BAB 9

5.2K 269 5
                                    

"carlos"panggil Adzra sambil memandang sekeliling.

"Ya?"Jejaka tu keluar disebalik pokok besar tersebut dan tersenyum manis ke arah Adzra.

"Boleh aku duduk sini sekejap? Kau tak marahkan?"Carlos menganguk kepalanya perlahan tanda tidak apa.

"Duduk jelah aku okeyh jaa cuma kau semakin kurus. Anything happend?"Didekati gadis tu dan dibongkokkan badannya sedikit.

"Aku okeyhlah cuma tak ada mood nak makan ja."Carlos duduk disebelahnya dan dipusingkan badan agar menghadap nya.

"Kalau nak cerita kau boleh cerita dengan aku jamin rahsia kau selamat"Adzra tersenyum saja.

"Aku okey ja. Adalah masalah sikit tu tapi tak apa aku okeyh"Carlos memicit micit pipi gebu tu.

"Nak menipu tapi gagal"Diukir senyuman sinisnya dan dicuit hidung mancung tu.

"Kau sebenarnya tak okeyh tapi kau cakap kau okeyh. Nampak sangat menipu"Dijeling tajam ke arah Adzra yang tergelak kecil.

Adrian mencari gadis itu dan seketika dia terpandang seseorang yang berada di bangku sambil melihat ke arah sekuntum bunga rose.

"Sorang?"Adzra tersentak dan ditoleh ke belakang. Dia mengangguk saja.

"Kenapa aku tengok kau tak selalu dengan iman dan Wafiyah? Bergaduh?"Soal Adrian sekadar ingin tahu.

"Tak pun cuma Adzra ja nak bersendirian"Adrian mengangguk faham dan tangan nya naik mengusap rambut tu perlahan.

"Kau cantik Adzra"Pujinya ikhlas dan tersenyum manis.

"Terima kasih"jawabnya dan memandang ke arah bunga tu semula. Adrian mendekatkan wajahnya dan dicium lembut pipi gebu tu.

Adzra terkaku bila Adrian menciumnya. Jejaka tu memandang wajah Adzra yang terkejut dengan tindakan nya.

"See you sweetie"Dia bingkas bangun melangkah pergi meninggalkan gadis tu sendirian.

"Puas bercium dengan lelaki? ADIK JENIS APA KAU NI HAH!"Alex menampar muka adiknya sehingga pecah bibir tu.

Adzra memegang pipinya. jadi Along menelefonnya untuk datang ke rumah ni semata mata nk pukul dia lagi?.

"ASAL KAU MURAH SANGAT HAH ADZRA? DALAM PERUT KAU TU MESTI ADA BENIH JANTAN TU KAN?!"ditarik kepala gadis tu dan dihentak ke dinding sehingga darah mengalir ke pipi mulus tu.

Arraf dan Aarif hanya melihat saja. Mereka kecewa dengan adik perempuan mereka.

Alex menolak Adzra ke lantai. Tali pinggang di buka dan dilibas ke arah gadis tu. Adzra hanya mampu menahan sakit sahaja.

"S..sakit long"gigi diketap rapat menahan sakit di seluruh badannya.

"TAHU PULAK SAKIT! NI HUKUMAN KAU SEBAB MENGATAL SANGAT!"Alex menghentak lututnya di wajah gadis itu sehingga hidungnya mengalirkan darah.

"ASAL KAU TAK MAMPOS JE HAH! KALAU KACA TU TEMBUS JANTUNG KAU AKU LAGI SUKA!! BIAR AMAN HIDUP AKU TANPA BEBAN MACAM KAU!"tengking Alex. Dipandang Adzra yang terbaring lemah di lantai.

"AKU NAK KAU BERAMBUS DARI RUMAH NI! SEKALI LAGI AKU DAPAT TAHU KAU MENGATAL LAGI MAMPUS KAU AKU BUNUH!"dengan susah payah Adzra bangun keluar dari rumah tersebut.

"Adik!"Aarif mahu mengejar langkah adiknya namun Arraf menghalang.

Adzra memegang perutnya yang sakit. Tangan kanan nya mengengam erat stereng kereta. Matanya tiba-tiba kabur.

Pinnnnnnn.

Srreeeetttt

BAMMM!!

Dahi gadis tu mengalirkan darah yang banyak. Orang ramai mula berkerumun untuk mengeluarkan gadis tu.

"a..along"akhirnya mata cantik tu tertutup rapat.

Alex memegang dadanya yang tiba tiba berdetak laju. Telefonnya berdering dan dilihat nama pemanggil adalah adik perempuan nya.

"Ka-" belum sempat dia mahu membuka mulut ada yang memintas.

"Ini Alex abang kepada Adzra ke?"Alex terdengar bunyi ambulans. Jantung nya berdetak laju.

"Ya saya abang dia mana adik saya?"Entah kenapa dia berasa gadis tu seakan tidak baik baik saja.

"Saya harap awak bersabar. Adzra terbabit dalam kemalangan. Mangsa kami dapat selamatkan. Kereta yang dinaiki meletup. Awak boleh datang ke hospital Tengku ampuan Rahimah" Alex terkaku. Kata kata yang dia lontarkan kepada Adzra bermain di benak fikiran nya.

"Ba..baiklah saya pergi ke sana sekarang"Ditamatkan panggilan nya dan keluar dari bilik nya.

16. DESTINY FOR HER✓Where stories live. Discover now