Tanıdık ayak sesleri uzun koridor boyunca yankılanırken etraftaki hizmetçilerin gözleri onun üzerindeydi. Yüzündeki sinirli ifadeden kaynaklı olabilirdi. Buraya geldiğinde genellikle mütevazı ama gergin bir ifade takınırdı yüzüne.
Kapıyı çalmadan içeriye girdiğinde bir kaç kağıda uzun uzun ve bir o kadar da dalgın bakan Rusya ile karşılaştı. Kapının açılması ise bakışlarını kağıt tomarından çekip Türkiye'nin gözlerine kaydırdı.
Gergin görünüşleri birbirlerini endişelendirmiş gibiydi. İçeri girip kapıyı ardından kapattığında oturmadı. Ellerini arkasına bağladığında Rusya'nın dikkatini çeken ilk şey üzerindeki paltoyu çıkarmamış olmasıydı. Kalmak istemediği, gerekli bilgiler karşılığında hızlıca burdan çekip gideceği açıktı. Konuya girse daha iyi olur gibi hissediyordu.
Rusya; Hoşgeldin..
Türkiye; Beni buraya çağırma sebebin nedir?
Rusya; Oturmaz mısın?
Türkiye; Beni buraya ne için çağırdın?..
İnadı inat gibiydi. Uğraşmayak istememesinden değil, acelesi olduğu belli olduğundan üstelemeden konuya girdi.
Rusya; Belki inanmayacaksın ama.. Ukrayna ortada yok.
Türkiye; NE DEMEK ORTADA YOK?
Tokat yemişe dönen Türkiye kapı önünden ayrılıp Rusya'nın masasına yaklaştı. Bunun şaka olmasını dilese bile böyle bir durumun şakası yapılamazdı.
Rusya; İnan hiçbir fikrim yok!
Aniden tıpkı kendisi gibi sert bir çıkış yapan Rusya'ya karşı şaşkın gözlerle bakıyordu Türkiye. Nasıl bu konuda hiçbir fikri yoktu?
Karşısındaki koltuğa kurulduğunda burnundan soludu. Sinirli ifadesi ciddi duruyordu ve anlaşılan buradaki süresini uzatması gerekicekti.
Türkiye; Detayları ver. Bununla başa çıkamazsak diğerlerinin şüphesini fazlasıyla üzerimize çekmiş oluruz.
Rusya bir süre göz çevresini okşadı. Başından hiç eksilmeyen o ağrı ile birlikte düşünmek bir işkenceye dönüyordu. Sabrının taştığını hissediyorken farklı konulara sapan düşünce yolu bir anda aydınlanmaya başlamıştı sanki.
Rusya; İhanet veya başka bir şey olabilir emin değilim. Belki askerleri kendi tarafına çekti? Belki askerlerin bir çoğu uzun zamandan beri onun tarafındaydı? Belki tehdit edildiler? Nerden bilebilirdim ki?!
Türkiye; Polonya bana Ukrayna ile buluştuğunu söylediğinde zaten yeterince gerilmiştim ama Ukrayna'nın kaçmış veya kaçırılmış olma ihtimali onları bu buluşma olayından daha çok sinirlendirecek.
Rusya; Farkında değil miyim? Bunu nasıl çözeceğimi bilmiyorum. İçlerinde kaç tane hain olduğu hakkında bir fikrim bile yok!
Türkiye; Sakinliğini koru, burasının da NATO masasına dönmesini istemiyorum.
Dedikleri ile Rusya'nın yüzünde minik bir gülüş görünse bile saniyeler içinde kaybolmuştu.
Rusya; Bunun nasıl hissettirdiğini bilemezsin. Şuan sen dışında güvenebileceğim hiç kimse yok.
Türkiye; Ben bile tehlikeli bir konumdayım unutma. Bugün başka bir toplantı yapıyorlar ve onlara katılmadığım için fazlasıyla şüpheli duruyorum.
Rusya; Bir gerekçe sunmadın mı?
Türkiye; Aslında bir kaç kez Karadeniz'de güvenliği arttırmaya çalıştığını dile getirdim ama bunun beni ne kadar koruyacağından emin değilim..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
♧︎︎︎| 𝐋𝐢𝐯𝐞 𝐀𝐧𝐨𝐭𝐡𝐞𝐫 𝐃𝐚𝐲 |♧︎︎︎ /Ch
Документальная прозаÜçüncü Dünya savaşı zilleri her yerde çalıyor, herkes kendi adına sağlam önlemler almaya çalışıyordu. Rusya ve Ukrayna arasındaki savaş her kesimden sürerken Nato birimlerinin Ukrayna'ya olan hareketleri diğer ülkelerce bir ihanet olarak kabul edil...