7. Laatste training

1.2K 57 2
                                    

Daar gaan we dan, voor de aller laatste keer... Victoria pakt haar spullen en loopt naar de Herdgang. (Training's complex) Ze loopt richting de kleedkamers en krijgt een naar gevoel in haar buik. Ze zal hier nooit meer terug keren, een plek waar ze al vanaf jongs af aan is. Ze zal trainer Timor ook nooit meer zien... Victoria is opgegroeid met haar trainer Timor, ze kent hem al sinds haar 5e. 'Hee Vic, waarom kijk je zo?' 'Weet je het nog niet dan?''wat?' 'Dit is mijn laatste training, ik ga verhuizen naar Frankrijk. ' 'Dit meen je niet he?' Alle jongens zijn verbaast en sommige rennen boos weg. 'Moet je stoppen met voetbal?' vraagt Diyon. 'Nee, dat nog net niet. Ik ga voetballen bij FC Courage, of zo iets..' Stefan slaat een arm om Victoria en samen lopen ze de kleedkamer uit. Wat zal ik toch hun stinkgeur missen.. De trainer roept iedereen bij elkaar en dan hebben ze het over Victoria's afscheid. 'Vic, je gaat het maken in Frankrijk, geloof me. Wie weet zie ik je wel terug bij PSG' 'Dankje Timor, ik hoop het. Maar dan wil ik nooit een finale tegen PSV spelen!' Iedereen begint te lachen en Victoria krijgt een tenue van PSV cadeau met alle handtekeningen van de spelers. Ze krijgt hem overhandigd van niemand anders dan Memphis Depay! 'Succes meid, heb gehoord dat je goed bent. Geef nooit je droom op. I believe in you' Ik kreeg tranen van alle lieve woordjes van mijn teamgenoten. Dit was het dan. Nooit meer PSV, nooit meer Stefan, nooit meer Timor. Nooit meer een leven waar ik van zal houden. Ik loop snikkend weg van de Herdgang en kijk nog één keer achterom. Tot ziens toekomst. Tot ziens mijn verleden, tot ziens waar het allemaal begon...



-Sorry dat het zo lang duurde, ik heb het nogal druk met school. Binnenkort 2 hoofdstukken tegelijk !

Voetbal is voor jongensWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu