5. Naar wat?

1.4K 60 3
                                    

Mn wekker gaat af, fuck... School begint weer. Ik pak mijn rooster erbij en maak mn tas klaar. Lekker gezellig, beginnen we eerst met aardrijksunde, wat een hekel heb ik aan dat vak. Niet alleen aan dat vak tho.. Daarna Engels, dat is tenminste weer iets positief. Ik loop naar beneden en mam heeft mijn eten al gemaakt. 'Vic, ik heb een broodje kaas voor je klaargemaakt en je melk staat op tafel.' 'Thanks mam!' Ik heb echt de beste moeder van de hele wereld, misschien wel de beste van alle planeten! 'SCHIET OP VIC. IK GA NIET EEUWIG OP JE WACHTEN!' 'Jaa Florenzo, ik kom al.' Ik haal mijn fiets snel uit de schuur en we fietsen samen weg. 'Flor, ik kan alles bij je kwijt toch? ' 'Tuurlijk zusie, waarom denk je anders dat ik je broer ben?' 'Stefan en Nathaniël hadden gisteren ruzie...' 'Ja dus? ' 'Het kwam eigenlijk door mij he.' 'Wat is er gebeurd dan?' Op dat moment gaat de bel en moet ik haasten. Ik ren als een speer naar het fietsenhok en roep hem dan na 'IK VERTEL HET VANAVOND WEL' Ik ren naar lokaal 111. 'Mevrouwtje, waar kom jij zo laat vandaan?' 'Waar komt u zo vroeg vandaan?' antwoord ik brutaal en ik mag een te laat briefje halen en ik moet nakomen. Lekker dan. 'Iedereen even stil en werk voor je zelf. Straks doen we een so.' Van zijn schriftelijke overhoringen word ik zo moe, telkens weer het zelfde.. Ik kijk telkens op de klok en hoop dat het bijna tijd is. 'Schriften en boeken dicht!' Oh god, daar komt onvoldoende nummer 385225. ' Vraag 1. Waarom heeft de wind op het zuidelijkhalfrond een afwijking naar links? ' Ja weet ik veel, omdat ie mank loopt ofzo. Ik probeer bij Serena te spieken maar het lukt niet. Dan maar een onvoldoende, het boeit me toch niet. De Engelse les was in tegenstelling tot de AK les snel afgelopen. Wat een lol hadden we daar altijd. Aan het einde van de dag wilt mijn mentor, meneer Verstappen, een mededeling doen. 'Dames en heertjes, even stilte aub.' 'Zoals jullie weten is Victoria vandaag voor het laatst.' Ik ben wat? Hoe komt hij daarbij? Ik kijk hem verbaasd aan en Alexander en Thomas roepen gelijk; 'VICTORIA WAAROM WISTEN WIJ DAT NIET?' Ik wist het zelf niet eens? 'Ik weet er ook niks van? Hoe komt u hierbij meneer Verstappen? ' 'Weet je zelf dan nog niet waar je naar toe gaat?' 'Ik ga nergens naartoe meneer?' 'Jawel naar Nantes in Frankrijk..' verteld hij met een verbaasde blik. Ik ga naar wat? Ik wist hier niks van af...

Voetbal is voor jongensWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu