Uzun zaman sonra NATO'nun başka bir konu hakkında konuşmak için toparlanması artık diğer ülkeleri bile etkiler hale gelmişti. Bir çok ülke, bunun geçici bir kriz olduğunu söylerken her geçen gün sıklaşan ve uzun süren toplantılar ile birlikte Rusya'ya komşu olmayana ülkeler bile kendince önlemler almış, yaptırımları andıran bir çok proje etkin hale gelmişti.
Bunun sonucunda başka ülkelerde yaşayan rus vatandaşlar fazlasıyla tedirgin olmuştu çünkü onlara karşı bir nefret besleyen diğer halk ırkçılık ile birlikte akla gelmeyecek şeyler yapıyorlardı onlara karşı.
NATO'nun bu seferki toplanma amacı, normalde planda olmayan bu toplantıyı düzenleyen Polonya için korkutucu bir gerekçeydi. Özellikle diğer ülkelerin duyduktan sonra ortama büyük bir krizin hakim olacağına ve bunun sonucunda sağlıklı düşünemeyerek bir plan yapanayacaklarına emindi. Lanet olsun ki bu neredeyse her toplantıda olan bir şeydi.
Gözleri boş olan iki koltuğa takıldı konuşma yapmadan önce. İlki hemen Almanya'nın yanında olması gereken Türkiye iken bir diğeri ise şaşırtıcı bir şekilde Norveç olmuştu.
Almanya kısaca, Türkiye'nin gelmeme sebebinin Karadeniz'de ki güvenliği üst seviyelere çıkarmak için olduğunu belirtse bile Türkiye'den bunu doğrular nitelikte bir cevap gelmemişti.
Norveç'in gelmeme sebebi kısaca sağlığının kötüye gitmesinden kaynaklı istirahat etmek istemesinden kaynaklıydı.
Bunu fazla dikkate almasa bile daha sonrasında ikili için bilgilendirici bir makale hazırlayacaktı. Sonuç olarak aralarında bu savaştan en çok etkilenecek kişiler Türkiye ve Norveç olmuştu. Bu konu hakkında kesin olarak bilgi sahibi olmak zorundaydılar.
Polonya henüz kararını değiştirmemişken hareket etmesi gerektiğini düşünerek ani bir kararla ayağa kalktı. Hemen yanında sessizlik yüzünden dalıp gitmiş Fransa bir anda yanında gerçekleşen ani hareket ile korkarak adeta yerinden sıçramıştı. Tuhaf gözlerle Polonya'ya bakarken Polonya oralı bile olmadan konuşmak adına derin bir nefes çekti ciğerlerine.
Polonya; Bu konu hakkında özürlerimi iletmek ne kadar yardımcı olur bilmem ama sorunum şu ki binbir zorlukla uyguladığımız yaptırımlar muhtemel bir başarısızlık ile sonuçlandı.
İngiltere duydukları ile birlikte aniden Polonya'ya dönmüş lâkin hiçbir şey söylememişti.
O anda gözler Belçika'ya katmıştı. Aslında bunun nedeni neredeyse ağlayacak gibi olmasından kaynaklıydı. Öne sürdüğü plan başarısız olmuş ve NATO'nun itibarı yerle bir olmuştu. Bunun sonucunda inanılmaz bir linç yiyeceğinin korkusu ile konuşamaz olmuştu.
İtalya; N-Nasıl yani? Nasıl başarısız oldular?
Polonya; Rusya bize bir kaç belge yolladı iletişim hatlarımız kesildiği için bir elçi yoluyla. Bu belgelerde yazanlar, uygulanan yaptırımların rus halkı üzerindeki en erken etkisinin 4 yıl gibi bir sürede belireceğini söylemekte. Hatta öne sürülen bir diğer şey ise 4. yılda görülecek etkiler sadece yüzde birlik gibi bir kesimi bile zor etkileyeceği ile ilgili.
Norveç burda olmadığı için şanslı sayılabilirlerdi aslında. Şimdiye ortalık karışmış hatta bu planı ortaya süren Belçika ile kavga ediyor olurdu.
Durum gerçekten kötüye gitmekteydi. Ancak her şey budan ibaret gibi gözükmüyordu. Sadece yaptırımlar hakkında kötü haber almış olsalar ortalığı toparlamak daha kolay olurdu lâkin Polonya'nın söyleyecekleri bunlarla sınırlı değildi.
Polonya; Ayrıca.. Aldığımız bir istihbarata göre, Rusya Kiev sınırlarında bulunan birliklerine durma emri vermiş ve.. Ukrayna ile yarım saatten daha kısa bir görüşme gerçekleştirdikten sonra-
ŞİMDİ OKUDUĞUN
♧︎︎︎| 𝐋𝐢𝐯𝐞 𝐀𝐧𝐨𝐭𝐡𝐞𝐫 𝐃𝐚𝐲 |♧︎︎︎ /Ch
Não FicçãoÜçüncü Dünya savaşı zilleri her yerde çalıyor, herkes kendi adına sağlam önlemler almaya çalışıyordu. Rusya ve Ukrayna arasındaki savaş her kesimden sürerken Nato birimlerinin Ukrayna'ya olan hareketleri diğer ülkelerce bir ihanet olarak kabul edil...