1.

1.6K 50 12
                                    

13.7.2011

Aleksi

Tänään on se päivä kun mut siirretään sinne Ouluun. Olen kyllä aika iloinen siitä että pääsen pois äitin ja isän luota. Oon tällä hetkellä mun sossujen auton takapenkillä. Mulle kerrottiin tästä sijaisperheestä puol vuotta sitte, samana päivänä ku jouduin lastensuojelulaitokseen. Ne asuu omakotitalossa ja siellä asuu vanhempien lisäks mua vuoden vanhempi poika. Kieltämättä vähän jännittää et mitä jos se onki joku ongelmanuori. Mä nimittäin oon sen kanssa samassa huoneessa. Oon kyllä jo tottunut siihen, että mulla on huonekaveri.

Matkaa on kulunut pari tuntia. Matka kestää yhteensä vähän yli seitsemän tuntia. Minulla alkaa olla jo hieman kuuma, koska ulkona paistava aurinko osuu suoraan minuun ja minun mustaan college asuun. "Voinks mä avata ikkunan?" kysyin. "Joo" toinen sossuista vastasi. Nuo kaksi ovat tällä hetkellä ainoat ihmiset joihin luotan. Pystyn kertomaan niille kaikesta. Yksi syistä miksi minua pelottaa lähteä Ouluun on se, että sossuni palaavat Vihtiin. Saan kyllä olla heihin yhteydessä milloin vain, jos tuntuu siltä.

Saavuimme Jyväskylään. Pysähdyimme ABC:n eteen. Olin hetki sitten sulkenut ikkunan. "Käydään Aleksi syömässä ja jatketaan sitte matkaa." sossuni Minna ilmoitti ja katsoi minua. Siirsin katseeni Minnasta auton lattiaan. "Edes vähän" Susanna -toinen sossuni- sanoi. "Mä yritän" vastasin hiljaa ja nousimme autosta.

Palasimme takaisin autoon. Sain syötyä vähän. Olen ylpeä itsestäni. Minna kävi ostamassa minulle vesipullon kaupasta, jotta en kuivuis ihan kokonaa. "Seuraava pysähdys onki sitte vasta Oulussa." kuulin Susannan sanovan ennen kun nukahdin.

Olli

Heräsin siihen kun joku koputti oveeni. Äiti. "Huomenta" äiti sanoi pirteästi. "Huomenta" vastaan. Mulla ja mun vanhemmilla on onneks hyvät välit. "Tuu syömää aamupalaa. Aleksi tulee parin tunnin päästä," Äiti sanoo. "Kuka? Eiku ainii. Tuun ihan just." vastasin. Äiti lähti ja laitto oven kiinni. Nousin ylös, laitoin T-paidan päälle ja menin aamupalalle. Tai no. Kello on jo 12.00. Aleksi tulee kolmelta, eli kerkeän vielä keräämään likavaatteet lattialta ja imuroimaan.

Söin kaksi leipää ja kaakaota. Heti syötyäni menin siivoamaan. Minäpä selitän vähän tästä huoneesta ja talosta. Huone on suorakulmion muotoinen. Minulla ja Aleksilla on omat puolet. Ovi on pitkällä seinällä huoneesta katsottuna vasemmalla. Samalla seinällä on kaksi vaatelipastoa joiden päällä on tv. Lipastoja oli ennen vain yksi, mutta ostimme toisen Aleksia varten. Huoneen oikeassa nurkassa on minun 90x200cm sänky ja vasemmassa nurkassa Aleksin sänky, joka on samankokoinen kuin minun. Sänkyjen vieressä on yöpöydät. Sänkyjen päädyssä on koulupöydät joiden edessä on tuolit ja pöytien alla roskikset. Minun yöpäytäni vieressä on basso ja vahvistin. Lattialla ei ole kesäisin mattoa. Seinät ovat valkoiset, mutta seinä jolla on lipastot on tummanharmaa ja lattia on vaaleanharmaata laminaattia.

Huone, vai pitäisikö sanoa meidän huoneemme, sijaitsee yläkerrassa ja yläkerrassa on myös vessa ja suihku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Huone, vai pitäisikö sanoa meidän huoneemme, sijaitsee yläkerrassa ja yläkerrassa on myös vessa ja suihku. Alakerrassa on iso eteinen. Kun kävelee eteisestä pois, vasemmalla puolella on portaat yläkertaan. Portaiden vieressä on vessa ja sauna. Alakerran vessaa vastapäätä on olohuone josta pääsee vanhempieni huoneeseen. Kun eteisestä kävelee täysin suoraan, pääsee keittiöön.

Aleksi

Herään Minnan ääneen. "Aleksi, ollaan kohta perillä" hän sanoi. "Mua jännittää" sanon hiljaa ja väsyneesti. "Se on ihan normaalia. Hyvin se menee." Minna sano kannustavasti.

Nii just Aleksi. Hyvin se menee.

....
Sanoja: 495
Julkasen osia koulu etusijalla, eli osia tulee muutaman päivän välein jaksamisen mukaan!

Always || OleksiWhere stories live. Discover now