Aleksi
Vittu. Ajoimme juuri oikean talon pihaan. Se on menoa nyt. "Me ei Aleksi lähetä ihan heti. Jutellaan hetki perheen vanhempien kanssa ja sitten me lähdetään." Susanna sanoi. "Okei" vastasin hiljaa.
Nousimme autosta ja huomasin talon ovella tuon pojan ja hänen vanhempansa. Minna otti tavarani takaluukusta ja minä menin Susannan kanssa jo edeltä noiden ihmisten luo. On niillä nimetkin. Olli, Jari ja Jenni. En varmasti puhu sanaakaan ainakaan kolmeen päivään. Okei ei olisi pitänyt ajatella noi, koska jouduin tervehtimään noita kaikkia.
Heti kun astuin taloon sisälle, tunsin oloni turvalliseksi. Olemme olleet jo hetken keittiössä kahvilla, Minna, Susanna ja Ollin vanhemmat puhuivat jostain. Minä ja Olli istuimme tuppisuina vieressä kuunnellen heitä. "Sä voisit Olli näyttää Aleksille teidän huoneen. Esitellään koko talo vaikka huomenna, kun sä oot Aleksi varmaan vähän väsynyt." Ollin äiti sanoi esittäen kysymyksen loppuun ja katsoi samalla minua. Nyökkäsin vastaukseksi. Lähdimme Ollin kanssa yläkertaan huoneeseemme.
—
Olimme olleet Ollin kanssa huoneessamme jo jonkin aikaa. Tällä hetkellä istumme sängyllemme ja katsomme toisiamme. "Sä oot siis mua vuoden nuorempi?" Olli kysyy. Päädyn vain nyökkäämään sillä minua hieman ahdistaa. "Jännittääks sua mennä kasille?" Olli kysyy. "Vähän joo" uskaltaudun vastaamaan hiljaa. "Käyks sul tääl usein kavereita?" kysyn hiljaa. "No kyl aika usein varsinki nyt lomalla, mut jos sä et haluu et tän tulee ketää hetkee ni voin kyl men niille," Olli vastaa. Nyökkään.
—
Olemme puhuneet Ollin kanssa puoli tuntia ja olen pari kertaa nauranut. Ehkä tämä ei olekaan niin paha. Ainakin Olli vaikuttaa todella mukavalta, en ole vielä tutustunut kunnolla Ollin vanhempiin. "Aleksi!!" kuulin Minnan huutavan alakerrasta. Lähdin kävelemään alakertaan ja Olli tulee perässäni. Näen Minnan ja Susannan eteisessä. Esitän kysyvän katseen Minnaan. "Me lähdetään nyt." Minna sanoi. "Okei" vastasin ja menin halaamaan noita. Ei. Aleksi. Et itke. Sä oot jo kolmetoista. Okei myöhästä. Tunnen kuinka viileä suolatippa valuu poskeani pitkin. Minna avasi ulko-oven. "Heippa Aleksi, me nähään kyllä vielä" Susanna sanoi. "Heippa" sanon ääni väristen. En halua, että uusi perheeni näkee minut tällaisena heti ensimmäisenä päivänä. Jenni kaappaa minut haliin. Hautasin kasvoni hänen rintakehään. Kuulen kun ulko-ovi menee kiinni. Uudet kyyneleet valuivat silmistäni. "Menisitkö sä Aleksi katsomaan vaikka jotain elokuvaa Ollin kanssa teidän huoneeseen?" Jenni kysyi rauhallisella äänellä ja silitti selkääni. Nyökkään ja irtaudun halista. Olli lähti yläkertaan ja minä menin hänen perässään.
"Mitä sä haluut kattoo?" Olli kysyy. Olemme omilla sängyillämme. "Ei oo välii, päätä sä" sanon vaisusti. "Okei" Olli vastaa ja laittaa jonkun elokuvan. "En pystyny keskittyy nyt mihinkään. Väsyttääki nii saatanasti.
—
Elokuvaa on mennyt jo hetken. Haukottelen ja Olli ilmeisesti huomaa sen. "Mä voin laittaa äänet pois, jos haluut mennä nukkuu" Olli sanoo. "Kiitos" vastaan ja menen makaamaan sängylle kyljelleen.
Olli
Aleksi vaikuttaa tosi mukavalta, mutta hänestä kyllä huomaa, että on kokenut kovia. Ystäväni Joonas laittaa viestiä. Vittu. Puhelimessani on äänet päällä. Toivottavasti Aleksi ei ole herkkäuninen. Hän ei ainakaan näyttänyt mitään heräämisen merkkejä. Huh. Laitan elokuvan pauselle ja vastaan Joonakselle.
Joonas🍆
Joonas🍆: Moro, tuliks se sidi tänää teil?
Minä: Jos Aleksia meinasit ni joo
Joonas🍆: Koska saan nähä sen
Minä: Kattoo ny. Sen täytyy ainaki kotiutuu eka.
Joonas🍆: OkeiÄiti sanoi, että Aleksista ei saa hirveästi puhua. Sain kertoa vain parhaille ystävilleni. Nikolle, Joelille, Tommille ja Joonakselle. Ilman heitä en varmaan selviäisi.
—
Kello oli jo hieman yli seitsemän. Sain jo hetki sitten elokuvan katsottua. Aleksi nukkui yhä. Pian joku koputtaa oveeni ja äiti astuu sisään. "Onks tääl kaikki hyvin?" äiti kysyi hiljaa, kun huomasi Aleksin nukkuvan. "Joo on" vastasin. "Kuinka kauan Aleksi on nukkunu?" äiti kysyi. "No se nukahti hetki sen jälkee ku alettii kattoo elokuvaa." vastasin. "Okei, sä oisit alkaa herättelemää Aleksia ettei se menetä yöunia." äiti sanoi ja oli lähtemässä huoneestani. "Joo" vastasin ja äiti sulki oven.
....
Sanoja: 602
En sit tiiä Ollin vanhempien oikeit nimii ja noi oli ekat mitkä tuli mielee:)
YOU ARE READING
Always || Oleksi
FanfictionAleksilla on hyvin vaikeat kotiolot. Aleksin vanhemmat ovat eronneet muutama vuosi sitten, jonka jälkeen Aleksin vanhemmista on tullut väkivaltaisia. Aleksi pääsee sijaisperheeseen. Aleksi muuttaa Vihdistä Ouluun. Mitä tapahtuu, kun Aleksi siirretää...