cptr.5

64 12 6
                                    

O gün daha güneş bile doğmamışken Amerika, ateşkes sağlamayı amaçlayan ve bu amaç doğrultusunda seçtiği İngiltere, Polonya ve Türkiye ile birlikte havaalanına gelmiş, son dakika değişikliği ile ekibe İtalya'yı da katmış ve sonrasında uçak, Rusya'nın büyük topraklarına inmek üzere havalanmıştı.

Bir süre pistte bekledikten sonra yapacak bir çok işi olduğunu hatırlayıp oradan ayrılmıştı. İşlerinin en başında, olası bir ihtimal olan ateşkesin reddedilişi ile birlikte üretebilecek başka bir plan için geride kalanlar ile yeniden bir toplantı yapmak da vardı.

Almanya ne yazık ki bugün masada olamayacak başka bir isim olmuştu. Kendisi, Polonya'nın ona verdiği bir araştırma görevi için kendi toprak sınırlarında kalması gerektiğini söyleyerek kibarca reddetmişti.

Amerika'yı şüphelendiren durum buydu. Polonya, Almanya'ya ne tarzda bir araştırma görevi vermiş olabilirdi ki?

°•|~|∞|~|•°

Almanya, üçlü lâkin sonradan dörtlü olan ateşkes çağrısı için Rusya'ya gönderilen grup haavalandığı sırada kendi topraklarında varmıştı. O geceyi İngiltere'nin yanında Fransa ile birlikte geçirmişti.

Yaptığı şey, İngiltere için bir nevi konuşma metni görevi görecek bir yazı dizesi hazırlamaktı. Rusya'ya yeri gelince kelime oyunu bile yaptığı bu konuşma metni daha sonralarında Rusya karşısına çıkan İngiltere'nin aklından bir anda uçup gideceği için Almanya'nın kendince bir sorunu yoktu. Bu o zaman için İngiltere'ye kalmış bir sorundu.

Aslında bu konuşma metni bir nevi kendi hayatını da etkiliyordu ama Almanya biliyordu ki sadece konuşarak çözemeyecekleri büyük bir sorun vardı. Bunun için en iyi fikirlerini ilk değil ikincil plana yönlendirmişti.

Polonya, ona kendisine ait arşiv dosyalarına erişim izni vermişti. Bu her ne kadar ikincil plan için iyi koşullar doğursa bile Almanya'nın orda bulunma amacı sadece bu değildi.

Polonya'nın ona gitmeden önce söyledikleri hala kulaklarında çınlıyordu. Gerçeklik bakımında dikkate alması gereken, gözden kaçırdıkları o korkutucu detay belki de bütün savaşın seyrini değiştirmişti.

Uzun araştırmalar, milyonlarca kağıt kesiği ve litrelerce kahve ile birlikte yoğun beyaz ekrana gözlerini kilitlemiş ama sonunda bir haber metni ve bu haber metninin kopyalanıp yapıştırıldığı, altına Polonya tarafından uzunca bir metnin yazıldığı o dosyayı keşfediyor.

Bunun kendisi için harika bir haber olduğunun farkında amma hem savaşın hemde kendi düşüncelerinin değişmesine neden olacak tonla bilgi içerdiğinin farkında.

Dosya, tarihi pek belli olmayan ama arka plandan anlaşılacağı üzere yakın bir tarihte gerçekleşmiş bir toplantıyı konu alıyordu. Fransa ve İngiltere'nin basına ek açıklamalar yapmadığı bu toplantının amacı ise kısaca şöyle bahsedilmişti;

"..Nato'dan daha farklı bir birim, daha farklı bir kuruluş kurarak dünyayı bambaşka bir geleceğe hazırlayacağız.."

Bu sözler haber metninin en çarpıcı kelimeleri olarak altı çizilmiş bir haldeydi. Bunun hemen altındaki metin ise hemen alt tarafta Polonya'nın kendi imzasını taşıyan bir yorumlama veya daha çok yarısı kesilmiş açıklama olarak sunulmuştu.

"...Onların amaçlarını belki de sadece ikimiz biliyorduk. Basın bu konuda haberde neredeyse hiç konuşamadı çünki onlara da hiçbir bilgi verilmemişti.

♧︎︎︎| 𝐋𝐢𝐯𝐞 𝐀𝐧𝐨𝐭𝐡𝐞𝐫 𝐃𝐚𝐲 |♧︎︎︎ /ChHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin