** September, Tuesday.
Tok tok!
Seorang lelaki yang bergelar guru mengentuk pintu tanda kehadiran-nya di kelas itu.
Lantas itu, semua pelajar tidak mengeluarkan suara dan berdiam diri di tempat masing - masing.
Guru itu tersenyum melihat pelajar lalu masuk ke dalam berserta beberapa buah buku di genggaman tangannya.
" Annyeong! Selamat pagi semua! " sapa guru itu ceria.
" Selamat pagi saem! "
" Ehem! Semua pasti tahu kan yang sekarang memang bukan masa saya untuk mengajar. "
Pelajar - pelajar di dalam kelas itu mengangguk.
" Jadi tujuan saya datang ke sini kerana saya ingin memberitahu bahawa kamu semua akan dapat rakan sekelas yang baharu! Yeay! " Guru itu bersorak ceria.
Krik krik..
Tiada langsung balasan daripada semua pelajar. Muka guru itu berubah masam.
" Tepuklah tangan sikit! "
Dan barulah pelajar - pelajar memberi respon.
Sedangkan pelajar baharu yang dikatakatan guru tadi sudah bergetar kuat di luar kelas.
" Kan bagus macamtu! Kamu bagi tepukkan pun dah okay. Kesian dekat kawan kamu baharu kamu, kalau dia terasa hati macam mana? "
Guru itu menggeleng kepala perlahan lalu memandang ke arah pintu kelas.
" Kim Dayeong! Kamu boleh masuk sekarang! " jeritan guru itu membuatkan seleruh pelajar memandang ke arah pintu kelas.
Beberapa saat kemudian, terlihatlah seorang pelajar perempuan melangkah masuk ke dalam kelas berserta sebuah senyuman.
Adalah beberapa pelajar yang bagi respon ceria apabila melihat pelajar perempuan itu. Yang selebihnya macam patung.
" Jadi semua, ini pelajar baru dalam kelas ini. Mulai sekarang dia akan jadi rakan sekelas kamu sampailah dia mahu. Sebab kita tidak tahu masa hadapan kita macam mana. Saya harap kamu semua boleh bagi tunjuk ajar dekat dia. Bantu dia kalau ada apa - apa masalah. Okay? "
" OKAY SAEM! "
Kedengaran seperti ramai yang membalas, namun anda salah. Hanya seorang sahaja yang membalas.
Oleh itu, semua pelajar memandang ke arah pelajar yang membalas itu.
" Apa? " soal pelajar itu.
Guru yang melihat itu hanya mampu menggeleng kepala perlahan.
" Oh ya, semua tumpukan perhatian! Haa kamu ni sila perkenalkan diri. Kesian pula berdiri lama - lama dekat sini. "
Pelajar baharu itu mengangguk. Senyuman masih terukir di wajahnya.
" Annyeonghaseyo! " Dia menundukkan badannya lalu kembali berdiri.
" Nama saya Kim Dayeong. Boleh panggil Dayeong. Selamat berkenalan ya semua! " ujarnya ceria.
" Okay Dayeong. Disebabkan kamu dah berkenalan. Kamu boleh duduk di meja kosong dekat belakang sekali tu. Nampak kan? "
Dayeong mengecilkan matanya untuk mencari tempat yang dimaksudkan. Kamudian, barulah dia mengangguk.
" Kalau macamtu saya pergi dahulu ya. Semoga kamu selesa di sini. Jaga diri okay? " pesan guru itu manis.
Dayeong menundukkan badannya sedikit tanda hormat.
" Kamsahamnida seonsaengnim. "
" Tak ada masalah. "
Guru itu sempat menepuk bahu Dayeong perlahan beberapa kali sebelum melangkah keluar.
Selepas guru itu betul - betul menghilang daripada pandangan mata Dayeong, barulah dia berjalan menuju ke tempat duduknya.
Tapi malang, tiada siapa yang layan dia ataupun tegur dia. Mungkin salah dia juga kerana berharap lebih sebelum masuk ke sekolah ini.
Setelah sampai di tempat duduknya, Dayeong menarik perlahan keluar kerusinya agar tidak mengeluarkan bunyi dan menganggu pelajar lain.
Dia melabuhkan punggungnya di atas kerusi lalu menggantungkan beg sekolahnya di tepi meja.
Selepas itu, Dayeong hanya berdiam diri memandang sekeliling kelas. Dia tidak tahu nak buat apa sebenarnya.
" Oi! "
treasure love fanfiction 01.
" First Love. "
MAIN CAST, BANG YEDAM.
thank you jika anda ingin membaca fanfic ini! ♡ enjoy you reading <3
notes : banyak typo.
anyway jangan berharap lebih dengan fanfic ni. sebab serious cakap, fanfic ni noob betul ☺ dah lah bosan
and, thanks for vote and read !
YOU ARE READING
first love : bang yedam ✔︎
Fanfictionlama, yedam mengambil masa yang lama untuk menyedari dia telah jatuh cinta terhadap perempuan itu. mungkin kerana itu merupakan first love nya? [ start :: 16022022 / end :: 23042022 ] old title ; thank you . warning ; fanfic ni noob + mengarut .