a/n:
Ik ben heel excited voor dit verhaal!
Het is nog lang niet af maar komende periode ga ik dit weer proberen op te pakken. De voorraad staat momenteel op elf hoofdstukken dus er moet zeker nog aan gewerkt worden en ik heb al zo mijn ideetjes. Anyways, vrijdag is de uploaddag van dit verhaal. Veel lees plezier!Liefs, Lotte.
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
nu.nl
Heerenveen - Hailey Nuis is de nieuwe coach van het Jumbo team van Sven Kramer! Afgelopen week werd de vijfentwintigjarige vrouw geselecteerd voor de functie die al elders op het internet stond. Thialf Heerenveen zocht onlangs een nieuwe coach en die lijken ze nu eindelijk gevonden te hebben! Sinds 2003 heeft er geen vrouwelijke coach zich meer aangemeld bij een mannenteam dus het is erg bijzonder. Daarnaast is ze ook het nichtje van schaatser Kjeld Nuis. Gefeliciteerd Hailey, we zullen je altijd blijven volgen in dit spannende avontuur!
Nadat Hailey het artikel uit had vloog Kjeld haar om de hals. "Lekker gedaan, Lee!" riep hij enthousiast uit. "Dank je wel." blozend liet ze haar neef weer los. "Ik kan het nog steeds niet geloven. Het is zo onwerkelijk." probeerde Hailey haar gevoelens te uiten. Toen ze vanochtend de mail binnen kreeg met toestemming van Thialf, was ze gelijk naar beneden gerend en het haar familie verteld. Haar ouders waren ontzettend trots. Daarna was Kjeld gelijk naar Hailey haar appartement in Heerenveen gereden. De twee woonden allebei in de Friese hoofdstad maar aan verschillende kanten.
"Nu kan ik je eindelijk laten zien waarom wij zo geweldig zijn." schepte Kjeld op en nam een slokje van zijn blikje cassis die hij nog in zijn handen had. "Jahoor tuurlijk." lachend rolde Hailey haar ogen. Het was acht uur 's avonds. Kjeld was vanmiddag gearriveerd en had besloten om te blijven avondeten zodat Hailey deze avond niet alleen door hoefde te brengen. Ze had het artikel zojuist gevonden op de nieuwssite en nu pas begon ze het zich te realiseren. Hailey haar droom kwam uit. Ze werd eindelijk coach van een professioneel schaatsteam en dan ook nog eens van hele bekende schaatsers.
Het feit dat Hailey Sven Kramer nu weer vaker zou tegenkomen negeerde ze nog even. Dat plezier gunde ze de jongen niet en ze wilde nog even genieten van het glorieuze moment waar ze enorm dankbaar voor was. Door Kjeld had ze Sven leren kennen omdat ze collega's van elkaar waren plus hele goede vrienden. Ze zou kunnen zeggen dat de jongens bijna familie van elkaar waren. Theoretisch gezien was dat alleen niet mogelijk en daar was ze heel blij mee. De eerste ontmoetingen tussen Sven en Hailey waren niet bepaald soepel verlopen en op een of andere manier was het nooit meer goed gekomen.
"Hailey!" Kjeld zwaaide met zijn hand voor haar gezicht en ze knipperde met haar ogen. "Oh sorry, wat zei je?" hij lachte. "Of ik wat familie zou uitnodigen? Dit moet natuurlijk wel goed gevierd worden, kleintje." Kjeld knipoogde naar haar en ze zuchtte. Weer een opmerking over het feit dat hij langer was dan zijzelf met haar 1,60. "Ja is goed. Ik nodig wel een paar vriendinnen van mij uit." antwoordde Hailey, de opmerking van daarvoor negerend. "Top! Dan regelen we een klein feestje hier vanavond." beide namen ze hun telefoons in de aanslag om vervolgens hun contacten uit te nodigen.
Hailey kon nog steeds niet echt geloven wat er allemaal gebeurde en het dreef een beetje langs haar heen. Binnenkort zou ze dagelijks op de schaatsbaan staan en ze kon bijna niet meer wachten…
JE LEEST
Onverwachts - Sven Kramer
FanfictionHailey Nuis is niet geheel onbekend in de schaats wereld. Dit komt met name door haar achternaam. Ze is namelijk het nichtje van Kjeld Nuis. Als het Jumbo Visma team een vacature online zet voor schaatscoach twijfelt ze geen moment en pakt ze die ka...