Severus byl z dovolené nervózní. Byla pravda, že trávil všechen čas s Harrym a Joshem, ale dovolená byla něco jiného. Často vrhala nečekané překážky a mohla vás seznámit s věcmi, které jste předtím o lidech nevěděli.
Během svého života hodně cestoval, ale nikdy ne pro potěšení. Nebyl si úplně jistý, co člověk dělá o prázdninách, ale rozhodně nebyl z těch, co sedí u bazénu a pomalu si mění pleť v jiný odstín. Na rozdíl od toho, co si o něm lidé mohli myslet, byl skutečně opálený. Samozřejmě neměl v úmyslu vysedávat venku a opalovat se, ale možná by bylo hezké dát mu trochu barvy do pleti.
Vila, ve které bydleli, byla nádherná. Nacházela se v úchvatném pobřežním městě Preveza a poskytovala dechberoucí výhled na pobřeží pod ní. Byl to velký dům s pěti ložnicemi, všechny s vlastním příslušenstvím. V přízemí byl obývací pokoj, vše otevřené s moderními vymoženostmi, i když původní tradiční kouzlo nemovitosti zůstalo zachováno.
Byla tam pěkně upravená zahrada, doplněná bazénem, odkud bylo vidět na moře. Celkem vzato to bylo jedno z nejpřitažlivějších míst, jaké kdy Severus viděl, a spíš si myslel, že by dokázal strávit dva týdny života v takovém luxusu.
Josh byl okouzlen. Přivezl si s sebou téměř celou ložnici a hodinu si vybaloval věci a zařizoval je podle svých představ. Přinesl několik knih o řecké mytologii a také knihu o řecké turistice, kterou mu koupila Molly. Byl organizovanější než většina dospělých a jejich první večer ve vile strávil Josh nastíněním itineráře, který pro ně zmapoval.
Prvních pár dní prostě trávili zabydlováním. Prozkoumali město a nejlepší místa, kde nakoupit potraviny a zároveň si prohlédli možné restaurace, které by mohli navštívit na večeři. I když byl posedlý hrady, Josh toužil vidět hrad Pantocrator a s Billem vymysleli výbornou hru pirátů, ke které byl přilákán i Severus.
Byli samozřejmě povinni strávit nějaký čas na pláži. Severus nemohl říct, že by se mu to nějak zvlášť líbilo, ale skrýval svou nelibost kvůli Joshovi. Dával přednost oblázkovým plážím před pískem a také neměl rád pláže obydlené tolika lidmi.
Přesto bylo zábavné sledovat Joshe, jak si hraje v moři a vyrábí hrady z písku. Poslušně se o něj starali Bill a Draco, jejichž zbožňování chlapce bylo jasně vidět. Budou z nich výborní rodiče, až přijde čas a Severus si všiml, jak si ti dva muži vyměňují mnoho pohledů, když si hráli s Joshem, nepochybně si představovali, jaké to bude, až přijde jejich čas.
Joshova první zastávka byla na ostrově Delos. Vyprávěl jim o tom, že je to rodiště Apollóna a Artemidy. Pochodoval s nimi po téměř dvou mílích ostrova a cestou ukazoval na svatyně a chrámy.
Pak se vydali do Kommosu, kde je Josh informoval, že místo je považováno za labyrint, kde je držen minotaurus krále Mínoa. Pláž byla nádherná a strávili tam šťastné odpoledne, zatímco Josh vyprávěl, nikoli poprvé, příběh Thésea a Minotaura.
Po několika dnech odpočinku byli opět venku, tentokrát na hoře Olymp, domově bohů. Josh strávil celý den tím, že jim vyprávěl o bozích a bohyních, líčil jejich různé schopnosti a příběhy, které s nimi byly spojeny. I když už měl řecké mytologie po krk, Severus nemohl popřít, že Joshova schopnost udržet si informace je působivá.
„Kam nás vezme zítra?" zeptal se Harry, když druhý den odpoledne lenošili u bazénu.
„Věřím, že do Paphosu, rodiště Afrodity," odpověděl Severus a díval se, jak Josh pluje po bazénu na nafukovacím lehátku.
„Až se vrátíme domů, bude ze mě učenec," zasténal Harry tiše a natáhl tělo na lehátko.
Severus dělal, co mohl, aby se nedíval, ale byl jen člověk. Celé prázdniny byly zatím jedním z dlouhých testů jeho odhodlání v této oblasti. Když byli ve vile, Harry si zvykl nosit kraťasy a skoro nic jiného.
ČTEŠ
Stíny minulosti (SNARRY)
FanfictionNa výročí Voldemortova pádu Severus svede Harryho. Po prožité noci opouští zemi, aby si užil svobodu. Po letech se vrací do Anglie a zjišťuje kolik toho za sebou nasekal. Dokáže mu Harry odpustit a odčiní Severus své chyby? ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Příb...