BAB 14

5.1K 244 9
                                    

"kau ni kan memang tak serik serik kan? AKU DAH BAGI AMARAN JANGAN MENGATAL LAH BODOH!"Dihentak kepala Adzra di dinding dan ditendang perut tu.

"A..apa salah Adzra lagi long?"Dipegang perutnya yang sakit.

"SALAH KAU SEBAB MENGATAL! AKU DAH BAGI AMARAN JANGAN MENGATAL DENGAN LELAKI TAPI KAU BODOH!"ditumbuk wajah tu dan dihentak perutnya menggunakan lutut.

"C..cukup long. Sa..sakit"Air mata nya mengalir ke pipi mulus tu.

"Adzra m..minta maaf long arhhh"Dipegang perutnya yang dipijak oleh Alex.

"AKU BENCI AKU MUAK DENGAN KAU!! SEDAR DIRI KAU TU PEMBUNUH BONDA DAN AYAHDA!!"Ditumbuk wajah tu dengan sepuas hati sehingga hidung dan bibir Adzra mengalirkan darah.

"S.. sebenci tu a..along dekat Adzra?"nada bicaranya sayu. Alex memandang wajah gadis itu dengan penuh amarahnya.

"Aku tak pernah anggap kau adik aku lah! Kau mampos pun aku tak kesah!"Turun naik nafasnya.

"A..adzra ta..tak bunuh bonda dan ayahda"Diketap giginya bila perut nya ditumbuk lagi.

"Kau dengar sini perempuan. Kalau malam ni kau ditakdirkan mampos, aku takkan datang tengok mayat kau faham! Dalam otak kau ni asyik nak jual diri je kan!"Ditunjal tunjal kepala tu.

"Aku nak kau berambus sekarang dan jangan tunjuk muka kau depan aku lagi dah!"Ditarik rambut itu dan ditolak agar keluar dari rumah tersebut.

Adzra menghentikan keretanya di tepi jalan. Tangannya mengusap perlahan perut yang sakit disebabkan alongnya tadi.

Adzra menoleh ke arah luar tingkap. Dikecilkan matanya memandang dua lelaki tu. Arraf dan Aarif. Dilihat ke arah belakang kembar tu ada seseorang yang berpakaian serba hitam memegang sebilah pisau.

Dia segera keluar dari keretanya dan berlari ke arah Arraf. Jejaka tu memandang ke arah seseorang yang berlari mendekati nya.

"Adik?"Tubuhnya dipeluk dan dipusing-pusingkan ke belakang. Membulat mata Arraf bila seseorang menikam pinggang Adzra.

"Shit"Jejaka tu menarik pisau nya semula dan berlari pergi. Arraf mahu mengejar namun tubuh adiknya rebah. Aarif mengejar lelaki tadi.

"Adik buka mata adik."ditepuk pipi adiknya. Gadis tu memandang wajah abangnya dengan senyuman nipis. Arraf mengeluarkan telefon dan didail nombor alongnya.

"Along adik long!"fikirannya buntu untuk buat apa.

"A..abang Arraf"jejaka tu menunduk melihat adiknya.

"M..maafkan A..adzra ya se..sebab men..yusahkan ab..abang a..abang adzra"katanya dengan tersekat.

"Adik jangan tutup mata tu. Along kau datang dekat lorong belakang jalan haji Ahmad cepat long!"Namun Alex hanya diam dihujung talian.

"A.. ampunkan dosa ad..adzra. a..along s..suka kalau a..adzra d..dah tk ada."Arraf memandang adiknya dengan air mata mengalir.

"Adik buka mata dik! Kitorang bawa adik ke hospital ya"Aarif mengusap belakang kepala adiknya apabila tidak dapat mengejar lelaki tadi.

"T..tak pe..perlu. a..along b.. benci t.. tengok ad..adzra. t..terima kasih se..sebab ja..jaga Ad..adzra. ma..maafkan ad..adik"Perlahan lahan mata cantik tu tertutup rapat. Tangan kirinya jatuh ke tepi.

"Adik!! Adik jangan macam ni adik! Buka mata dik!!"Arraf menangis teresak esak. Digoncang tubuh kaku itu.

Arraf melangkah masuk ke dalam rumah dengan membawa tubuh kaku adiknya. Alex yang berada diruang tamu tu didekati.

"Pehal kau bawa balik betina tu? Aku tak suka tengok dia"Dipandang skrin tv tanpa menoleh sikit pun.

"A..adik d..dah tak ada"Terkedu Alex dan dia bangun dari duduknya memandang tubuh gadis itu.

"Rara"Alex mengusap rambut tu ke belakang. Diletakkan jari telunjuknya di hidung Adzra. Dia tergamam bila tidak rasa hembusan nafas dari adiknya.

"Adzra! Bangun adzra! Tak lawak lah!"diambil tubuh tu dan ditekup tuala yang berada di pinggang Adzra untuk menghentikan darah.

"Call Doktor pribadi untuk datang ke rumah!"Arah Alex dan Aarif segera menelefon doktor Yasmin.

16. DESTINY FOR HER✓Where stories live. Discover now