7.

935 42 6
                                    

Olli

Kävelin sisälle odottamaan Joonasta, Nikoa, Tommia ja Joelia. Kysyin siis ensin äitiltä, että voiko jätkät tulla meille ja hän sanoi, että pitää kysyä Aleksilta. Kävelin keittiöön katsomaan mitä isä tekee. "Mitäs Olli" isä kysyy. "Eipä mittää. Ootan et jätkät tulee." vastaan. "Okei. Nekin voi syödä. Saatoin hieman innostua näissä määrissä." isä sanoo. "Okei. Näyttää jo nyt super hyvältä." vastaan. Isä vain naurahtaa.

Kuulin kun Aleksi tuli sisälle. "Olli, ne tuli" Aleksi sanoo ja lähtee huoneeseemme. Eikai hän mene piiloon? Pelkääkö hän? Menen ulos ja näen nuo neljä etupihalla. "Moi" sanon. "Moro" Joonas vastaa. "Sanoittekste Aleksil jotai vai kui se näytti pelokkaalta?" kysyn. "Ei me sanottu sil mitää. Se vaa näki ku tulti tähä pihaa ja sit se lähti sisäl." Joel vastaa. "Okei, tulkaa sisäl" sanon.

Olimme minun ja Aleksin huoneen ovella. Päätin koputtaa sillä en tiedä haluaako Aleksi olla yksin. Avaan ovea hieman ja kurkkaan sisään. "Onks ok jos me tullaa tän?" kysyn Aleksilta joka istuu koulupöydällään ja piirtää. "Totta kai" Aleksi vastaa ja näyttää söpön hymyn. Olli hiljaa. Keskity. Avaan ovea enemmän ja menemme kaikki sisään. Menemme kaikki viisi sänkyymme. "Tää huone on vähä muuttunu viimekerrast" Joel sanoo. "No vähä joo" vastaan. Aleksi katsoo meihin päin. "Onks ahdasta siin sängyllä" hän naurahtaa. "Eeei ollenkaa" vastaan naurahtaen jonka jälkeen Aleksi kääntyy takaisin ja jatkaa taiteiluaan.

"Te voisitte jätkät kertoo tee nimet ja iät Aleksil" sanon ja Aleksi kääntyy taas meihin päin. "Mä oon Joel ja täytän lokakuus 18" Joel esittäytyy. "Mä oon Joonas ja täytän lokakuus 17" "Mä oon Niko ja oon 16" "Mä oon Tommi ja oon 15" jätkät esittäytyy. Aleksi vain nyökkää.

Olemme jutelleet ja jätkät ovat tutustuneet Aleksiin. He näyttävät tulevan hyvin toimeen ja se on vain hyvä juttu, koska jätkät ovat usein meillä. Ei olisi kivaa, jos esimerkiksi Aleksi vihaisi noita.

"Tulkaa pojat syömään!" isä huutaa alhaalta. Puhuimme vissiin hieman pidempään mitä piti, mutta mikäs siinä kun juttu lentää. "Joo!" huudan takaisin ja lähdemme alas. Menimme ulos syömään, koska sisällä ei olisi tilaa ja ulkona on hieno ilma.

Söimme ruokaa ja vaihdoimme kuulumisia. Olemme nyt kaikki kuusi minun ja Aleksin huoneessa. Kuuntelemme musiikkia ja nauramme vähän turhillekin asioille. Aleksikin näyttää iloiselta, onneksi. Tämä on ollut todella hauska päivä. Ja se vain jatkuu jatkumistaan. Tämä on ensimmäinen kerta pitkään aikaan, kun meillä on näin hauskaa ilman alkoholia, vaikka eihän viina iloiseksi tee. Siitä kyllä tulee hyvä olo. Tai sitten se vain vie muistin eikä muista ikäviä asioita.

Aleksi

Jätkillä on todella hyvä musiikkimaku. Samanlainen kun minun musiikkimakuni . Joel, Niko ja Joonas ovat pari kertaa laulanutkin. Heillä on hyvät äänet, vaikka en tiedä lauloivatko nuo edes tosissaan. Tänään on ollut kiva päivä pitkään aikaan. En edes muistanut miltä tälläinen tuntuu. En muista onko minulla koskaan ollut näin hyvä olla. Tai itseasisassa muistan todella hyvin yhden päivän lapsuudestani. Olin kummisetäni kanssa Korkeasaaressa. Olin silloin kuusi. Meillä oli todella hauskaa sinä päivänä. Näin paljon eläimiä ja sain jäätelöä. Mutta tämä taitaa silti olla parempi päivä. Tuolloin kuusi vuotiaana rakastin vanhempiani ja 6v Aleksi olisi varmaan aika vihanen 12v Aleksille, mutta ymmärtäisi kyllä ajan myötä.

....
Sanoja: 505

Always || OleksiWhere stories live. Discover now