Alex melangkah masuk ke dalam bilik adik perempuan nya. Didekati Adzra yang sedang tidur. Dituang ubat di atas jari telunjuknya dan diletak perlahan lahan di bibir tu agar Adzra tidak terjaga dari tidurnya.
Siap saja dia melangkah keluar untuk ke bilik nya sendiri.
Adzra memeluk lututnya erat apabila Adrian menyepak nya dengan sekuat hati disebabkan buku latihannya ada yang salah. Adrian mengambil kayu di sebelahnya dan dipukul Adzra.
Tepi dahi Adzra mengalirkan darah disebabkan kayu tu terkena di tepi dahi sewaktu dia cuba mengangkat muka.
"AKU DAH BAGI AMARAN DEKAT KAU BETINA TAPI KAU TU BODOH BEBAL!"Dilemparkan kayu tu ke tepi dan pergi meninggalkan Adzra sendirian.
"Ya Allah Adzra. Adrian belasah kau lagi?"Gadis tu hanya diam menunduk. Air mata nya mengalir ke pipi mulus tersebut.
Wafiyah mengambil kain dan dilap tepi dahi Adzra yang tidak henti henti mengalirkan darah.
"Aku nak balik"Adzra memegang sapu tangan tu dan diatur langkah keluar dari bilik R&R.
Adzra terkejut bila kereta tiga abangnya ada di garaj. Dilihat jam di tangan pukul 11 selalunya tiga jejaka tu pulang pukul 1.
Aarif tersedak melihat keadaan adiknya dan dia segera meluru ke arah gadis tu.
"Siapa buat kau ni? Ya Allah Adzra"Tangan kiri Aarif memegang tangan kanan Adzra yang memegang tuala di dahinya.
"Kau tak payah sentuh lah dengan pembunuh tu. Dia kena belasah ke lantak dia lah"Alex memandang benci ke arah Adzra.
Gadis tu hanya diam melangkah ke bilik nya namun pengelangan tangan dipegang oleh Aarif.
"Jangan sentuh. Adzra pembunuh"Ketiga jejaka tu tersentak bila mendengar kata kata Adzra. Nada bicaranya juga sayu saja.
"KAU SINI! BILA NAK MASAK HAH? KAU INGAT KITORANG NI APA?"Alex menolak Adzra ke lantai dan dipijak pijak perut gadis tu.
Wajah putih tu pula ditumbuk dengan kuat sehingga bibir gadis tu pecah.
"S..sakit"Adzra menahan air matanya sehabis mungkin. Alex menumbuk perut Adzra dengan kuat.
Dianggkat tubuh tu dan dilempar ke dinding.
"Arghh sakit"Alex menyepak pinggang gadis tu sehingga Adzra terbaring di lantai dengan mendesis sakit.
"AKU DARI DULU BENCIKAN KAU TAU TAK! KAU PENYEBAB BONDA DAN AYAHDA MATI!"Ditumbuk wajah Adzra berkali kali.
"AKU LEBIH SUKA TENGOK KAU DERITA!"Dipandang wajah tu dengan penuh kebencian.
"Ma..maaf"mohon Adzra dengan sakit diseluruh badannya.
"BERAMBUS KAU!"Dengan sakit di badan dia segera bangun ke bilik. pintu dikunci dan air mata nya mengalir deras seperti air hujan.
"Adzra tubuh kau lemah sangat ni. Kita pergi R&R ye?"Dengan lemah lembut Iman mengajak.
"Takpa tak payah aku okeyh"Diukir senyuman manisnya buat sepupunya. Iman dan Wafiyah tahu tu hanya senyuman untuk menutupi lukanya saja.
Semasa di cafe Adzra hanya diam termenung ke arah sebuah pokok besar.
Wajah Adzra basah disebabkan Adrian menyimbah air ke arah nya. Pelajar pelajar disitu ketawa kannya.
"Ni aku nak cakap dengan kau perempuan bodoh. Kau tak payahlah nak menaruh hati dekat aku..sedar diri kau tu miskin,bodoh tak ada mak bapak"Adzra yang mendengar dia kaitkan mak bapak mula bangun berlari keluar dari cafe dengan air mata mengalir ke pipi.
"KAU PEHAL HAH JANTAN! ASAL TAK ADA MAK BAPAK KE YANG NAK KAITKAN MAK BAPAK? BODOH AKU KALAU JUMPA BODOH KAU, BODOH AKU INSECURE"Jerkah Wafiyah yang selama ni bersabar dengan ketiga jejaka tu.
"Jangan nak tinggikan suara sweetie. Lupa apa aku cakap?"Dipandang Hazim dengan pandangan marah.
"KAU INGAT AKU TAKUT KE SIAL? KAU ADRIAN INGAT EH KALAU ONE DAY DIA BERUBAH JANGAN KAU PULAK TERHEGEH HEGEH DEKAT DIA."ditarik tangan iman pergi dari situ. Memang benar Adzra ada menaruh hati kepada Adrian tapi mereka tidak tahu bagaimana benda tu boleh tersebar.
YOU ARE READING
16. DESTINY FOR HER✓
AcciónHighest #1 in Highschool [KEMUNGKINAN JALAN CERITA AGAK SAMA DENGAN STORY SAYA YANG LAIN] Hidup dia hanya dicaci maki serta dipukul oleh orang yang dia sayang saja. Mahu membalas perbuatan mereka terasa tidak baik. Sudahlah menjadi mangsa caci maki...