Jenni
"Eli siis sä jätit Ollin, koska sä rakastat sitä?" kysyn. Tuo nyökkää. "Voi rakas." sanon ja vedän Allun tiukkaan haliin. "Mä uskon, että Olli ymmärtää. Sun täytyy vaan puhuu sille." sanon. "Voidaanko mennä sisälle?" Aleksi kysyy. "Mennää vaa" sanon ja irroitan otteeni Allusta. Nousemme ylös ja lähdemme sisälle.
Aleksi
Vihaan itseäni. Miksi tein niin? Jenni avaa oven ja päästää minut ensin sisään. Jenni tulee itsekin sisälle ja sulkee oven. Jari tulee portaita alas. "Missä Olli on?" kysyn hiljaa. "Se meni nukkumaan. Se oli ihan romuna. Se pyysi, että kukaan ei menis sinne nyt." Jari sanoo minulle. Noniin. Hyvä Aleksi. Siirrän katseeni maahan ja menen sohvalle. Vittu.
Jari tulee viereeni istumaan. "Mitä Olli sano?" kysyn. "No olihan se aika rikki. Sä oot Ollille tosi tärkee ja se luuli, että teillä menee hyvin." Jari vastaa. "Mä pilasin kaiken." sanon ja tunnen uudet kyyneleet. "Et pilannu. Kaikki selvii puhumalla ja aika parantaa." Jari sanoo ja silittää olkapäätäni. Jenni kyykistyy eteeni. "Haluuksä suklaajäätelöö? Se auttaa kaikkeen." Jenni kysyy. "Joo" sanon.
—
Olli on nukkunut melkein kolme tuntia. Olemme kaikki kolme sohvalla ja katsomme jo toista elokuvaa.
Kuulen askelia portaista. Voi vittu. Jenni taisi huomata, että aloin jännittämään, koska tuo meni Ollin luo.
Olli
Kävelin alakertaan muiden luo. He katsovat kai telkkaria ainakin äänistä päätellen. Äiti tulee portaiden päähän ja pysäyttää minut. "Mitä?" kysyn. "Aleksi on ihan rikki", äiti sanoo. "No ainaki tietää miltä musta tuntuu." sanon. "Eiku oikeesti. Puhukaa. Mä meen tekemään päivällistä ja kun se on valmista niin te tulette sovussa syömään. Okei?" äiti sanoo. "Joo.." sanon hiljaa ja menen isän ja Allun luo.
Kävelen kohti sohvaa, mutta jään hyvän välimatkan päähän. Aleksi pitää isää kädestä. Raukkaa taitaa pelottaa. "Aleksi, tuu" sanon. Aleksi katsoo minua hetken ja nousee sitten ylös.
Avaan huoneemme oven ja menen istumaan sängylle. Aleksi sulkee oven ja tulee myös sängylle. "Mä oon pahoillani. Aloin vaa yliajattelemaan." Aleksi sanoo. En vastaa mitään. "Mä ymmärrän jos sä haluut oikeesti erota mä tein tyhmästi ja ymmär-" tuo sanoo, mutta keskeytän tuon suutelemalla häntä.
"En mä haluu erota", sanon pitäen edelleen tuon niskasta kiinni. Aleksi vetää minut haliin. Vedän Aleksin viereeni makaamaan. Tai no hän on kyllä puoliksi päälläni.
"Mä rakastan sua Olli." Aleksi kuiskaa. "Mä rakastan sua Aleksi." kuiskaan takaisin.
—
Makaamme edelleen sängyllä Aleksin kanssa. Kumpikaan ei nuku. Olemme vain hiljaa. Joku koputtaa oveen ja avaa sen. Äiti astuu huoneeseen sisään. Hän alkaa hymyilemään kun näkee meidät. "Tulkaa syömään kyyhkyläiset", äiti sanoo ja lähtee. Naurahdan. "Kyyhkyläiset." sanon ja pussaan Aleksia otsaan.
Istumme ruokapöydän ääreen. Äiti on tehnyt pizzaa. Äiti ja isä tuijottaa meitä. "Mitä?" kysyn. "Ihanaa nähdä teidät taas yhdessä." isä sanoo hymyillen.
....
Sanoja: 430
YOU ARE READING
Always || Oleksi
FanfictionAleksilla on hyvin vaikeat kotiolot. Aleksin vanhemmat ovat eronneet muutama vuosi sitten, jonka jälkeen Aleksin vanhemmista on tullut väkivaltaisia. Aleksi pääsee sijaisperheeseen. Aleksi muuttaa Vihdistä Ouluun. Mitä tapahtuu, kun Aleksi siirretää...