha?" Daud inginkan kepastian.

"Tak tahu lah dia kat mana sekarang ni. Tu yang ustaz Haikal nak pergi cari." Jelas Normah. Sebaik habis berkata, Daud terus laju mengekori Haikal.

"Hei Daud, kamu nak pergi mana tu?!" Jerit Normah.

Namun jeritan gurunya itu diabaikan sahaja oleh Daud. Beliau terus melajukan langkahnya untuk mengekori ustaz Haikal. Namun sayangnya gurunya itu berjalan terlalu pantas sehingga menyebabkan beliau tertinggal jauh.

Tanpa lampu suluh di tangan, penglihatannya menjadi terhad. Namun disebabkan risaunya beliau terhadap Nur Dhuha, beliau tetap memberanikan diri meredah hutan. Beliau mundar mandir di dalam hutan berkenaan.

"Cikgu Dhuha, cikgu dekat mana?!" Laung Daud dengan kuat.

Namun tiada sahutan yang kedengaran. Sedang asyik berjalan dan mencari kelibat Nur Dhuha, secara tiba-tiba hujan turun dengan lebat. Beliau terus berlari dan cuba berlindung di bawah pokok.

Beliau hanya terduduk di bawah pokok dan berlindung dari hujan. Hatinya menjadi semakin resah apabila memikirkan Nur Dhuha. Beliau risau jika gurunya itu kini berada dalam kebasahan hujan.

Sedang memikirkan akan keadaan gurunya itu, tiba-tiba matanya terlihat ada cahaya samar-samar tidak jauh daripada beliau berada. Beliau dapat merasakan yang cahaya itu ada kena mengena dengan Nur Dhuha.

Tanpa mempedulikan hujan lebat yang turun, beliau terus meredah dan menuju ke cahaya yang dilihatnya. Ternyata cahaya itu datangnya daripada sebuh pondok yang menjadi checkpoint kepada pendaki.

Beliau terus berjalan menghampiri pondok itu. Apabila tiba berhampiran pondok itu, seperti tidak percaya apa yang dilihat oleh matanya. Guru kesayangannya itu dalam keadaan berbogel bersama seorang lelaki.

Lelaki itu adalah lelaki yang beliau ekori sebentar tadi iaitu ustaz Haikal. Jelas kelihatan kedua-dua mereka sedang melakukan penzinaan. Perasaan marah mula meruap-ruap di dalam hatinya.

Beliau terus berjalan menghampiri pondok itu untuk melepaskan amarahnya terhadap mereka. Sungguh terluka melihat tubuh wanita yang beliau sungguh cintai kini sedang dinikmati lelaki lain.

Namun secara tiba-tiba beliau menghentikan langkahannya. Walaupun marah akan perbuatan dua orang itu, namun Daud tidak sampai hati untuk mengguris hati dan perasaan Nur Dhuha.

Beliau kemudian berpatah balik dan meninggalkan kedua-dua orang itu untuk bermaksiat. Dalam keadaan hujan yang masih turun, beliau tidak sedar air matanya mula mengalir membasahi pipi.

Mungkin beliau terpaksa menerima kenyataan mana mungkin cintanya akan diterima oleh Nur Dhuha. Mungkin beliau perlu berlajar untuk menerima ketentuan. Sedang beliau melangkah turun, beliau terserempak dengan cikgu Normah.

"Daud, kamu jumpa tak cikgu Dhuha?" Soal Normah yang ditemani oleh beberapa pelajar yang lain.

"Tak...Tak jumpa pun." Balas Daud berbohong.

"Kamu nak ikut kami cari cikgu Dhuha tak?" Soal Normah lagi.

"Takpe lah, saya penat. Saya balik ke kem dulu lah." Daud beredar daripada situ dalam keadaan hatinya terluka.

Kembali ke masa kini :-

"Kamu nampak apa yang kami buat malam tu?" Nur Dhuha terkejut dengan apa yang diperkatakan oleh Daud.

Pelajarnya itu hanya membalas persoalan itu dengan anggukan kepala. Nur Dhuha seperti tidak percaya perbuatan maksiatnya terlihat oleh orang lain. Nasib baik lah Daud tidak menyebarkan cerita itu di sekolah.

"Kamu jealous ke saya dengan ustaz Haikal?" Soal Nur Dhuha.

"Mestilah, sebab saya cintakan cikgu." Luah Daud. Nur Dhuha menjadi terperanjat dengan luahan pelajarnya itu.

"Kamu jangan nak merepek boleh tak?! Jarak umur kita berbeza 10 tahun tahu tak?!" Marah Nur Dhuha.

"Apa masalah dengan umur? Age is just a number." Daud masih lagi mengharap.

"Dah lah Daud, kamu tahu tak yang cikgu pun dah nak kahwin bulan depan. Tak guna lagi kita argue sekarang. 'Adik' awak ni boleh tegang lagi tak? Jom 2nd round." Nur Dhuha membelai zakar kendur Daud.

Walaupun Daud masih terasa hati dan kecewa kerana cinta hatinya itu bakal berkahwin tidak lama lagi, namun beliau tidak menolak permintaan daripada cikgunya itu. Beliau bersetuju untuk menyambung persetubuhan haram tersebut.

Kedua-dua mereka kemudian menyambung kembali persetubuhan haram mereka sehingga ke subuh. Kedengaran azan mula berkumandang di corong masjid berdekatan. Tiba-tiba pintu bilik Nur Dhuha diketuk dari luar.

"Adik, dah subuh dah ni. Tak nak bangun sembahyang ke?" Suara Hajah Salmiah kedengaran di balik pintu.

"Ye mak, dah bangun dah." Laung Nur Dhuha.

"Dah cepat pakai baju, masa mak saya masuk dalam bilik air nanti, awak cepat-cepat keluar tau." Arah Nur Dhuha.

Walaupun keberatan untuk meninggalkan guru kesayangannya yang masih lagi berbogel, tetapi Daud tetap akur. Beliau kemudian menyarung kembali pakaiannya dan sebelum berjengket perlahan-lahan meninggalkan ruang tidur gurunya itu.

Beliau hanya redha jika memang mereka tidak dicipta untuk bersama. Mungkin telah diatur oleh sang pencipta tiada jodoh antara mereka. Beliau meninggalkan perkarangan rumah dengan membawa memori indah persetubuhan haram mereka bersama.

Bersambung...

3. Bahagia Di SampingnyaWhere stories live. Discover now