Skip pagi.
Ariena bangun seperti biasa,dia membersihkan diri dan turun untuk melihat apa yang ada di dalam peti."ini je ade?"kata Ariena."Roti pun roti jela,bantai aja lah"gumam Ariena lalu mencapai Roti dan nuttela.Tiba-tiba saat Ariena sedang sedap mengunyah,Aryan pun turun."Ha aryan,jomlah makan dulu"ajak Ariena dengan mulut yang penuh."Takpe la,kau makan lah,aku dah lewat,ada meeting"balas Aryan."ouhh ok"balas Ariena lalu menyambung makan."Mamat ni period ke?badmood semacam je"kata Ariena."Argh lantak die lah nak badmood ke apa ke bukan masalah aku"kata Ariena lalu memasang tv.
-----
Raisya dan Hayyan masih lagi tidur dengan lena.Tiba-tiba Hayyan terjaga lalu melihat jam di telefonnya."Mak ai!!aku dah lewat!!dah lah ada client harini!!"kata Hayyan dengan gelabah lalu terus mencapai tuala untuk mandi.Setelah selesai mandi,Hayyan memakai suit kerjanya lalu mengikat tie dan sudah bersedia untuk ke pejabatnya.Hayyan mencium dahi Raisya sekilas."Bye babygirl,i pergi kerja dulu,take care"kata Hayyan lembut.Raisya sebenarnya sedar je Hayyan cium dahi dia,tapi dia acah-acah jer tidur.
----
"Weii sorry aku lewat sikit harini do"kata Hayyan." Sikit kebenda,kau pergi tengok tu,client kau dah sampai tu hanat,dah-dah pergi sana"halau Aryan."Cis mamat ni,aku sepak tengah kang tercabut."kata hayyan dengan nada menganjing Aryan"kau ingat aku pekak ke?"kata Aryan sambil menjeling Hayyan.Pahal mamat dua orang ni gaduh pagi pagi ni🗿💔.
Tiba-tiba pekerja disitu pun datang kepada mereka."Boss,client boss dah tunggu lama sangat dah tu"kata Pekerja itu."Ha ye kejap"balas Hayyan."Goodluck🌚aku dengar client tu perempuan and gediks" kata Aryan."Diam!"balas Hayyan.Aryan pun berlalu pergi kebiliknya.
"Huhh bertimbun siak kerja yang tertangguh atas meja aku!!" Kata Aryan sendirian.Aryan pun menyiapkan kerjanya satu persatu.
Ariena memasak dirumah,hatinya terdetik untuk menghantar makanan tersebut ke office Aryan."Ok now aku kena bersiap,nak hantar makanan ni untuk Aryan"kata Ariena teruja lalu terus menyiapkan dirinya.Dalam beberapa minit,Ariena pun menaikki grab untuk ke pejabat Aryan.
"Thankyou"kata Ariena lalu menghulurkan duit sebagai tambang kepada pemandu grab tersebut.Grab itu pun segera beredar.Ariena ingin melintas jalan,namun,Ariena telah dilanggar oleh sebuah kereta yang amat laju,bersepai nok.
" kakti,kenapa ada ambulans dekat atas jalan tu ?"soal Aryan kepada pembantunya."Taktahu lah boss,rasanya ada kemalangan,orang kena langgar"kata Kakti."ouh,ha ni kakti,kakti tolong eah kemaskan file saya,saya tak sedap hati lah,saya balik dulu"pamit Aryan.Aryan berjalan menuju ke parking kereta.Setelah masuk ke dalam kereta,Aryan pun menghidupkan enjin kereta lalu memandu kereta tersebut untuk pulang kerumahnya.
"Eii pahal lah , lembabnya,siapa yang excident ni?" Kata Aryan.Tiba-tiba telefon Aryan berdering,tertera nama Kenji."Boss!! Cik Ariena Kemalangan!"kata kenji."ha ? Kau serious lah?"soal Aryan."iye,cik ariena yang kemalangan tu"balas Kenji.Aryan sudah mula risau akan ariena,dia segera mematikan panggilan lalu keluar dari kereta untuk melihat siapa yang kemalangan.Dan betul kata Kenji,Ariena yang dilanggar semasa ingin menghantar makanan tengahhari untuk Aryan,aryan taktahu,maybe sebab Ariena nak buat surprise."Ariena!!!"laung Aryan lalu meletakkan kepala Ariena diatas pahanya,badan Ariena lemah! "Tolong bawa isteri saya ke hospital sekarang!"laung Aryan kepada pihak polis yang berada dihadapannya itu.Polis itu mengangguk lalu memasukkan Ariena kedalam Ambulans .Aryan berlari untuk mengambil keretanya.Dah eksiden,mestilah jalan jem.
" hello kenji,aku nak kau cari sekarang juga siapa yang langgar Ariena!aku takkan biarkan orang tu terlepas!"kata Aryan dipanggilan itu."baik boss "balas kenji lalu mematikan panggilan.
Ha guys korang rasa siapa yang langgar ariena?🌚🌝
vote.
YOU ARE READING
My Encik Psycho [OG]
Action✨My Encik Psycho✨ "Aku nak harini kau yang perhatikan Ariena,jangan terlepas pandang!" Kata seorang jejaka psycho yang bernama Aryan."Baik boss"balas Kenji , iaitu 'anak buahnya'. Aryan Mikael dibesarkan oleh pakciknya kerana ibu bapa nya telah meni...