Jälleen yksi ilta oli kulunut sekavien tunteiden kirjoa pohdiskellen. Mä en ollut täysin varma enää miksi mä edes jaksoin vaivata koko asialla päätäni. Ei se kuitenkaan siitä miksikään muuttunut.
Vaikka mä miten paljon asiaa olisin ajatellut, ei se saanut Joonasta kiinnostumaan musta. Ehkä se oli vain ihan hyvä asia. Vaihto kuitenkin aiheuttais ennemmin tai myöhemmin jotain ikäviä asenteita. Eikä niitä kaivattu nyt yhtäkään.
Joel oli kysellyt meidän whatsapp ryhmässä muiden viikonlopun suunnitelmista, silmällä pitäen omaa ehdotustaan. Näin meidän kesken.. se ei voinut olla hyvä kun Joelista oli kysymys.
Tommi oli ilmoittanut olevansa vapaa, Aleksi taas sanoi pohdiskelevansa jotain tiettyä kohtaa eräästä meidän tulevalle levylle julkaistavasta biisistä. Se suunnitelma oli tyssännyt lyhyeen kun Joel oli lahjonut sen mukaan ideaansa.
Mä olin vastahakoisesti ilmoittanut olevani myös mukana, mikäli tällä kertaa todella tehtäis jotain eikä vaan suunniteltais. Edellinen ja sitä edellinen ja noin 35 sitä edeltävää kertaa ne suunnitelmat oli jääneet suunnitteluasteelle. Jos tällä kertaa pääsis kokeilemaan käytännössä.. eiköhän se kotona istumisen kuitenkin voittanut mennen tullen.
Niko ja Joonas eivät olleet ilmoittaneet itsestään vielä yhtään mitään, joten kaikki riippui niistä. Tai olihan meitä jo toisaalta enemmistö mukana, niin kai se ilman niitäkin onnistuisi. Ja jos multa kysyttiin, oli ehkä parempikin niin. Mulla nimittäin oli vahva tunne siitä et mä en välttämättä olis jaksanut katsella aitiopaikalta niiden hinkutusta toisiaan vasten. En juuri nyt...
Lopulta Joonas oli vastannut Joelin viestiin myöntävästi kun ei ne kuulemma muuta Nikon kanssa olleet suunnitelleet kuin leffailtaa toistensa sylissä. Jos mä olisin vähääkään herkempi ihminen, mä saattaisin oksentaa.
Tilanne olis varmasti ollut hieman eri jos mulla olis ollut joku vierellä. Lähinnä siis parisuhteeseen viittasin tällä. Mä tiedän ettei se ollut realistinen ajatus mut kyllähän niitä oli, jotka pitkän suhteen aikana olivat olleet ihastuneita johonkin toiseen siinä sivussa. Ihan luonnollista se musta oli. Eri juttu oli sitten se, et antoiko sille houkutukselle periksi. Oman elämän temptation island...
Asiaa olis kai ollut helpompi käsitellä jos itselläkin olisi ollut joku mutta se tuntui ajatuksena musta väärältä. Jos kyse oliskin ollut jostain ohimenevästä pienestä fyysisen tason ihastuksesta, se olis ollut ihan ok mut musta vähän oli viime aikoina alkanut tuntua siltä et asia ei niin ollut.
Hitot mä siitä miltä se itseä kohtaan tuntui, olinhan mä jo sentään puolet vuodesta onnistunut suvereenisti pitämään tunteeni kurissa ja kiduttamaan itseäni sillä ajatuksella et jos vielä jonain päivänä Joonas olisi mun.
Niitä kahta mä vain ajattelin. Ja niiden parasta. Mä en vain osannut ajatella itseäni ja se kai koituisi myös lopulta mun kohtalokseni..
Vaikka mä olin jo tottunut siihen et näin miehen johon olin palavasti rakastunut, toisen sylissä niin onnellisena, en mä voinut valehdella etteikö se olis sattunut. Jos mä vain olisin voinut, mä olisin päästänyt tunteistani irti. Se vaan ei valitettavasti ollut ihan niin helppoa.
Tai edes rakastunut johonkin toiseen. Ihan kehen tahansa muuhun. Vaikka Aleksiin! Kunhan mä olisin saanut jo niin pitkään kiduttaneet tunteet pois Joonaksen ympäriltä. Se vain ei tainnut olla mun käsissäni... jos olis ollut, en kai mä tilannetta näin pahaan malliin olis päästänyt.
Mä en ollut täysin varma siitäkään, olisko se hyödyttänyt jotain jos mä olisin kertonut Joonakselle vain totuuden. Puoli vuotta lisää massaa ympärilleen kerännyt lumipallo olis kyllä törmännyt komeasti seinään mut siihen se sit jäiskin.
Se oli Nikonsa kanssa onnellinen ja jos niillä oli mahdollisuus johonkin vielä kauniimpaan, en mä siinä tiellä halunnut seisoa. Kuinka mä olisin edes voinut...
***
Olin tänään reipas ja inspiroidun tuosta JoelxNiko stoorista sen verran että tein ruokaa :) En kanaa ja riisiä mutta lasagnea :) Te tuskin teette tällä tiedolla mitään mutta kerroin sen silti :) <3
BINABASA MO ANG
Die For You✅
FanfictionOlli kamppailee jo pitkään jatkuneiden tunteidensa kanssa Joonasta kohtaan mutta mitäpä niille mahtaa kun toinen on parisuhteessa? Yksi yö muuttaa kaiken ja se selviää vain lukemalla, kääntyykö se hyväksi vai pahaksi