Hoofdstuk 11

85 3 0
                                    

"Hey, gezellig dat jullie er zijn!" Kjeld opende de deur van zijn eigen huisje.

"Hey! Vind ik ook." Hailey omhelsde haar neefje. "Je hoort nu toch bij de club." Vond Kjeld en ze glimlachte. "Lief." Zei ze. "Ik heb Rosa en Demi meegenomen." Hailey draaide zich om naar haar vriendinnen. "Hey." Verlegen gaven ze hem een hand. Hailey moest lachen. Normaal gesproken praatte ze honderduit, vooral Demi maar nu waren ze helemaal in shock bij het feit dat ze bij bekende schaatsers waren. "Fijn dat we mee mochten komen." Rosa was de eerste van de twee die uit haar trance ontkwam. "Kom op, vriendinnen van Hailey zijn vriendinnen van ons. Laten we naar binnen gaan. Jullie gaan het vast leuk vinden vanavond." Zei Kjeld om de twee meisjes op hun gemak te stellen. Met zijn viertjes liepen ze verder naar binnen. 

"Wie zijn er allemaal?" Vroeg Hailey nieuwsgierig aan Kjeld. "Uhm, Sven, Patrick, Jorrit, Koen, Tamara, Diane, Irene, Joy en wij drie." somde hij op. "Zo, dat is een best aantal. Weten de buren er vanaf?" vroeg ze. Kjeld woonde met Joy en Mats in een rijtjeshuis in een wijk van Heerenveen. "Ja, de linker buren waren vanavond weg. En de rechterkant weet er vanaf. Maar gelukkig is het niet super gehorig hier." vertelde hij en Hailey knikte. "Jullie blijven slapen en Sven." zei Kjeld er achteraan en haar mond viel open. "Je maakt een grapje?" vroeg ze en hij schudde zijn hoofd. "Of je het leuk vind of niet Sven heeft het zelf gevraagd. Einde discussie ik wil er niks meer over horen, ja?" Kjeld duwde tegen de deur van de woonkamer en ze liepen naar binnen.

"Eindelijk, we zijn compleet!" riep Jorrit toen hij het viertal in zijn vizier kreeg en Hailey moest lachen. "Ook hoi Jo." antwoordde ze. "Hey." ze gaven elkaar een knuffel en zo begroette ze ook de rest. "Wie zijn deze twee meisjes die je hebt meegenomen?" wilde Patrick weten. "Jij zit ook altijd achter meiden aan hé!" Koen Verweij sloeg hem op zijn schouder en Patrick rolde zijn ogen. "Dat valt best mee. En ik ben gewoon nieuwsgierig." protesteerde hij. "Pat. Houd je opmerkingen voor je." waarschuwde Kjeld. "Ahum, dit zijn Rosa en Demi. Twee vriendinnen van de middelbare die bij mij momenteel logeren." stelde Hailey ze voor en ongemakkelijk zwaaiden ze naar de groep. 

Hailey keek richting Sven. Tijdens het voorstelrondje zat hij op zijn telefoon en hij had haar nog geen blik waardig gegund. Zie je nou wel, dacht Hailey teleurgesteld. Heel even dacht ze dat het ijs gebroken was tussen hen na zijn wedstrijd maar het was teruggevallen in het oude systeem. Sven gedroeg zich weer als een ondankbaar irritant joch van vijf jaar oud die zijn zin niet kreeg. Ze schudde haar hoofd en nam plaats naast Jorrit op de bank  "Iets te drinken?" vroeg Kjeld aan zijn nichtje die knikte. "Doe maar een water." zei ze. "Komt voor elkaar." En hij verdween naar de keuken. 

"Geen biertje?" vroeg Jorrit verrast. "Misschien straks." wuifde Hailey het weg en hij knikte begrijpend. "Je weet dat we op een feestje zijn, hé?" die sarcastische stem kon maar vanuit een richting komen en met een ruk keek ze op. Sven zat haar met een vermakelijke grijns op zijn gezicht aan te kijken. "Sommige mensen kijken gewoon uit, Sven." snauwde Hailey, draaide haar rug naar hem toe en luisterde naar wat de meiden te zeggen hadden. Waarschijnlijk lachte hij haar nu uit maar dat kon haar geen moer schelen. 

Een paar uur later was het feestje in volle gang en stonden er zelfs een paar mensen te dansen op de muziek. Die waren niet helemaal nuchter meer, dacht Hailey. Zelf had ze uiteindelijk wel een wijntje genomen. Ze waren op de fiets en bleven slapen plus de Spelen waren nog niet begonnen. "Ben je nog aan het genieten nu het nog kan?" vroeg Joy, doelend op haar wijnglas en Hailey knikte grinnikend. "Ja precies. Jij ook zo te zien." zei ze en de blonde vrouw knikte. "Ja, ik hoorde van Kjeld dat je mee mag naar China?" vroeg Joy en Hailey glimlachte hierop. "Ja! Ik heb er zoveel zin in. We gaan aankomende maandag al, dat is best snel." antwoordde ze enthousiast en Joy grinnikte. 

"Ja klopt! Hoe ga je het doen met Sven?" Dat laatste zei ze iets zachter en boog zich naar Hailey toe. "Ik weet het niet." zei ze eerlijk. "Hij hoort gewoon te luisteren. Ik denk dat dat hem dwars zit." antwoordde Joy. "Daar heb ik nog niet eens aan gedacht. Hij probeert me wel uit te testen." zei Hailey. "Natuurlijk, zo is hij als het op jou aankomt, helaas. Maar, het komt ooit goed hé." zei Joy en ze knikte. "Ja, tuurlijk. Maar ik ga even buiten een luchtje scheppen. Ben zo terug." Joy knikte en mengde zich in het gesprek van Tamara, Diane en Irene. Hailey voelde al heel de tijd Sven zijn blik op haar gericht en ze werd er gek van. Ze pakte haar wijnglas, liep naar de keuken en ging via de achterdeur in de tuin staan. 

"Hailey?" 

Onverwachts - Sven KramerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu