21. Nederland U16

1.1K 55 2
                                    

-Sorry dat jullie zo lang hebben moeten wachten. Ik heb het nogal druk met school activiteiten + ik zat in Engeland. Dank voor jullie geduld x -


Vandaag speelt Serena tegen het Franse dameselftal. Ik baal er zo van dat ik niet uitgekozen ben. Ik bedoel, kom op nou? Chagrijnig loop ik naar beneden en schuif ik aan. 'Broodje Vic?' 'Doe maar een eitje..' Florenzo merkt dat ik niet lekker in mijn vel zit en stopt gelijk met eten. 'Wat is er? Je ziet er niet vrolijk uit..' 'Ben ik ook niet echt. Vandaag speelt Serena tegen het Franse dameselftal onder 16.' 'Huh, ben jij niet gekozen?' 'Nee. Heb ik jou dat nog niet verteld?' 'Hoezo niet dan? Is je coach wel 100%?' 'Weet ik veel.. Maar ik weet niet of ik naar die wedstrijd moet gaan.' 'Gewoon doen Vic. Ik weet dat Serena je hard genaaid heeft, maar het komt goed. Laat je coach zien dat je niet opgeeft.' Hoe raar het ook is, maar soms heeft Florenzo echt gelijk.. Op de één of andere manier haalt hij me altijd weer over. 'Neem die ene jongen mee uit je team. Uhm, Louis ouzo?' 'Je bedoeld Louie? Ik zal hem wel eventjes een appje sturen.' Is het wel verstandig om Louie een berichtje te sturen? Straks verwacht hij te veel van me.. Met tegenzin stuur ik Louie een appje met de vraag of hij zin heeft om met mij mee te gaan naar de wedstrijd. Binnen 10 seconden heb ik al een berichtje terug. - Is goed Victoria. Ik kom je ophalen met mijn fiets- Wow wat? Ik dacht dat hij zou weigeren. Ik werk snel een broodje naar binnen en haal mijn fiets uit de schuur. Ik draai me om en zie dat Florenzo naar me knipoogt. 'Nee Renzo, ik heb Nathaniël al!' lachend schud ik mijn hoofd en loop dan de tuin uit. 'He Louie!' 'Hee Victoria!' en hij begint te blozen. Ergens is dat wel schattig als hij bloost. 'Speel jij ook straks?' 'Nee.. De bondscoach heeft mij niet gekozen, maar mijn vriendin speelt wel. Het zou best wel lullig zijn als ik niet kom kijken.' 'Je hebt gelijk Victoria. Hoe is het om zo hoog te spelen? Zeg maar op internationaal niveau?' 'Opzicht is het wel gaaf, want dan speel je niet tegen zwakkere teams ofzo. Iedereen heeft zijn sterkste opstelling.' Onderweg hebben we het nog over een paar nutteloze onderwerpen.


'Kom, we zetten onze fietsen daar.' We stappen van onze fietsen af en lopen lachend door. Ondertussen zie ik Daniëlle langs lopen. Ik smijt mijn fiets tegen de grond en begin haar te knuffelen. 'Vici! Ik heb je zo erg gemist.' 'Ik jou ook. Je moet knallen vandaag, ik kom je supporten.' Net als ze iets terug wilt zeggen gebaard de coach dat ze moet komen. Ze roept me snel iets toe en rent dan weg. 'Teamgenootje?' 'Soort van. We speelden samen in het Nederlandse dameselftal, meer niet.' Ik loop richting het veld waar ze zometeen een wedstrijd spelen en ga naar de dug-outs. 'Dus dames, hoe gaat het?' we hebben het gelijk gezellig, maar dan moeten ze het veld op voor een warming up. 'Victoria, heel leuk dat je er bent, maar wil je aub op de tribune gaan zitten?' Ik gehoorzaam de coach en verlaat de dug-outs. Louie gaat naast me zitten en kijkt me schattig aan. Ik kijk recht in zijn blauwe ogen, en zie zijn mooie lach. Nee Victoria, je hebt al een vriendje. Je kan Nathaniël niet achterlaten.. De wedstrijd is begonnen, en het gaat nu al slecht. Na 30 minuten staan ze al 2-0 achter. De coach begint rondjes te lopen en roept me dan ineens naar beneden. 'Victoria, kleed je nu om. Ik heb je nodig. Jouw tenue ligt ook in de tas, en we hebben er ook een extra paar schoenen liggen. Schiet op!.' Wow, wat zei hij nou?

Hij gebaard dat ik moet opschieten, en snel ren ik naar de kleedkamers. Ik pak rugnummer 7 eruit en trek snel de voetbalschoenen aan die nog in de tas lagen. Ik loop richting het veld en dan gebaard de scheidsrechter dat we gaan wisselen. -Nummer 7 voor nummer 11-


Nogmaals, Sorry dat jullie zo lang moesten wachten. Ik weet dat dit een zwak hoofdstuk is, maar ik moest eventjes snel wat schrijven. Het kan een tijdje (2/3 weken?) duren voordat nummer 24 erop komt. Ik heb binnenkort een schoolproject, 2 dagen daarna ga ik op kamp met mijn klas en dan op voetbalkamp. Bedankt voor jullie geduld :)


-Follow voor updates van mijn boek-

-Wil je iets terug zien in mijn boek? Meld het dan!-

Voetbal is voor jongensWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu