"Seriuslah, mak cik. Lepas ni bekalan elektrik akan terputus?"Soal Jaehyuk saat mak ciknya menelfonnya tadi. Dia masih lagi berada di bilik apartmen 123.
"Yaaa, ada masalah sedikit dekat seluruh blok apartmen ni jadi elektrik akan mati sebentar. Lagi pun sekarang malam, mungkin dah ramai penghuni yang tidur."
"Jap--mana ahjumma sekarang ni?"
"Erm, dekat rumah kawan ahjumma. Ahjumma menginap sini malam ni."
"Ahjummaaaa, takkan nak suruh Jaehyuk tidur seorang diri dekat apartmen. Dah lah lepas ni takde bekalan elektrik."
Gerutu Jaehyuk. Panas hatinya saat mendengar tawa mak ciknya di sebarang sana.
"Kamu dah besar, kan? Pandai pandailah fikir sendiri. Byeee--"
Pit!
Dan setelah itu panggilan di matikan sepihak oleh mak cik Jaehyuk.
Jaehyuk menyengir sambil memandang Asahi, Yedam, Haruto dan juga Jihoon yang sedang memandangnya.
Mereka dengar semua perbualan tadi, suara mak cik Jaehyuk kalahkan speaker.
Asahi mengangguk. "Yaa, tidurlah di sini!" Balas Asahi seolah olah paham.
"Tapi kan, bila elektrik akan terputus?" Soal Yedam yang dibalas gelengan dari Jaehyuk.
"Tak pasti lagi-"
KTAK!
"Arghhhhhhhhh!!!!!"
Sontak itu listrik terputus, menyisakan suara jeritan Haruto dan Jaehyuk yang bergemar di dalam bilik apartmen 123 itu.
Di dalam kegelapan, Asahi hanya mampu pasrah saat Jaehyuk memeluk tubuhnya atas saking terkejut tak lupa juga dengan Haruto yang sedang memeluk kaki Jaehyuk.
Sungguh pemandangan yang indah.
Jihoon dan Yedam saling berpandangan.
"Dekat apartmen ni ada lilin tak?"
Soal Jihoon yang di balas gelengan dari Yedam walaupun dia tahu Jihoon tak mampu melihatnya.
"Jap--rasanya aku ada beli satu kotak lilin masa pergi kedai peralatan dapur tadi."
Seru Haruto yang masih dalam posisi memeluk kaki Jaehyuk.
"Dekat mana lilin tu sekarang?" Soal Yedam.
"Atas meja makan."
Yedam mengangguk kecil sebelum berjalan pelan sambil meraba kawasan yang agak gelap itu.
"Siapa ada pemetik api?"
"Aku!" Balas Jaehyuk sambil meraba raba poket seluarnya lalu dia mencampai pemetik api yang selalu di bawanya.
KAMU SEDANG MEMBACA
friends ; treasure
Fanfiction"Kau percaya kalau dunia parallel tu wujud?" Di saat mereka hampir hilang segala-galanya, sebuah keajaiban berlaku. Genre:: angst, brotherhood, friendship, little fantasy main role; haruto, asahi, yedam, jihoon start; 1/12/2021 end; ?