19. Alsjeblieft, doe niets

1K 50 5
                                    

De wekker gaat af. Vandaag gaat Florenzo met mij mee naar school en ik heb daar totaal geen zin in. Straks gaan ze me als een watje zien die niet voor zich zelf durft op te komen. Met tegenzin pak ik mijn tas en doe al mijn boeken erin. 'Ben je al wakker?' roept Florenzo van beneden. 'Jaja, rustig.' Ik loop naar beneden en Renzo heeft al een onbijtje klaar gemaakt. 'Smaakt het?' 'Yesss, drankje.' Florenzo kijkt af en toe mijn kant op en vraagt waarom ik zo nerveus kijk. 'Vind je het gek? Ik weet niet wat er gaat gebeuren.' 'Maak je geen zorgen, alles komt goed. Dat beloof ik je.' zegt hij met een lieve blik. Na het eten pakken we onze fietsen en we fietsen kletsend naar school. 'Jij gaat als eerst oke? Roep me als er wat is.' Ik gehoorzaam hem en fiets als eerste naar school. Ineens word ik van mijn fiets af getrapt. Het is Xavier, het kan niet anders. Ik werp een snelle blik naar mijn arm en zie dat het begin te bloeden. Ineens voel ik een windvlaag en zie dat Florenzo zijn fiets op de grond gooit. Hij pakt Xavier bij zijn kraag en duwt hem tegen de muur. Dina en Lilly proberen Renzo te slaan en ik begin op mijn beurt hun weer te slaan. 'Flikker, wat raak je mijn zusje aan.' Dan begint Xavier te lachen en Renzo begint een woede aanval te krijgen. Dat kan nooit goed gaan.. Ik had gelijk, Renzo gaf Xavier een flinke stomp en hij viel op de grond. Eventjes was Xavier knock-out. Ondertussen stond heel het schoolplein vol met kinderen die ons aan het aanmoedigen waren.


Xavier probeert op te staan en Florenzo trapt hem weer omlaag. 'Je blijft van haar af. Als ik je haar één keer zie aanraken, dan ben je dood.' 'Eerder jij.' Eerder jij? Wat bedoelde hij daar mee? Dan zakt Florenzo ineens in elkaar. Ik hoor een harde kreun en het is stil. 'RENZO!' meer dan dat krijg ik er niet uit. Hij drukt zijn hand tegen zijn zij en begint te kreunen. Ik vergeet iedereen om mij heen en focus me alleen op hem. 'Wat is er gebeurd?' stamel ik. 'Ik ben gestoken.' zegt hij zachtjes. Ik voel de tranen al over mijn wang stromen.. Snel pak ik mijn telefoon om 112 te bellen maar iemand graast hem uit mijn handen. 'GEEF TERUG.' roep ik snel, maar hij/zij is al verdwenen. Blijkbaar heeft iemand de ambulance al gebeld, want al snel hoor ik de sirenes. De ambulancebroeders haasten zich naar Florenzo en met 5 man zijn ze hem aan het reanimeren. 'Alsjeblieft red hem. Hij betekend alles voor me.' 'We doen onze best.' Ze sluiten duizenden slangetjes aan bij Florenzo en brengen hem dan snel naar de ambulance. Dan rijden ze ineens weg en huilend stort ik op mijn knieën. God, red hem alstublieft.

Voetbal is voor jongensWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu