Merhaba ballarım
Bu bölümü mitoloji hakkında çok bilgiye sahip olmayan, okurken aklında canlandıramayan kişiler için yazıyorum.
Sizlere 12 Olimposlu'yu ve hikayenin gidişatı için bilmeniz gereken birkaç varlığı anlatacağım.
Çok detaylı olmayacak çünkü hepsinin detayına ihtiyacımız yok kurgu için. Detayına ihtiyacımız olanları ise bölümlerin sonunda mitleri açıkladığımız kısımda sizlere aktaracağım.
Şimdi açıklamaya başlıyorum. Her şeyi detaylı açıklamayacağım ama merak ederseniz bana yazıp sorabilirsiniz.
Tanıtmaya aşağıdaki görseli kullanarak başlamak istiyorum. Görsel tanrıların soy ağacı aslında.
En tepede Gaia ve Uranüs var.
-Gaia ve Uranüs
Toprak ana diye tanımlamak oldukça iyi bir açıklama olacaktır. Dünya üzerindeki dağı, taşı kendi başına var ediyor. Ardından kocası olacak Uranüs'ü, yani gökyüzünü oluşturuyor.
Birlikteliklerinden çoooook fazla çocukları var ve hikayeye pek katkıları yok. O yüzden onlardan bahsetmeyeceğim.
Bahsedeceğim tek çocukları Kronos.
Uranüs gücünün içinde o kadar fazla boğuluyor ki evlatlarının onun gücünden bir şeyler çalacağını düşünerek onları Gaia'nın rahmine geri sokuyor. Gaia da haklı olarak çocuklarıyla bir olup Uranüs'ü devirmek istiyor.
Bu sırada da Kronos devreye giriyor ve Gaia ve Uranüs ilişkiye girecekleri sırada Uranüs'ün cinsel organını kesiyor.
Uranüs de oğluna bir lanette bulunuyor. Kronos'un da kendi yaptığını çekmesini ve evlatlarının sırtından vurmasını söylüyor lanetinde.
-Kronos
Güç tutkunu bir babanın kurbanı bir titan. Babasının yerine geçtiğinde, kendisinin de babasından bir eksiği kalmıyor çünkü Uranüs'ün laneti sürekli kafasının içinde dönüyor. Çocuklarının onu yerinden edeceği düşüncesi ile doğan çocuğunu yutuyor.
Poseidon, Hades, Hera, Demeter, Hestia ve son çocuğu Zeus.
Rhea, yani Zeus'un annesi çocuklarının sürekli yutulmasından bıkmış olacak ki Gaia'dan yardım istiyor ve Zeus yerine, Kronos'a taş yutturuyorlar.
Zeus yetişkin bir birey olduğunda babasına baş kaldırıyor ve Kronos'un karnını yararak kardeşlerini oradan çıkarıyor.
1- Zeus
Kardeşlerinin en küçüğü, tanrıların başı olan zat-ı muhterem bu. Zihnimizde şimşekle özdeşleşse de gökyüzü olayları bu tanrının yönetiminde. İnsanlığın ve tanrıların düzenini sağlamakla yükümlü. Tabi bir de uçan kuştan çocuğu olmasıyla ilgili bir durum var.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Eleusis • Jikook
FanficSounion Kralı, Zeus'un oğlu Jeon Jungkook belki de onu istemeyen tek kişiye izdivaç teklifi ile gider. Park Jimin ise Jeon ile evlenmemek için Tanrıça Demeter'e yalvarmaktan başka bir çare bulamaz.