𝟎𝟖: their burdens

234 60 13
                                    

Yedam membuka kelopak matanya yang terasa berat, rasa pening dan juga panas menyerang kepalanya

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.


Yedam membuka kelopak matanya yang terasa berat, rasa pening dan juga panas menyerang kepalanya.

"Arghh..."

Ringis pemuda itu sambil bangkit bangun dari pembaringannya, dia mengedarkan pandangannya ke arah ruangan bilik yang kelihatan asing.

"Di mana aku sekarang ni?" Soal Yedam bingung.

Sungguh dia bingung, bukankah tadi dia berada di stesen kereta api? Macam mana dia boleh berakhir di sini?

Kleck.

"Yedam, kau dah bangun?"

Sontak itu, bunyi geseran pintu serta suara seseorang yang cukup familiar kedengaran. Yedam memandang Asahi yang sedang mendekatinya bersama mangkuk berisi bubur nasi.

"A-asahi? Kita dekat mana ni?" Soal Yedam bingung.

"Busan."

"HAH?! A-apa...tak mungkin..."

Ucap Yedam panik, dia berniat untuk bangun dari katil jika Asahi tidak menahan lengannya.

Asahi menghela nafas. "Kau nak ke mana Yedam...?"

Yedam tampak gelisah, lelaki itu mengerling jam dinding yang masih mati itu dengan perasaan panik.

"Asahi...aku perlu pulang...a-adik aku..."

"Yedam."

Ucapan Yedam terpotong saat Asahi menutup mulutnya dengan tapak tangan kanannya.

"Apa yang kau buat dekat stesen kereta api tadi?" Soal Asahi tenang, dia memandang Yedam dengan riak wajah yang susah diertikan.

"Hah?"

"Kau pingsan dekat dengan kawasan landasan kereta api semalam."

Jelas Asahi sambil meletak mangkuk berisi bubur nasi di atas rak bersebelahan katil yang ditempati Yedam.

Dia memandang Yedam yang sedang tersenyum nipis padanya.

Pemuda yang dikenalinya sebagai tutor Haruto itu tampak sedang menahan rasa sesak yang sedang melandanya.

"Kadang-kadang aku terfikir untuk lompat di landasan kereta api dan mati di sana...tapi niat tu terus batal bila aku teringat pada adik aku...takkan aku nak tinggalkan dia sendirian, kan?"

Kata Yedam sambil terkekeh kecil seolah olah ada sesuatu yang kelakar sedang berlaku, entah apa yang lucu.

"Masa tu aku nak pulang rumah tapi mungkin sebab sudah berhari hari aku tak rehat...aku jatuh pingsan." Ucapnya pelan.

Beberapa detik setelah itu, Yedam baru sedar sesuatu. Dia memandang ke arah ruangan kosong yang ditempatinya sekarang.

"Kau belum jawab soalan aku secara detail lagi. Kita di mana ni? Ini bukan rumah pak cik Hiiro, kan?"

friends ; treasureTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang