KESİKÇAYIR

1K 56 16
                                    


Sorduğu soruyla bir anda afalladım.

"Sen benim neyimsin Halide?"diye sormuştu bana.

Bir anda ayaklanınca başım boşluğa düştü.Başımı savrulmadan tutmayı başardım.Bakışlarımı karşımda dikilmiş,bir sağa bir sola giden Ayhan'a doğrulttum.Şuan o kadar dermanım yoktu ki,yeniden tartışmaya,yeniden birbirimizin kalbini kırmaya,geçmişteki tavırlarını yüzüne vurmaya ve en önemlisi ne olduğumuzu sorgulamaya.

O benim çocukluğumdu ne ötesi vardı bu işin ne gerisi,bir kaç kişinin yakıştırmalarıyla mı şekillenecekti bizim ilişkimiz?

Bayılmamdan mütevellit ağrıyan başıma derman olsun diye şakaklarımı ovaladım.Bıkkın bir şekilde ayaklanıp arabaya yöneldim.

"Beni eve bırak Ayhan şuan başkalarının söylemleriyle kendini sorgulayan senle uğraşamayacağım,çünkü uğraşırsam yine tartışacağız biliyorum.Bu güzel günü zehir etmeden bin arabaya."

Arabaya hiçbir şey demeden bindi.Yolculuğun sessizliğine bir iç çektim.Biz en son yarın akşama kadar ateşkes yapmıştık değil mi?şu halimize bakar mısınız?

Uzanıp radyoyu açtım.Zaten kaçan keyfimi en azından hareketli bir şarkı ile bastırabilirdim sanırım.Radyo zaten bir türkü radyosundaydı,ama çıkan türkü bizim türkülerimizden biriydi.

Neşet Ertaş'ın o güzel sesi arabayı doldurdu.O sazıyla çalardı bu türküyü ben ve Ezgi bağıra bağıra eşlik eder oynamaya çalışırdık.Zihnime dolan eski günlerle neşem yerine geldi.Sesi sonuna kadar açtım,bu hareketime  hafif bir şekilde güldü.

"Hazır mısın Koca oğlan başlıyoruz."

Bir anda bağırarak türküye eşlik etmeye başladım.

Aman desinler desinler şeker yesinler

Aman desinler desinler şeker yesinler

Şu oğlan şu kıza yanmış desinler.

Ona bakarak söyledim son kısmı.Bizim şu anki durumumuzu yansıtıyordu,şu oğlan şu kıza yanmış desinler.Ne derlerse desinler biz bilmiyor muyduk birbirimizi.

Yeniden nakarata gelince o da benim gibi o güzel sesiyle türküye eşlik etti.

Aman desinler desinler şeker yesinler

Aman desinler desinler şeker yesinler

Şu oğlan şu kıza yanmış desinler.

Aynı anda bağırarak birbirimize bakarak söyledik,ve devam ettik gözlerimiz kesişirken.

Aman desinler desinler şeker yesinler Şu kız şu oğlana yanmış desinler .

Biten türküyle arabayı kısa bir sessizlik doldurdu.Benim neşem ise baş ağrımı bastırmış şu anın keyfini çıkartıyordu.Yeniden Neşet Ertaş'ın sesi doldurdu.Bahçe duvarından aştım dedi.

İkimizde aynı anda güldük.Ben yeniden bağırarak söylemeye başlayınca o da eşlik etti yeniden.

Bir bakışta yaktın beni
Bir bakışta yaktın beni
Dert ile bıraktın beni
Dert ile bıraktın beni
Yaktın beni, yaktın beni
Yaktın beni, yaktın beniYanıyorum, yanıyorum, yanıyorum hele
Mayil oldum gonca güle

Acem şalı ince bele
Acem şalı ince beleYeter naz eyleme bana,arabayı köşeye çekti.Sakin bir şekilde durdurdu.Gözlerimiz tam anlamıyla kilitledi ve bağırarak söylemeye devam etti.
Gayri naz eyleme bana
Gel göreyim kana kana
Gel göreyim kana kana
Aşık oldum gülüm sana
Aşık oldum gülüm sana

Sera EtkisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin