"bukti babygirl bagi ni dah cukup kukuh. Serahkan dekat abang ya"
"Terima kasih abang"Diukir senyuman nya walaupun dia tahu Hayden tidak dapat melihat.
"Dah sekarang pergi tidur. Besok sekolah pula."
"Goodnight abang. Adik masuk tidur dulu."ditamatkan panggilan nya dan melangkah masuk ke dalam rumah.
"Goodnight along,angah,alang!"jerit Adzra semasa melintasi ruang tamu. Mereka bertiga sedang melihat biodata Rizal.
"Goodnight!"sahut kembar tu sambil melihat biodata Rizal. Sekali sekala sibuk nak tahu apa salahnya kan.
Pagi tu Adrian mengejar langkah gadis nya dan dipeluk tubuh tu dari belakang. Terkejut Adzra dibuatnya.
"ihh sampai hati sayang tak tunggu"Rengeknya manja. Adzra mengusap rambut Adrian yang berada di bahunya.
"YOU! KENAPA YOU PELUK PEREMPUAN NI HAH!"jerkah Husna tidak suka..dipandang wajah Adzra dengan pandangan benci.
"KAU NAK APA BETINA! LANTAK AKU LAH NAK PELUK DIA KE APA!"Jerkah Adrian semula dan Husna terhinjut bahu. Wajah Adrian sangatlah gerun tatkala ini.
"I ni gf you tau! Sepatutnya you peluk i bukan perempuan miskin ni!"ditunjuk ke arah Adzra.
"BERAMBUS LAH SIAL! AKU SEMAK TENGOK MUKA KAU YANG JIJIK NI!"Husna mengepal erat penumbuk nya dan melangkah pergi dengan perasaan amarah.
"Adrian"Adzra memegang tangan jejaka tu.
"APA!"Tengking Adrian dan dia terdiam melihat wajah gadis itu yang terkejut kerana dia meninggikan suara.
"Aaaa ayangg sorryy tak sengaja"Dipeluk tubuh tu dan diusap perlahan rambut Adzra .
"ayanggg sorryyy Adrian tak sengajaaaa"Mohonnya lagi.
"Adrian tengking Adzra?"Soal Adzra tidak percaya. Adrian melutut kedua lututnya dan dipeluk pinggang Adzra.
"Hiks adriann tak sen..gajaaaa"air mata nya mengalir ke pipi. Adzra mengusap rambut tu perlahan.
"Ayanggg jan..ganlah marah Rian hikss"Dia mendongak memandang wajah putih bersih gadisnya.
"Yaa tak apa shhh jangan nangis"Diusap rambut jejaka tu untuk memenangkan nya. Pinggang Adzra dipeluk erat oleh Adrian.
"Ayangg marah Rian hikss kee?"Tersedu sedan jejaka tu menangis. Nasiblah tidak ada orang yang lalu disini.
"Tak Adzra tak marahkan Adrian. Shhh jangan nangis malu dekat orang nanti hm"Diseka air mata tu lembut.
"Be..betul Araa tak ma..marah Rian hiks?"Soalnya lagi. Hidung jejaka tu merah saja kerana menangis.
"No. Adzra tak marahkan Adrian pun. Come bangun peluk"Adrian terus bangun memeluk tubuh Adzra dengan erat.
Diusap belakang Adrian perlahan. Jejaka tu mengengam erat jari jemari gadis nya. Diseka air mata yang mengalir.
"Eeee apa ni ketua geng Diomand menangis"usik Adzra. Jejaka tu hanya menggosok matanya.
"Hmm janganlah usik"katanya dan dicium kedua pipi gebu milik Adzra.
Pengumuman semua murid sila ke dewan segera.
Adzra dan Adrian segera mengatur langkah ke dewan.
Mereka semua terpegun melihat beberapa buah kereta anggota polis masuk ke perkarangan sekolah.
Wajah mereka semua ditutupi dengan mask hitam. Di tangan terdapat senapang.
"Kami pihak polis ingin berjumpa dengan ketiga gadis yang bernama Husna binti Dato Haslan, Syifa binti dato syarif dan Fayza binti dato Fazley."dingin suara Hayden.
Ketiga gadis tu tergetar getar bangun ke hadapan.
"Kesalahan kamu bertiga adalah dalang disebalik pembunuhan Carlos bin Dato Carol yang setahun yang lepas..kamu akan ditahan"Girl's meronta ronta untuk dilepaskan.
Adzra bangun mendekati ke arah mereka semua.
"Dan kesalahan kau adalah buat fitnah tentang aku Husna. Abang terima kasih"Ditabik hormat ke arah abang angkatnya. Mereka ternganga bila jejaka tu adalah abang Adzra bahkan jejaka tu polis.
Bukan polis biasa malah ketua kerana telah menggantikan ayahnya yang sudah berusia. Tetapi dia lebih suka berpura pura menjadi polis biasa.
"Jaga diri babygirl"Mereka segera membawa Girls pergi.
"Terima kasih Adzra Ezra semoga kita bertemu di syurga kelak bye sweetie"
Adzra menoleh ke arah Carlos dan menganguk sedikit sebelum jejaka tu menghilang diri.
YOU ARE READING
16. DESTINY FOR HER✓
AcciónHighest #1 in Highschool [KEMUNGKINAN JALAN CERITA AGAK SAMA DENGAN STORY SAYA YANG LAIN] Hidup dia hanya dicaci maki serta dipukul oleh orang yang dia sayang saja. Mahu membalas perbuatan mereka terasa tidak baik. Sudahlah menjadi mangsa caci maki...