BAB 8

5.1K 280 7
                                    

"KAU PERGI SEKOLAH KE KAU MENGATAL HAH!" tengking Alex dan disepak kepala Adzra. Gadis tu kekal diam dengan mengetap bibir.

"WAH WAH KAU BERPELUKAN DENGAN JANTAN TU DEKAT BELAKANG BLOK SEKOLAH PULAK YER!"Ditumbuk wajah Adzra dengan sekuat hatinya.

Ditekankan lututnya di perut Adzra yang sudah kurus tu. Gadis tu mengetap gigi menahan sakit.

"AKU SURUH KAU SEKOLAH UNTUK BELAJAR BUKAN JUAL DIRI! DASAR PEREMPUAN MURAHAN! MENYESAL AKU DAPAT ADIK MACAM KAU NI SIAL!"Hambur Alex dan ditumbuk perut tu dengan kuat.

"Arghhh sakittt"raung Adzra yang sudah tidak tahan dengan seksaan dari alongnya.

Dianggkat tubuh adiknya dan dilempar ke arah meja kaca dengan nafas turun naik.

PRANGGG!

"ARGHHH!"  Adzra meraung sakit apabila beberapa kaca menusuk ke belakangnya.

"A..along s.. sakittt hiks"Tangisannya pecah dan dipejamkan matanya erat. Air mata mengalir deras.

"Assalamualaikum ya Allah adik!"Aarif berlari ke arah adiknya dan menekup mulut nya melihat belakang Adzra yang tertusuk 4 kaca.

"Long m..macam mana ni long belakang adik long!!!"Alex memandang belakang Adzra dan terkejut.

"Rara?"Dia tidak sangka akan jadi bergini. Dia tidak dapat kawal emosinya.

"A..angah s..sakit hiks."Tubuh tu rebah ke lantai. Membulat mata Arrafif yang baru masuk.

Aarif mengoyak baju Adzra. Tangannya mengigil. Fikirannya buntu untuk buat apa kerna di belakang gadis tu dipenuhi dengan darah.

Alex mendekati tubuh tu dan dicempung ke kereta.

"Jaga Adzra jangan bagi badan dia sandar di seat"Arrif hanya akur. Dipejamkan matanya erat. Sungguh dia tidak kuat.

2 jam setengah mereka menunggu akhirnya pintu wad Adzra dibuka. Mereka segera bangun.

"Syukur satu kaca tu tidak menembusi jantung Adzra kerana kaca tu hanya sikit saja lagi hampir mengenai jantungnya. Badan dia sudah kami rawat dan balut. Saya sarankan jika dia nak tidur arahkan dia untuk tidur mengiring supaya jahitan di belakang tidak terbuka."jelas doktor tu panjang lebar dan mereka mengangguk faham.

Diatur langkah masuk ke dalam wad tu dan terpandang Adzra yang tidur mengiring dengan badannya dibalut dengan bandage putih.

"Kalau kaca tu tembus jantung adik pasti sekarang hanya jasad saja kita melawat"Terkedu Arraf dan Alex mendengar kata kata Aarif yang membuatkan mereka dua sebak.

"Adzra kau macam mana? Ni aku ada bawakan bekal. Petang nanti bonda dan ayahda kitorang datang melawat"Gadis tu hanya mengangguk sahaja dan segera membuka mulut bila iman mahu menyuapnya.

Ketiga jejaka tu melangkah masuk dan duduk di sofa. Adzra memandang mereka.

"Along, angah alang boleh Adzra tanya?"Serentak tiga jejaka tu menganguk.

"Bencikan Adzra?"sepi. Tiada balasan dari ketiga jejaka tu.

"Kalau diam bermaksud 'ya'. Tak apa jujur ja kalau betul bencikan Adzra. Adzra akan pergi"Serentak ketiga jejaka tu mengangkat muka.

"Adik nak pergi mana?"soal Aarif. Adzra tersenyum manis.

"Jumpa bonda dan ayahda. Adzra rindu diorang. Along izinkan?"Dipandang wajah alongnya yang diam.

Tak, aku tak izinkan. Alex tidak mampu mengeluarkan kata kata tu. Dia hanya mampu mengungkapkan di dalam hati saja.

"Ni tingkat berapa?"Soal Adzra pada sepupunya.

"Tingkat 10. Kenapa Ad?"Gadis tu hanya tersenyum dan menoleh ke tingkap.

"Jika jatuh kemungkinan hentakan di kepala sangat kuat malah meragut nyawa. Boleh Adzra cuba?"Aarif bingkas bangun dari duduknya.

"Tak! Abang tak izinkan adik buat kerja bodoh tu!."Dipandang tajam gadis itu yang hanya tenang saja.

"entah sekarang atau nanti Adzra tetap akan tinggalkan abang abang Adzra. Adik nak tidur."Dibaringkan badannya secara mengiring dan dipejamkan matanya untuk tidur.

"Sleep well sweetie. Tak apa kalau abang abang kau jahat, kitorang boleh jadi abang kau"Wafiyah mengucup dahi sepupunya dengan lama dan diusap perlahan.

16. DESTINY FOR HER✓Where stories live. Discover now