BAB 13

5.2K 280 6
                                    

"kau dah bencikan aku?"soal Adrian. Gadis tu berpeluk tubuh dan mengangkat bahu.

"Entah. Kalau aku benci kau pun apa salahnya kan"Adrian mengeleng kepalanya. Dia tidak mahu Adzra bencikan nya.

"Kau cakap kau sukakan aku."Adzra tergelak kecil dan dipandang Adrian yang agak tinggi darinya.

"Dah mati"Bagaikan batu besar hempap atas kepala Adrian. Kepalanya mengeleng tidak percaya.

"Kau tipu. Kau masih suka aku kan?"Dipegang kedua bahu Adzra. Dipandang dalam mata tu dan jelas hanya kekosongan saja

"Aku benci kau Adrian Naufal."Dilepaskan tangan Adrian yang berada di bahunya dan melangkah pergi namun langkahnya terhenti.

"Aku cintakan kau Adzra"Mereka membelakangi antara satu sama lain.

"Kuburkan. Aku tak layak dengan kau Adrian."Disambung langkahnya. Adrian memusingkan badannya dan berlari ke arah gadis tu. Tubuh Adzra dipeluk erat dari belakang.

"Kau milik aku Adzra. Bila aku dah mula sayang aku takkan hilangkan perasaan ni"Dicium lama pipi Adzra.

"Kau sendiri yang cakap aku tak layak dengan kau Adrian."Jejaka tu memeluknya erat.

"Kita buka buku baru ya? Aku takkan cederakan kau lagi. i loveyou so much"Dicium pipi tu berkali kali.

❤️

Adrian mengengam erat tangan Adzra ke cafe. Pelajar disitu memandang tidak percaya ke arah Adrian. Bukan kah jejaka tu benci kepada Adzra?.

"Nasi goreng satu lepastu air milo ais dengan horlick."Makcik kantin tu menganguk.

Adrian menoleh ke arah gadisnya semula. Tangan naik mengemas rambut Adzra.

"You! Sampai hati you curang dengan i tambah lagi you curang dengan perempuan miskin ni?"Mereka menoleh ke arah Husna dan kawannya.

"Sejak bila aku couple dengan kau? Perasan"Tangan kanannya tidak lepas mengusap pipi Adzra. Dia suka sebab macam pau.

"Eh perempuan apa kau dah buat dekat Adrian hah? Kau jual diri kau untuk dia ke apa?"Tuduh Husna.

Pang.

Adrian menampar pipi Husna dengan kuat. Husna memandang adrian tidak percaya apabila jejaka tu naik tangan disebabkan Adzra.

"Kau jaga mulut kau tu baik baik betina! Kau berambus sekarang kalau kau taknak muka kau ni pecah!"Girls melangkah pergi dengan perasaan marah dan malu.

"Panas baran betul lah kamu ni Adrian"Jejaka tu mengusap belakang tengkuknya apabila makcik Fatimah menegur.

"Buka mulut sayang"Adrian menyuap gadis tu dengan berhati hati. Adzra hanya terima saja.

"Hye sayang"Hazim duduk sebelah wafiyah manakala Mikhail duduk sebelah Iman Dua gadis tu serentak menjulingkan mata tanda menyampah.

"Nak apa?"Datar suara Wafiyah.

"Amboi garangnya. Janganlah garunk garunk takut abang"Wafiyah berdecit.

Carlos melambaikan tangan nya ke arah Adzra. Gadis tu membalas. Adrian berkerut dahi apabila Adzra melambaikan tangan ke arah pokok besar tu.

"Kau lambai siapa?"Pelik dia. Adzra menunjuk ke arah pondok usang tu. Carlos berpusing pusing disitu.

"Tak ada sesiapa pun. Weih kau jangan macam macam"Adzra menoleh ke arah Adrian yang sudah menegak bulu romanya.

"Kau tak nampak?"Adrian mengeleng kepalanya.

"Ada orang dekat sana tapi mungkin kau tak boleh nampak"tutur Adzra.

"Rupa dia macam mana? Seram tak?"Adzra mengeleng kepalanya tanda tidak.

"Dia Carlos. Hidup dia tak aman sebab ada orang gantung dia dekat pokok besar tu"Adrian mengangguk faham patutlah tak ada yang berani ke situ.

Carlos menunjuk mini love dan dibuat flying kiss. Adzra tergelak kecil.

"Dia buat apa dekat kau sampai kau ketawa ni?"Dikecilkan matanya memandang wajah gadis ni.

"Mini love dengan flying kiss."Dijongket keningnya berkali kali ke arah Adrian yang cemburu.

16. DESTINY FOR HER✓Where stories live. Discover now