8

873 42 9
                                    

Joonas

Olemme olleet Ollilla jo kauan. Meillä on ollut hauskaa. Aleksi on todella mukava. En ajua miten joku on voinut tehdä hänelle pahasti. En tosin tiedä mitä hän on käynyt elämässään läpi, mutta kai sille syy on miksi hän joutui lähtemään kodistaan.

Aloimme painimaan Ollin kanssa. En tiedä miten päädyimme tähän, mutta pakko voittaa tämä paini. Päädyn lyömään Ollia munille. "Ai vittu! Onks sun muna tehty vittu raudasta!" huusin Ollille, sillä tuntui siltä, että käteni juuri murtui. Kaikki vain nauravat samalla minä meinaan kuolla kipuun. Lopulta päädyn itsekin hymyilemään.

Aleksi

Jätkät lähti hetki sitten. Jopa Olli. Ne meni kai Joelille ja nyt olen ihan yksin. He kyllä pyysivät minua mukaan, mutta en halunnut mennä. En uskalla vielä, kun en tunne heitä kunnolla. Jatkan yhden kuvan piirtämistä. Olen aina tykännyt piirtää ja koen olevani siinä ihan hyvä. Aloitin tämän piirtämisen samana päivänä kun tulin tänne. Sain tähän idean Susannalta. En aluksi innostunut ideasta, mutta kun tulin tänne niin muutin mieleni. Tätä on kiva piirtää.

Olli

Olemme Joelin luona. Hänen vanhempansa on kotona eikä ollut tarkoituskaan juoda mitään. Olemme Joelin huoneessa ja kuuntelemme musiikkia. "Tuus Olli käymää tossa ulkona" Joonas sanoo. "Okei?" vastaan hieman epävarmasti. Mitä tuo nyt on saanut päähänsä.

Menimme Joonaksen kanssa istumaan terassin tuolille. "Mitä asiaa sul oli?" kysyn. "Sanos ihan rehellinen mielipide Aleksista" tuo sanoo. "Se on tosi mukava ja kiva" vastaan. "Olli, mä sanoin rehellinen mielipide" tuo vastaa. "Älä jaksa et sä oo voinu huomata mitää" vastaan turhautuneena ja nojaan päätäni taaksepäin. "Mä nään kuule kaiken" tuo Joonakseksi nimetty blondi sanoo. "Emmä tiiä. Joo kai se on ihan söpö. Mut ei. Ei." vastaan. "Miks ei? Te ette oo biologisesti veljiä eli ei oo mitään estettä. Vai?" Joonas vastaa. "On esteitä. Mun vanhemmat on myös sen vanhemmat." vastaan. "Nii mut ei biologisesti." tuo vastaa. Huokaisen syvään. "Se on hetero" vastaan hiljaa. "Ootko muka kysyny?" Joonas kysyy. "En oo. Ois ehkä vähän outoo" vastaan. "No joo" tuo sanoo. "Tiiäks Joonas joskus sä oot tosi ärsyttävä" sanon naurahtaen. "Tiiän" tuo vastaa ylpeänä. Naurahdan ja nousen ylös tuolilta. "Mennää sisälle ennen ku noi huolestuu" sanon. "Ootko varma että et haluu mennä kotiin rakkaas luo?" tuo virnuilee. "Pää kii apina" vastaan hymyillen ja avaan ulko-oven. "Matelan poika taitaa olla vähä pihkassa." tuo jatkaa virnuiluaan. "Nyt hiljaa enne ku lyön." vastaan enkä enää edes vitsaillut. En tykkää Aleksista.

Joonas

Kyllä Olli tykkää Aleksista. Olen varma. Joonas Henrik Porkon parisuhdetutka ei petä. Ikinä.

....
Sanoja: 400
Ideoita tähän kirjaan? Mul ei nimittäi oo🙃

Always || OleksiWhere stories live. Discover now