"Yes!!ini masanya untuk aku lari!" gumam Raisya.Tapi,macam mana?Hayyan dah letak 2 orang pengawal jaga depan pintu utama,pintu belakang pun sama,macam mana aku nak lari"getus hati Raisya."Takpelah,aku rilek dulu kat rumah ni,esok Hayyan nak pergi rumah Aryan dengan Ariena so yeah aku boleh ajak Ariena lari"kata Raisya perlahan.
----
"Hay,aku rasa Raisya dah plan nak ajak Ariena lari dari kita" kata Aryan."Aku pun rasa benda yang sama,aku rasa mulai sekarang,kita tak boleh lalai,kita kena fokus diaorang betul betul,Raisya banyak muslihat"kata Hayyan.Aryan mengangguk tanda setuju."Ok macamni,esok kau datang rumah aku kan?kita nak bincang pasal kita nak melamar diaorang tu, tapi kita tak boleh leka,takut Raisya dengan Ariena lari dari kita lagi"kata Aryan."Ye aku tahu,oklah,aku balik dulu"kata HayyAn.Lalu mereka berdua pun berjabat tangan lalu pulang ke rumah masing-masing.
Ariena masih lagi tidak puas meneroka banglo milik Aryan itu,jadi,dia pun meneroka bermacam macam bilik."Ok last bilik,bilik apa ni?"getus Hati Ariena lalu memulas tombol pintu bilik tersebut.Terkejut Ariena melihat senjata senjata bahaya yang tersusun didalam bilik tersebut."Wtf?banyak gila pistol dia,bom tangan pun ada,baik aku keluar sebelum ada yang meletup"kata Ariena.Tiba-tiba saat dia ingin ke bilik,dia melihat kereta Aryan sudah ada dihadapan rumah.Apa lagi,pecut lah si Ariena tu turun tangga,lift ade,tapi manual is better."Ariena??!!mana kau??"soal Aryan dingin.Ariena sudah tidak keruan,tiba tiba Ariena terjatuh semasa ditangga."Ariena!"Laung Aryan lalu terus mendapatkan Ariena."Are you ok?"soal Aryan ."yaa i'm okay,just kaki saya sakitt"rengek Ariena.Aryan terus mendukung Ariena dengan gaya bridal style gituwww dan mengisi Ariena diatas katil.Aryan pun mengambil kotak first aid kerana kaki Ariena sedikit melecur.
"Tulah kau,lain kali turun tangga tu hati-hati,kan dah luka,nak sangat kau" bebel Aryan.Lama kelamaan,comel pulak si Aryan ni membebel.Ariena sekadar tersenyum.
Keesokan harinya..
"Ya,aku yakin diaorang terima kita" kata Aryan."aku nervous njir"balas Hayyan."Eh jap,Ariena dengan Raisya mana?"soal Aryan."tah tah..."...."diaorang dah lari siot!!!"jerit Aryan lalu terus menelefon Kenji.
"Hello kenji,kau tolong kesan Ariena dengan Raisya,diaorang lari lagi." kata Aryan."okay boss"balas Kenji .
"Sekarang ni kita nak kemana?" Soal Hayyan."Kita stay je rumah aku dulu,tunggu kenji call bagi info baru kita pergi."balas Aryan.Hayyan sekadar mengangguk,fikirannya mula bercelaru."kau tunggu Raisya,aku dah layan kau baik-baik,ini yang kau balas dekat aku,ok fine,just wait and see what i want to do"kata Hayyan,senyuman psychonya sudah mula terukir.Ha tu lah kau Raisya,author dah pesan jangan lari,kau lari juga,hmm author malas nak bertanggungjawab HAHHHSHAHAH tiberr.
"Rai,tu bukan kereta marsya ke?"soal Ariena." Weh haah lah,jom minta tolong dia"balas Raisya."Hai ni Marsya kan?"soal Raisya."Weh!!Rai,Riena,lamanya tak jumpa korang,btw kenapa muka korang curiga semacam je ni?"soal Marsya."ok marsya,macamni,boleh tak kau bawa kitaorg pergi rumah kau dulu?nanti kitaorang cerita,nyawa kitaorang dalam bahaya ni"balas Ariena."ha?nyawa dalam bahaya?apa ni?cuba cerita"balas Marsya."Tak boleh,nanti dekat rumah kau aku cerita"balas ARiena."haa yela,masuklah kereta aku,maaflah kereta aku tak mewah macam kereta korang,axia je mampu"kata Marsya."Hey bestie its okay,dah-dah jom"kata Ariena.Mereka Axia milik Marsya pun bergerak ingin menuju kerumahnya.
Skip mereka tiba dirumah Marsya."ha cuba korang cerita"kata Marsya.Mereka berdua pun menceritakan hal sebenar kepada Marsya."Lah maksudnya,korang lari dari laki korang lah ni?"soal Marsya keliru."Bukan!!kitaorang tak kahwin lagi"balas Raisya.Marsya mengangguk perlahan."Err,marsya,boleh tak kitaorang tumpang tidur rumah kau dalam,er 2,3 hari?"soal Ariena."Eh boleh,lagipun kat rumah aku ade 3 bilik,cukuplah"balas Marsya."Ok thanks marsya"balas Mereka berdua."no problem"balas mArsya.
Wahai Ariena dan Raisya,ingat ye,2orang lelaki psycho tu tidak akan berputus asa untuk mencari korang berdua 😌sekian dari author.
"Hello bos,saya dah dapat info" kata kenji."ha apa?"soal Aryan."Mereka berdua mengikuti seorang gadis dan mereka menaikki sebuah kereta Axia colour putih flat CDE 3312" kata Kenji."ok good,lepastu diaorang kemana?"soal Hayyan."Diaorang pergi menuju ke (reka la sendiri)"balas Kenji."good,now jom kita pergi sana"balas Aryan.Kenji mengangguk,mereka pun pergi menuju ke rumah Marsya.
"Selamat datang tuan,tuan mahu mencari rumah siapa?" soal Guard itu.Aryan tidak mengendahkan guard itu lalu terus ingin masuk kedalam namun guard itu menghalang and then aryan dan Hayyan terus belasah guard tersebut sehingga lunyai😌.
Aryan menekan loceng rumah Marsya."Sape pulak lah datang tengahhari buta ni"kata Marsya lalu mencapai tudungnya dan segera membuka pintu."Ye encik cari siapa?salah rumah ni"kata Marsya.Aryan terus menerjah rumah marsya."oiii encik,penceroboh!!encik mana boleh sesuka hati masuk rumah orang encik ni memang tak ada attitude ke?"bebel marsya."Diam atau aku tembak kau"balas Hayyan dingin.Aigoooo Hayyan dah dingin.
Ha guys,korang rasa apa nasib 2 orang tu?nantikan next part 😙
YOU ARE READING
My Encik Psycho [OG]
Action✨My Encik Psycho✨ "Aku nak harini kau yang perhatikan Ariena,jangan terlepas pandang!" Kata seorang jejaka psycho yang bernama Aryan."Baik boss"balas Kenji , iaitu 'anak buahnya'. Aryan Mikael dibesarkan oleh pakciknya kerana ibu bapa nya telah meni...