𝟐𝟎: it okay or not

234 42 41
                                    

Alternative universe____________________

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Alternative universe
____________________

Asahi berdiri di muka pintu dapur rumah Jihoon sambil memandang Akio yang sedang membasuh pinggan di singki dengan senyuman lirih.

'Appa...'

"Asahi, kau menangis?" Tegur Jihoon yang kebetulan ingin masuk ke dapur.

Asahi terserentak, dia meraba pipinya yang entah sejak bila dibasahi air matanya.

"Kau okay?" Soal Jihoon lagi.

Asahi mengangguk dengan senyuman yang lebar. Dia baik baik saja.

Dia okay. Asahi okay saja melihat Akio menjadi ayah yang bertanggungjawab di dunia ni.

Walaupun lelaki itu bukan lagi ayahnya di dunia ini.

Dia okay, kan? Kan? Kan?

BANG!

TOK!
TOK!
TOK!

"YAKK AKIOO?!"

Badan Asahi terlonjak ke belakang saat mendengar bunyi bising diiringi suara sumbang seorang wanita dari luar.

"Siapa di luar tu..." Soal Asahi.

Jihoon menghela nafas lelah sambil memandang Akio yang sedang berlari ke arah ruangan tamu untuk membuka pintu pada sosok yang tidak sipan di luar sana.

"Itu eomma aku. Haish wanita tak guna tu nampaknya mabuk lagi malam ni."  Kesal Jihoon sambil ikut berlari ke arah ruang tamu.

Asahi mengikut langkah mereka berdua dengan pandangan bingung.

Deg.





























Badannya mmembeku saat anak matanya bertemu dengan wajah seorang wanita yang nampak tidak waras sedang berada di dalam dakapan Akio.

Mina. Dia ialah Mina--ibu tiri Jihoon di dunia sebelum ni.

"Eomma mabuk teruk lagi." Keluh Jihoon yang berada di sisi Asahi.

Eomma? Jadi di sini Mina ialah ibu kandung Jihoon?

Pft--sungguh lucu.

Lucu sekali hingga Asahi ingin menangis sekarang ni.

PLAK!

Mina yang masih belum berada di ambang kewarasan, menampar pipi Akio kasar.

"YAAAK! LELAKI TAK GUNA?! BAGI AKU DUIT LAGI?!"

Jerit Mina yang jelas jelas mabuk berat.

Akio tersenyum, cuba untuk tidak terpancing emosi. Dia menarik isterinya yang sedang meracau tak jelas masuk ke dalam bilik.

Jihoon memandang kepergian mereka dengan tatapan lirih.

"Selalu macam tu...eomma pasti akan mabuk berat. Dia tak pernah hargai usaha appa." Gerutunya pelan.

friends ; treasureTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang