11.kapitola

1.6K 72 2
                                    

Severus dělal, co mohl, aby se nemračil. Nebyl si úplně jistý, jestli se mu to daří, ale upřímně se snažil. Účast na narozeninové oslavě plné dětí ze základní školy nikdy nebyla na prvním místě v jeho seznamu věcí, které chtěl dělat, ale vzhledem k tomu, že oslava byla pro jeho vlastního syna, nemohl dost dobře odmítnout.

Byli na bowlingu, na kterém Severus od dětství nebyl. Vůbec by mu nevadilo, kdyby už do žádného nevkročil, ale byla to Joshova volba a kdo je on, aby se hádal?

Jak tak stál a nechával své smysly bombardovat neonovými světly a boucháním koulí, začaly mu chybět staré dobré časy schůzí Smrtijedů. Přinejmenším na nich nesmrdělo smažené jídlo a hořčice, zatímco jeho sluch napadaly pronikavé výkřiky příliš vzrušených dětí.

„Vypadáte jako byste cucal citrón," řekl Bill s úsměvem a postavil se vedle něj.

"Je to nekonečné." Severus odolal nutkání založit si ruce na prsou. Nacpal si ruce do kapes a znovu je vyndal, zatímco stál a díval se, jak se děti střídají u shazování kuželek.

„Už jen pár kol, pak nakrájíme dort, rozdělíme tašky a přijdou si pro ně rodiče."

„Ne dost brzy." Severus uvažoval, jestli by bylo naprosto nevhodné, aby si odněkud obstaral whisky. „Je spousta věcí, které přežiju, když přijde na Joshe, ale tohle peklo, čemu se říká narozeninová oslava, není jedna z nich."

Bill se zasmál a řekl. „Taky to není moje představa zábavy. Zvlášť když jsou tu spratci jako ten kluk Archie."

„Hm, byl jsem v pokušení ho proklít nejméně pětkrát," zavrčel Severus a zadíval se na dotyčné dítě. Jeden za katovu oprátku, jak by řekla jeho drahá matka. Musel říct, že souhlasí.

„Draco je ve svém živlu," řekl a podíval se, jak blonďák organizuje děti, smál se a škádlil je.

„Miluje děti." Bill pozoroval svého manžela. „A děti milují jeho. Děti George a Charlieho si myslí, že je úžasný a všichni víme, jak moc ho má Josh rád. Kdo by si to pomyslel? Ten snobskej hajzlík z doby před lety se změnil v takovýho měkotu.„

"Ocenil by váš manžel, že jste ho nazval snobským hajzlíkem?" Zeptal se Severus a povytáhl obočí.

„Nazval jsem ho mnohem horšími věcmi, věřte mi.„

Severus se díval, jak si Draco a Harry hrají s dětmi. Draco se k nim choval přirozeně a upřímně se zdálo, že se baví, když s nimi všemi komunikuje.

Byl to tak odlišný člověk od dítěte, které Severus znal. Samozřejmě, změna začala, když zběhl od rodiny a Smrtijedů, ale Severus musel přemýšlet, jestli by byl Draco dnes tím samým mužem, kdyby nebylo jeho manželství s Billem.

„Slyším ve vaší budoucnosti dupot drobných nožiček?" Zeptal se Severus.

„Skoro jistě. Draco si je moc přeje, ale nejdřív chce strávit pár let svojí kariérou.„

„A vy?„

„Ach, chtěl bych děti. Jako nejstarší ze sedmi jsem měl spoustu praxe s malými. Ale raději bych neskončil s tak neprakticky velkou rodinou.„

„Mohl byste skončit s dvojčaty," řekl Severus se zlým úsměvem.

„Ach, Merline, to neříkejte," otřásl se Bill. „Fred a George č.2, to by bylo hrozné. Podal bych žádost o rozvod.„

„Severusi! Strýčku Bille! Díváte se? Jsem na řadě!" Zavolal na ně Josh, když přišel na řadu.

Bill mu zamával a Severus se díval, jak Josh postupuje. Koule byla žalostně lehká a měl jen malou naději, že srazí víc než jednu kuželku. Severus pokradmu švihl rukou a silou ji poslal do dráhy, kde narazila do všech deseti kuželek.

Stíny minulosti (SNARRY)Kde žijí příběhy. Začni objevovat