Nefesler tutulmuş, gözler sanki saatlerdir hiç kapanmamış, tüm dikkat ekrana verilmiş..
Amerika sonunda herkesin beklediği o konuşmayı yapmış mıydı?
Evet yapmıştı. Kürsüye çıkmış, görevlilerin verdiği konuşma metnine bakmadan kameralar karşısında gerekeni yapmıştı sonunda. Rusya'nın bu yayın karşısındaki tepkileri merak edilen bir şeydi. Öyle ki basın, yayın bitiminden sonra saatlerce Rusya ile iletişime geçmek için ter dökmüş lâkin yapılan yaptırımlar karşısında adeta tüm dünya ile iletişimini kesen Rusya her zamanki gibi gelen iletişim isteklerini cevapsız bırakmıştı.
Elbette bu yayın karşısında NATO boş durmamıştı. Yayın bitimi Polonya harekete geçmiş ve güm ekibi tekrar o meşhur toplantı odasına toparlamıştı. Lâkin sadece NATO değil, Ukrayna ile sınırlara sahip tüm ülkelerin de toplantıda olması planlanıyordu.
Ortada henüz net bir rus birliklerinin geri çekilmesine ait kanıt veyahut emir yoktu. Polonya'nın işi bu kadara aceleye getirmesindeki amaçlar tartışılır düzeydeydi. Bir ihtimal Rusya'nın birliklerini geri çekmeyeceği olasılığı içindeki kuşkuyu artırsa bile bu dosyayı bir an önce raflara kaldırmak istiyordu. Bu konuda kesin bir karara ve kesin bir talimata sahipti.
Tüm NATO ve Ukrayna sınır komşularının toparlandığı masa her zamankinden daha uğultulu bir sese neden oluyordu. Herkres kendi arasında konuşuyor ve bu duruma bir isim koymaya çalışıyordu. Her şeyden önce sınır komşularının aralarında dönen dedikodular NATO'nun itibarı için can sıkıcı bir değere sahipti.
Polonya'nın ani toplanma kararı bundan kaynakalıydı. Yeterince itibarı zedelenen NATO'yu tekrar eski konumuna getirmek istiyordu.
Aralarında sıcak ilişkiler olan NATO'nun zamanında Ukrayna'ya yardım edememesinden kaynaklı toplu ölümler ve hem maddi hemde manevi ve psikolojik zararlara karşı diğer ülkeler yeterince dedikodu yapmış ve tek bir sonuca varmıştı..
Bu bilerek yapılmıştı.
Rusya, bile isteye durdurulmamış hatta yıllardır Ukrayna ile aralarında bulunan bu kavganın üzerine ellerinde ateşi harlayacak benzin ile yürümüşlerdi. Tüm bunların basit bir nedeni olsa da sayfalarca hatta dosyalarca yazılıp sıralanabilir türdendi.
Polonya bunların konusunu açmak için toparlamamıştı herkesi. Bugün burada dönecek konu bir beklenti içinde olanların hiç hoşuna gitmeyecekti ve ne yazık ki NATO'nun büyük bir bölümü bu beklenti içerisinde hayal kırıklığına uğrayacak kesimden oluşuyordu.
Polonya; Öncelikle beni kırmayıp geldiğiniz için teşekkürler..Ukrayna sınır komşularına hitaben konuşulmuştu. Bu toplantı boyunca onlara sınır komşusu adın altında seslenilecek ve bu ölçekte bir tutum sergilenecekti.
Polonya; Bugün burada toplanmamızın hem erken göründüğünü hemde geç kalındığını söylemek mümkün lâkin yerinde bir karar vererek olabildiğince emin ilerlememiz şart zira amacımız daha fazla insanın ölmemesi yönünde gelişti.
Geç kalmaktan kastı, Rusya'yı zamanında durduramayıp büyük bir kıyıma denen olmalarından kaynaklı ölü veyahut yaralı sayısındaki artışın diğerlerinin gözüne yansıyan görüntüsü iken, erken göründüğünü söylerken ki tutumu kısaca daha Rusya'nın birlikleri bile sınırlardan çekilmeden hatta Rusya'dan bu konuda bir açıklama bile duyulmadan yardım kampanyasının başlatılmasıydı.
Polonya büyük bir kumar oynuyordu, işin sonunu görse bile dönemeyeceği bir kumar.
Macaristan; Peki ya Rusya'nın sebebiyetten ötürü vereceği tepkiler?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
♧︎︎︎| 𝐋𝐢𝐯𝐞 𝐀𝐧𝐨𝐭𝐡𝐞𝐫 𝐃𝐚𝐲 |♧︎︎︎ /Ch
Não FicçãoÜçüncü Dünya savaşı zilleri her yerde çalıyor, herkes kendi adına sağlam önlemler almaya çalışıyordu. Rusya ve Ukrayna arasındaki savaş her kesimden sürerken Nato birimlerinin Ukrayna'ya olan hareketleri diğer ülkelerce bir ihanet olarak kabul edil...