Hoofdstuk 16

83 3 1
                                    

"Wat?" vroeg Joy toen ze zich beneden als groep verzameld hadden in de lobby. Per racefiets zouden ze het terrein van de Olympische Spelen verkennen en voor het eerst naar het enorme schaatsstadion gaan. Inmiddels had Hailey haar ouders op de hoogte gebracht over de reis en Peking via facetime. "Ja, echt waar, met Sven!" antwoordde Hailey en vol ongeloof keek ze haar beste vriendin aan.

"Waarom?" vroeg Joy ontzet. "Ja, dat vind de pers leuk, weet ik veel, zoiets. Daarom wou hij dus dat het goed kwam tussen mij en Sven." zei ze. "Waarschijnlijk wel. Maar, vind je het zo erg? Jullie leken best close op het feestje van mij en Kjeld. Er is echt wel wat veranderd tussen jou en Sven." Joy wiebelde met haar wenkbrauwen maar Hailey rolde haar ogen. 

"We hebben alleen wat gepraat, meer niet, dat zei ik al eerder." antwoordde Hailey nuchter. "Lee, je bent gewoon verliefd op die jongen, geef het maar toe. Jullie lopen de hele tijd met elkaar te kloten." zei Joy en ze pakten hun race fietsen. In de hotelkamer had Hailey zich al omgekleed. Sven had ermee ingestemd dat ze zogenaamd een relatie zouden voordoen. Hoe lang gingen ze dit volhouden nadat ze elkaar jaren niet mochten? Hailey zuchtte en stapte op haar fiets. Waarom dacht iedereen dat ze Sven leuk vond? Ze keek naar de anderen en zag dat die hun helmen opzette. Ze nam zichzelf voor om vandaag niet meer aan Bens voorstel te denken en zette haar helm ook op. 

"Hey, vind je het goed als ik naast je fiets?" vroeg Irene Wust en Hailey knikte. In de afgelopen periode dat ze bij Thialf werkte had ze veel beter contact gekregen met alle schaatsers. Ze raakte er steeds meer aangewend en zat helemaal in het trainingssysteem van het stadion. Hailey vond het nog steeds bijzonder om in Peking te zijn. Het meisje maakte een video van de groep en plaatste die op haar Instagram pagina. Ben maakte nog eventjes een praatje voor ze vertrokken. Hailey haar blik ving die van Sven. Normaal gesproken keek ze direct weg maar nu glimlachte hij naar haar. Ze glimlachte voorzichtig terug en deed daarna snel alsof ze haar helm aan het controleren was of die wel goed stevig op haar hoofd zat. 

"Hier is de skibaan maar we gaan zometeen naar de schaats venue, dat is veel belangrijker voor jullie." vertelde de stafleden onderweg over het terrein. Hailey fietste ergens achteraan dus ze moest haar best doen om het goed te kunnen verstaan. Ze kletste veel met Irene en het was een heel aardige vrouw en ze konden het goed vinden samen. "Hailey, mag ik je even spreken?" vroeg Sven toen ze even stil stonden om naar de skibaan te gaan kijken. "Uhm, ja natuurlijk." knikte ze en liep met de fiets aan haar hand naar hem toe. "Wat ik je wilde vertellen is dat wij het promotiefeestje moeten openen." viel Sven direct met de deur in huis. 

"Het is een traditie dat schaatsers aan elkaar gekoppeld worden en worden voorgesteld aan elkaar. Wij moeten als eerste naar binnen." "Wow oke. En dus?" vroeg Hailey en Sven keek haar licht geïrriteerd aan. "Sorry, ga verder." mompelde ze en had spijt van haar opmerking. "Op dat promotie feestje moeten wij zoveel mogelijk laten merken dat we een relatie hebben of iets in die richting." Sven krabde ongemakkelijk achterin zijn nek en zette zijn muts wat beter op zijn hoofd. "Ehm, ja prima, we kunnen denk ik niet veel anders." zei Hailey en Sven knikte.

"Precies. Maar ik wilde even weten of je het er echt mee eens was gezien onze omstandigheden van hiervoor." Het leek alsof Sven hetzelfde dacht als haar. Hiervoor… Het leek allemaal zo lang geleden dat ze de pest aan elkaar hadden. 

"Nee, we kunnen het beter maar gewoon doen." knikte Hailey. "Dus je vind het niet erg?" Sven zijn ongemakkelijke houding was verdwenen en hij grijnsde. "Nee, ik vind het niet erg om te doen." bevestigde Hailey en hij glimlachte naar haar. "Ik ook niet denk ik." antwoordde hij en ze zagen toen dat de groep weer in beweging kwam. "We moeten weer gaan." zei Hailey en stapte op haar eigen racefiets. "Ja, ik begon het al koud te krijgen. Het is hier onder de nul graden." rilde Sven. "Watje!" plaagde Hailey hem. "Wat zei je?" vroeg hij haar. "Niks! Dat ik als eerste bij de groep ben als je zo blijft staan." antwoordde ze lachend. 

"Mocht je willen, Nuis." gromde Sven. "Kom maar op dan!" Hailey gaf gas en racede weg met hem in haar kielzog en ze glimlachte. Dit was een van de leukere momenten met Sven en ze hoopte dat er nog meer zouden volgen.

Onverwachts - Sven KramerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu