Bab 27

259 11 0
                                    

"Doktor,macam mana dengan kawan saya?" Soal Raisya.Wajahnya kelihatan sangat risau dan pucat.

"Puan Ariena masih belum sedarkan diri.Mungkin dia perlu menjalani pembedahan secepat mungkin untuk selamatkan bayi dalam kandungan dia," Terang doktor itu.

"Dan,boleh saya berjumpa dengan suami Puan Ariena?" Soal Doktor itu.

"Err,suami dia tak ada buat masa sekarang.Apa-apa doktor inform dekat saya je," Sampuk Hayyan.

"Tapi,pihak kami perlukan tanda tangan dari suami dia," Balas Doktor itu.

"Suami dia sibuk.Saya sendiri boleh tanda tangan" Balas Hayyan.Wajahnya kelihatan tegang.

Doktor itu mengangguk.

"Boleh kami masuk untuk tengok keadaan Ariena?" Soal Raisya meminta izin.

"Boleh,silakan tuan,puan" Balas Doktor itu.

"Terima kasih" ucap Raisya.Doktor itu pun berlalu pergi dari kawasan wad vvip yang menempatkan wad Ariena itu.

Raisya dan Hayyan melangkah masuk ke dalam wad itu.Kelihatan Ariena sedang berbaring lemah tanpa sedarkan diri.Wajahnya kelihatan sangat pucat ketika ini.

"Riena,bangunlah.Aku rindu kau ni," Ujar Raisya sayu.Dia menggenggam erat tangan sahabatnya itu.

"Aku rindu nak dengar suara kau,lawak kau,and semua tentang kau aku rindu.Bangunlah" Ujar Raisya lagi sambil merenung wajah sahabatnya.Air matanya juga sudah menitis diatas tangan Ariena.

"Hey,sayang.Bagi Riena rehat dulu okay?Don't cry,baby." Ujar Hayyan sambil mengusap lembut belakang badan isterinya.

"Abang,macam mana kita nak beritahu Ariena yang Aryan tak ada buat masa sekarang?" Soal Raisya sambil merenung wajah suaminya.

"Abang taknak Ariena banyak berfikir.Nanti apa-apa abang call Aryan,nak tanya dia dah settle belum" Balas Hayyan lembut.

"Abang balik dulu,okay? Mesti Hendra tengah tunggu abang." Pamit Hayyan.

"Okay,abang.Hati-hati drive,nanti apa-apa call je" Balas Raisya lalu dia bertindak mengucup lembut tangan suaminya.

Hayyan mengucup lembut dahi licin isterinya.Kemudian dia terus berlalu keluar dari wad yang menempatkan Ariena itu.

Raisya kembali memandang wajah sahabatnya dengan pandangan sayu.

"Aku akan teman kau,Riena" Ujar Raisya sambil tersenyum tawar.

*******
Aryan dan Bella kini berada di sebuah mall di London.Buat masa sekarang,Aryan perlu menghilangkan diri seketika.Isterinya?Ya,dia lakukan semua ini kerana hanya ingin menyelamatkan nyawa isteri dan anaknya.

"Baby,bila you nak ceraikan Ariena bodoh tu?I tak suka lah sebab you masih suami dia," Ujar Bella sambil memeluk lengan kekar Aryan.

Aryan yang tidak selesa kerana diperlakukan sebegitu segera menepis kasar.

"Don't do stupid things.I don't like it" Aryan memberi amaran keras.

"Baby..." Kata Bella dengan suara yang meleret.

"And don't call me baby too" Sambung Aryan.

Bella memuncungkan bibirnya.

"Hiks you ni! Tak suka lah I!!" Ujar Bella sambil berlalu pergi dan menghentakkan kakinya yang bersarungkan sepasang heels.

"Bella,please." Ujar Aryan dingin.

Bella memberhentikan pergerakannya lalu dia menoleh ke belakang.Dia memincingkan matanya sambil memandang wajah tenang Aryan.

My Encik Psycho [OG]Where stories live. Discover now