Girl's berjalan lengang lenggok ke arah Badboy dan dengan selamba mereka duduk di peha ketiga jejaka tersebut.
Badboy mengetap bibir. Nak diikutkan hati mahu saja tolak diorang sehingga jatuh tersungkur tapi mereka teringatkan kata kata Adzra,Iman dan Wafiyah bahawa jangan jadi dayus.
"Tak ada harga diri yang datang duduk atas riba orang? Kerusi ada takkan tak nampak? Buta?"Kata Mikhail sinis.
"Alah you ni apa salahnya i duduk atas peha you kan?"Syifa melunakkan suara nya.
"Berambus lah kalau kau taknak kitorang naik tangan"keras amaran dari Hazim bahawa dia tidak suka dengan mereka bertiga.
"Korang ni dah hensem tak baik jadi dayus tau. Dengan tiga minah miskin tu korang nak pula. Yang kitorang kaya raya ni taknak pandang hm?"Husna mengusap dada bidang Adrian. Nafas jejaka tu laju saja menandakan dia sedang menahan amarah.
Kebetulan Adzra dan sepupunya melangkah masuk ke dalam cafe tu terjongket kening mereka bertiga.
Adrian memandang ke arah gadis nya. Dari mata saja Adzra sudah agak apa yang harus dibuat. Gadis tu mengenyitkan mata kirinya.
"Jom"Iman dan Wafiyah mengikuti langkah leader mereka. Adzra menarik rambut Husna dan ditolak ke lantai.
"KAU PEHAL HAH BETINA!"jerkah Husna dan dia terdiam melihat wajah gadis itu.
"Bukan kau dah mati ke hah!!"Adzra tersenyum sinis. Dia bercangkung depan Husna.
"Apa yang kau buat aku tahu Husna"bisik Adzra dan bangun dari cangkungan nya. Wajah Husna sudah pucat.
Badboy bangun menarik lengan gadis mereka untuk pergi dari situ.
"Weih aku nak makannn!"Jerit Wafiyah dan mencebik bibir nya.
Badboy membawa ketiga gadis tu ke bilik yang dikhaskan untuk ketiga jejaka tersebut.
"Dalam peti ais tu ada makanan pergilah panaskan"Wafiyah serta iman berdesup ke dapur sebaik mendengar kata Mikhail.
Adrian menarik tubuh Adzra dan diletakkan di atas pehanya bagi menghilang kesan betina tadi tu.
"kenapa tak belasah dia tadi?"perlahan serta lembut suara Adrian bertanya sambil tangan nya mengusap tangan Adzra.
"malas nak bergaduh"Dijuihkan bibirnya. Adrian menganguk faham. Dagunya dilabuhkan di atas bahu Adzra.
"kalau suatu hari nanti aku tinggalkan kau apa perasaan kau hm?"nadanya turut seperti tadi agar mereka berdua saja yang dengar.
"adrian nak pergi mana"nada nya sudah bergetar. Adrian nak tinggalkan dia macam bonda dan ayahda tinggalkan nya ke?.
"ajal kita tak tahu"mata gadis tu berair dan mutiara jernih mengalir ke pipi mulus tersebut.
"hey hey dont cry sweetie. aku tanya ja"Diseka lembut air mata tersebut. Tangan kirinya mengusap perlahan perut Adzra.
"aku sayang kau Adzra. kalau umur masih panjang, lepas habis sekolah aku ambil kau jadi isteri aku"dicium pipi gebu tu.
"jangan tinggalkan adzra."Hatinya mula sayang akan Adrian tapi dia malu untuk memberi tahu. Mungkin dengan perbuatan nya sudah cukup untuk menjelaskan bahawa dia mencintai Adrian.
"yerr aku tak tinggalkan kau. sini aku cium"Dicium kedua pipi gebu tu dengan geram. Rasa nak gigit gigit.
"Adzra taknak makan?"Soal Iman. Adzra menganguk.
"lapar? jom makan dulu"Adrian menghulurkan tapak tangan nya dan gadis tu menyambut.
"Ada air pepsi ke tak eh"Dibuka peti ais tu dan dirembat satu tin air pepsi. Didekati ke arah Adrian dan duduk disebelahnya.
"Sayangggg babygirl along!"panggil Alex. Dicari susuk tubuh adiknya namun tak ada. Diatur langkah ke taman pula adiknya sedang mendengar lagu sambil melukis.
"Dekat sini sayang rupanya"Gadis tu mengangkat muka dan dibuka headfhone nya.
"Eheh sorry along"Sengihnya. Alex melihat lukisan tersebut. Cantik adik dia lukis pemandangan indah.
"Pandai adik lukis. Bakat bonda turun ke adik ya"Diusap rambut adiknya perlahan. Gadis tu memeluk pinggang nya.
"Along dah tak bencikan adik?"Alex mengeleng kepalanya.
"Along sayang ayangggg. "Dicium ubun ubun adiknya. Dia perlu sedar bonda dan ayahda nya meninggal bukan disebabkan adiknya malah takdir.
YOU ARE READING
16. DESTINY FOR HER✓
ActionHighest #1 in Highschool [KEMUNGKINAN JALAN CERITA AGAK SAMA DENGAN STORY SAYA YANG LAIN] Hidup dia hanya dicaci maki serta dipukul oleh orang yang dia sayang saja. Mahu membalas perbuatan mereka terasa tidak baik. Sudahlah menjadi mangsa caci maki...