"Hailey!" Ben gebaarde naar haar en ze liep zijn richting uit. Bij hem zaten twee vrouwen en zij zagen er oke uit. "Je hebt het goed gedaan op je eerste training." glimlachte Ben. "Dank u wel. Ik ben assistent coach geweest." vertelde Hailey en hij keek haar bewonderend aan. "Dus het is niet geheel onbekend vak voor je. Dat moeten we hebben!" knikte Ben tevreden en ze bloosde. "Ik wilde je aan hen voorstellen. Dames!" de twee vrouwen zette hun theeglazen neer en kwamen op hen afgewandeld. "Hey Ben, hoe ging de training?" vroeg een van de twee.
"Ging lekker. Dank je, dank je." lachte hij. "Ik wil jullie voorstellen aan de nieuwe coach van het Jumbo Visma Team en haar gaan jullie ook vaker zien in Thialf." ging Ben verder. "Hoi, ik ben Hailey Nuis en kom de functie van Jac vervangen." zei Hailey verlegen. "Hey, ik ben Tamara de Winter. Ik had het al eerder gehoord. Nichtje van Kjeld hé? Ik werk bij de staff van Thialf net zoals Ben. Leuk je eindelijk eens te ontmoeten!" glimlachte Tamara en gaf haar een hand. Tamara was een meisje met blonde haren en blauwe ogen. "Insgelijks." antwoordde Hailey verlegen en gaf haar een hand. "Hai, ik ben Diane Valkenburg en werk ook bij de staff net zoals mijn twee andere collega's. Ons zul je hier vaker rond zien lopen als er een wedstrijd is en anders zitten we vaak op kantoor." vertelde Diane en de twee vrouwen gaven elkaar een hand.
"Lee!" Kjeld kwam het spelershome binnen gelopen met zijn sporttas over zijn schouder. "Ik geloof dat mijn chauffeur wil gaan. Het was leuk om jullie te ontmoeten." de drie dames glimlachte naar elkaar. "We zien elkaar vast nog wel eens." knipoogde Tamara en Hailey knikte. "Ik ben hier iedere dag als het goed is." antwoordde ze. "Tot ziens!" ze zwaaiden naar elkaar en ze nam afscheid van Ben. "Morgen zelfde tijd en zelfde plek. Ik stuur je je rooster nog wel en zet je in de Jumbo groepsapp." vertelde die haar en Hailey knikte. "Dan zie ik het wel verschijnen. Tot morgen!" ze pakte haar sporttas en liep richting haar neefje.
"Zullen we naar de Mcdrive? Ik heb zin." zei Kjeld toen ze de gang in liepen. "Mogen wij dat wel?" dacht Hailey hardop na. "Jahoor, geen probleem. Zolang het maar niet te vaak is en we op onze voeding letten vinden ze het wel goed." antwoordde Kjeld gerustellend en ze knikte. "Trouwens, Sven gaat ook mee. We zetten hem eventjes af aangezien zijn auto bij de garage staat. Hij wacht buiten. Geen discussie mogelijk." streng keek Kjeld Hailey aan en ze zuchtte. "Waarom moet hij dan perse met ons mee?" vroeg ze gepikeerd. "Omdat ik er naar uit kijk om met jou in een auto te zitten." hoorde ze ineens een sarcastische stem toen ze naar buiten liepen en draaide zich om.
"Hailey." waarschuwde Kjeld haar en ze rolde haar ogen. Was dit Sven zijn nieuwe manier om het bloed onder haar nagels vandaan te halen? Ze besloot de rest van de rit niks meer te zeggen. Ze gooide chagrijnig haar sporttas achterin de auto naast die van de andere twee mannen. Gelukkig ging Sven voorin zitten bij Kjeld en kroop Hailey snel op de achterbank. Ze pakte haar telefoon en zocht het gesprek tussen haar en Demi op. Demi was haar beste vriendin en was een echte Friezin. Haar hele familie kwam uit Friesland en Hailey kwam graag bij het gezin.
Hailey Nuis
Zit met meneer de schaatser in één auto hoor, mijn eerste dag kan niet beter. Vertel je de rest later. Kjeld dacht dat het wel leuk zou zijn als we met zijn drietjes naar de MAC gingen. Zucht…
Demi Sanders
Hahaha leuk is anders. Arme jij! Veel sterkte
Hailey Nuis
Dank je, zal ik zeker nodig hebben.
Toen ze aankwamen rijden bij het restaurant legde Hailey haar telefoon weg. Kjeld reed de MCDrive in en ze moesten eventjes wachten voor ze aan de beurt waren. Het was natuurlijk rond lunchtijd dus het was er aardig druk. Iedereen wou wel genieten van een frietje en Hailey gaf ze groot gelijk. "Wat wil jij, Lee?" vroeg Kjeld en draaide zich om. "Uhm, doe maar kipnuggets en medium friet met mayonaise." somde ze op en Kjeld knikte. "Sven?" vroeg hij en Sven leek op te schrikken uit zijn gedachten. "Hetzelfde zoals altijd." antwoordde Sven vaag en Kjeld knikte. Toen waren ze aan de beurt en gaf hij de bestelling door aan de medewerker.
"Alsjeblieft." Kjeld gaf Hailey haar bestelling en ze rook gelijk de geur van de MAC Donalds. "Thanks." ze glimlachte en haalde haar patatjes met kipnuggets eruit. Nu ze het zo rook moest ze ook wel toegeven dat ze er zelf ook best zin aan had. De laatste keer was maanden geleden een keer met Demi in het centrum van Heerenveen wat een eindje verderop was. "Eet smakelijk." wenste Kjeld hun toe. "Eet smakelijk." zei Hailey terug en aangezien ze niks van Sven verwachtte pakte ze een frietje die ze in haar mond stopte waarna de andere al snel volgde.
JE LEEST
Onverwachts - Sven Kramer
FanfictionHailey Nuis is niet geheel onbekend in de schaats wereld. Dit komt met name door haar achternaam. Ze is namelijk het nichtje van Kjeld Nuis. Als het Jumbo Visma team een vacature online zet voor schaatscoach twijfelt ze geen moment en pakt ze die ka...