BAB 16

5.1K 253 0
                                    

Adrian mencengkam dadanya yang sakit apabila gadis kesukaan nya pergi meninggalkan dia buat selama lamanya.

"K..kenapa kau tinggalkan aku Adzra? Aku dah terlanjur cinta dengan kau."Air mata jantan nya gugur.

Dipejam rapat matanya menahan sebak di dada.

"Allah sakit nyaa. Kenapa engkau ambil dia dari aku ya Allah."digengam erat kedua tangannya. Bibirnya bergetar menahan sebak.

"Apa yang dia lalui? Tidak bolehkah engkau kembalikan dia semula ya Allah? Sesungguhnya aku banyak dosa dengan dirinya"Ditarik nafasnya terlebih dahulu lalu dihembus perlahan.

"Aku belum sempat nak tebuskan kesalahan aku dekat kau Adzra. Kenapa cepat sangat kau tinggalkan aku. Aku larang kau dari tinggalkan aku tapi kau langgar larangan tu"dipandang gambar gadis tu dalam telefonnya.

"Adrian? Boleh aku masuk?"Mikhail membuka pintu bilik tu dan diatur langkah masuk ke dalam.

"Kau dah bukan Adrian macam kitorang kenal. Kau dah jadi tak terurus lepas Adzra pergi. Kau tak kasihan ke dekat dia sebab kau menangis meratapi pemergian dia?"Tangan naik mengusap belakang Adrian untuk memberi semangat.

"Aku sayangkan dia Mikha. Sayang sangat sangat tapi kenapa dia tinggalkan aku? Sebab aku jahat sangat ya?"Dipandang wajah sahabatnya. Mikha mengesat air mata jejaka tu.

"Takdir Allah kita tak boleh buat apa. Kalau kau rindu, kau sedekah kan Al-Fatihah. Aku tahu apa yang kau rasa Adrian. Ikhlas kan dan redha ya."Diusap belakang Adrian. Jejaka tu menganguk.

Alex melihat Waiz yang mengusap rambut wafiyah. Terasa rindu akan adiknya mula bertandang di hati.

"Dah lama kita tak usap kepala adik. Cium pipi dia. Rindunya tapi apa kita boleh buat"Arraf menunduk kepalanya.

"Abang tengok! Adik buat poligami burung"Waiz menepuk dahinya.

"Poligami tu orang yang khawin banyak tu. Ni origami"Wafiyah tersengih. Waiz tergeleng perlahan dan dicium pipi gebu adiknya.

"ahaha rindu nk dengar Adzra panggil kita abang"Aarif menghela nafas perlahan.

"Alongg hehe adik datanggg bahhh!" Alex terhinjut bahu akibat terkejut. Si kecil tu terkekeh.

"Adikkkk!"Alex bercekak pinggang.

"Aaa lari along dah marahhh abang kembarrr"Tergeleng kepala kembar tu melihat adik perempuan mereka.

"Aku rasa dia lupa nak panggil nama kita yang mana."bisik Arraf dan dibalas anggukan dari adik kembarnya.

"Hmm mana abang Arraf?"Diketuk dagunya dengan jari kecilnya.

"Abang"serentak dua jejaka tu menjawab dan berkerut dahi gadis tu.

"Eish aku lah!"Aarif menolak bahu Arraf. Dan jejaka tu menolak semula.

Mengecil mata Adzra ke arah kembar tu. Dipusingkan badannya dan berlari ke arah alongnya semula.

"Along along. Yang mana abang Arraf?"Alex mendukung tubuh kecil adiknya dan dibawa ke ruang tamu.

"Ni Arraf dan ini Aarif"Adzra mengangguk faham.

"Adzra sayang abang abang Adzra hehe"

Ketiga jejaka tu berlari ke bilik masing masing untuk menghamburkan tangisan mereka.

"Adzra balik lah ke pangkuan Along semula. Along minta maaf sangat sangat. Along nak bermanja dengan adik. Rindu sangat nak dengar adik panggil abang dengan panggilan along"Dicengkam dadanya yang sakit.

"Macam mana nak lepaskan rindu ni hah? Sakit Raf"Aarif memegang meja kerjanya. Arraf duduk di atas katil dan dilap air mata nya.

"Aku pun tak tahu Rif. Aku pun rindu dia."Dihela nafas perlahan.

16. DESTINY FOR HER✓Where stories live. Discover now