BAB 5

5.7K 302 11
                                    

"bagitahu dekat kami apa jadi dengan Adzra?"Soal Arrafif dengan tatapan helangnya terhadap iman serta Wafiyah.

"Okeyh kitorang jujur dekat sekolah ada geng badboy belasah Adzra guna kayu yang ada paku. Nak dikatakan pukulan terlalu kuat sehingga kan Adzra tak ingat beberapa hal. Kami bagitahu dia yang bonda dan ayahda korang meninggal sebab kemalangan sebab kami tahu kalau kami bagitahu bonda dan ayahda korang meninggal sebab kena tembak pasti kesihatan dia terjejas. Dan ya kitorang tak bagitahu dia yang dia ada abang"tutur Iman panjang lebar dan menunduk.

Ketiga jejaka tu berpandangan antara satu sama lain jadi adik mereka tidak ingat mereka bertiga?.

"Terima kasih sebab bagitahu kitorang balik dulu"ketiga jejaka tu bingkas bangun keluar dari restoran tersebut.

"Adzra"Gadis tu mengangkat muka memandang wajah ketiga jejaka tersebut.

"Lapar ke?"lembut suara Alex bertanya dan gadis tu mengeleng kepalanya tanda tidak lapar.

Dia hanya menunduk bermain game di telefonnya.

"Adik. Sini biar angah tengok kepala adik"Gadis tu segera membelakangi nya. Rambut cantik Adzra diselak dan terserlah jahitan di belakang kepala tersebut. Gigi diketap rapat.

"Masih sakit ke?"Ditarik pinggang ramping Adzra dan dipeluk erat. Sudah lama dia tidak memeluk adiknya.

"Kadang kadang berdenyut macam nak pecah. Tapi Adzra okeyh"Jawabnya dengan mata tidak lepas memandang game nya.

"Adik ingat tak apa yang jadi sebelum adik hilang ingatan?"soal Alex. Adzra diam seketika.

"Ada sorang pegang adik tapi adik rasa dia lelaki. Lepas tu adik tak ingat dah sebab rasa belakang ni sakit"Tangan kirinya naik memegang kepalanya.

Alex mengepal erat penumbuk nya. Perasaan marah cuba dikawal sehabis baik.

Adzra memandang lama wajah Alex. Jejaka tu yang terasa diperhatikan ditoleh ke arah Adzra. Lama gadis tu memandang si abang.

"Kenapa pandang along macam tu?"Soal Alex pelik. Seketika mata gadis tu berair.

"A.. Along yang selalu pukul Adzra kan?"Tersentak mereka bila gadis tu sudah ingat. Tangan kanan naik memegang kepala yang sudah berdenyut.

"Adik bertenang. Don't think about that."Arrafif menenangkan adiknya. Telefon yang berada di tangan kiri Adzra jatuh ke lantai.

Arraf mahu menarik tubuh adiknya namun Adzra menjauhkan diri nya dari mereka bertiga.

"Betulkan along yang dera Adzra kan? Angah? Alang?"Ketiga jejaka tu sudah bangun dari duduk mereka.

"YA AKU YANG DERA KAU SEBAB KAU PEMBUNUH! KAU YANG TEMBAK BONDA DAN AYAHDA! AKU BENCI TENGOK MUKA KAU!"Lantang suara Alex. Kembar tu terkejut bila along mereka berkata bergitu.

"Long! Adik tak boleh ingat benda yang boleh jejaskan kesihatan dia!"Alex terkedu kerana terlepas cakap.

"Tak, tak tak! Adzra bukan pembunuh! Arhhh sakit lah!"Adzra memegang meja kaca tepinya dengan tangan kiri memegang kepalanya.

"Adik calm down!"Aarif mendekati adiknya namun gadis tu segera berundur. Akhirnya tubuh gadis tu rebah nasib Aarif sempat menyambut.

ADRIAN menarik lengan Adzra ke belakang blok sekolah dan ditolak gadis tu ke dinding.

"Jangan ingat kau boleh lepas dari aku. Asal kau tak datang semalam?"Adzra hanya diam kerana tidak kenal jejaka ni.

"Kau siapa?"Adrian meletakkan kedua tangannya di kiri dan kanan gadis itu.

"Kau lupa aku? Sini aku ingatkan"Dihentak perut tu dengan lututnya. Adzra jatuh terduduk memegang perutnya. Wajah gadis tu pula ditumbuk sehingga tersembur darah dari mulutnya.

Tangan kanan di anggkat tinggi.

Buk!.

Tubuh tu terbaring tidak sedarkan diri dengan hidung serta mulut mengalirkan darah.

Adrian melangkah pergi meninggalkan gadis tu.

"Abang Alex, Arraf dan Aarif!"pintu tu dibuka oleh kembar tu.

"Kenapa?"Soal mereka serentak.

"Sini ikut iman"kembar tu melangkah mendekati kereta tersebut. Iman membuka pintu seat belakang. Membulat mata kembar tu melihat keadaan adik mereka. Wafiyah setia memegang tisu agar hidung Adzra tidak mengalirkan darah.

16. DESTINY FOR HER✓Where stories live. Discover now