Olli
Herään ihan järkyttävään päänsärkyyn. Eilen tuli tosiaan juotua. Ihme et mua ei okse-. Ei vittu. Ei ois pitäny ajatella. Juoksen vessaan oksentamaan. Kuulen kun joku kävelee vessan ovelle. "Huomenta sullekki. Kello on jo kaks" kuulen isän sanovan. "Hä? Kaks?" Ihmettelen ääneen. "Jep. Tuonko särkylääkettä?" Isä kysyy. "Joo kiitti" vastaan ja iskä lähtee hakemaan särkylääkettä ja vettä.
"Toin 600 mg ku näytät olevan vähä heikossa hapessa" isä sanoo kun palaa keittiöstä. Olen siirtynyt nojaamaan vessan seinää vasten. "Kiitos" sanon isälle, kun hän ojentaa vesilasin ja särkylääkkeen minulle.
—
En pystynyt vieläkään syömään mitään. Pää ei ole enää kipeä, mutta on vähän höpö olo. Istun sohvalla isän vieressä ja katsomme telkkaria. Äiti ja Aleksi tekee ruokaa keittiössä. "Mihis aikaa sä tulit Olli eilen kotiin?" isä kysyy. "Ennen kahtatoista" vastaan pitäen katseen yhä telkkarissa. "Selvinpäin?" isä kysyy siirtäen katseen minuun. Siirrän katseeni maahan. "En" vastaan hiljaa. Minulla ei ole tapana valehdella vanhemmilleni. Kerron aina totuuden, koska en halua joutua ongelmiin. Isä huokaisee pitkään. "Olli me sovittiin tästä" isä sanoo vakavana ja huolestuneena. "Mä tiiän" vastaan yhä hiljaa pitäen katseeni maassa. "Anteeks" jatkan. "Pakotettiinko sut siihen" isä kysyy. "Ei, mä sanoin niille kyl et en saa juoda, mut silti mä join" vastaan. "Olli sä oot vasta 14. Ja sun täytyy olla nyt erityisen varovainen Aleksin takia. Jos se alkaa pelkäämään sua, sen täytyy vaihtaa perhettä." isä sanoo. "Onks Aleksi sanonu jotai?" kysyn nostaen katseeni isään. "Ei. Mutta musta tuntuu että Aleksi on nyt alkanu ees vähän luottaa meihin, älä pilaa tätä." isä sanoo huolestuneena.
Päätin ottaa heti selvää, että pelkääkö Aleksi minua. Kävelin keittiöön ja nojasin ovenkarmiin. Katsoin kun Aleksi paistoi jauhelihaa ja äiti leikkasi vihanneksia. He tekvät siis tortilloja. "Aleksi" sanoin. Aleksi säpsähti ja kääntyi minuun päin. Hän näyttää hieman pelokkaalta. Voi vittu Olli. "Etkäi sä pelkää mua?" kysyn pahoittelevana. "Miks Aleksi pelkäis sua?" äiti kysyi. Huokasin. "Mä tulin eilen kännissä kotiin ja Aleksi oli vissiin hereillä." sanoin äitille. "Olli" äiti sanoo valavasti korottaen ääntään hieman. "Anteeks" pahoittelen. Käännän katseeni Aleksiin ja katson tätä kysyvästi. "E-en mä pelkää sua. Mä vaan vähän pelästyin" Aleksi sanoo. "Okei. Anteeks" vastaan. "Ei se mitää" Aleksi vastaa hiljaa ja jatkaa jauhelihan paistamista.
Palaan takaisin olohuoneeseen isän luo. "No?" isä kysyy. "Ei se pelkää, se vaa pelästy" vastaan ja istun sohvalle. "No hyvä. Sä pääset tän kerran ilman seurauksia, mut ens kerrasta en tiedä" isä sanoo hieman vakavoituen. "Joo" vastaan.
—
Aleksi
Saimme Jennin kanssa kaiken valmiiksi. Katoimme pöydän ja laitoimme tortillatäytteet ja muut pöytään. "Sä voisit käydä pyytämässä Ollin ja Jarin syömää." Jenni sanoo. "Okei" vastaan ja lähden olohuoneeseen.
Olli ja Jari katsoivat telkkarista jotain autojen korjaus ohjelmaa ja puhuivat autoista. "Tulkaa syömää" sanon, kun pääsen olohuoneen ovelle. "Joo" Olli vastaa ja he nousevat.
—
Kello on nyt jotain kuusi. Emme ole tehneet tänään mitään ihmeellistä. Huomenna menemme Nallikarin uimarannalle piknikille ja uimaan. Ajatus uimisesta rannalla hieman ahdistaa, koska olen hieman epävarma kehostani. Olemme Ollin kanssa huoneessamme. Yllätyitkö? En minäkään. "Voiksä soittaa jotai?" kysyn Ollilta. "Voin. Mitä sä haluut et mä soitan?" Olli kysyy. Kaikki on aina ennen nauranut mun musiikkimaulle, joten päätän antaa Ollin päättää. "Ei oo välii" vastaan.
Olli alkoi soittamaan bassoaan. Kului hetki ennen kuin tajusin mitä biisiä Olli soittaa. Hän soitti Bon Jovi - Always. Onko Ollilla samanlainen musiikkimaku kuin minulla? Ainakin yksi biisi on samalla soittolistalla. Täällä huoneen seinillä ei ole mitään bändijulisteita, joten niistä ei vo päätellä millaista musiikkia Olli kuuntelee. Tuijotan Ollin soittoa tarkasti. Hän on todella taitava.
Olli soittaa viimeisen sävelen tuota ihanaa biisiä. "Sä oot oikeesti tosi hyvä soittaa" sanon hymyillen. "Kiitos, oon harjotellu aika paljo" Olli vastaa ja laittaa bassonsa telineeseen ja vahistimen pois päältä. "Sen kyllä huomaa" sanon. Olli on oikeasti todella mukava. Hän ei ole sellainen nuorisorikollinen joka polttelee taloja ja kaataa mummoja lumeen, vaikka hän juo. En tosin ole kysynyt Ollilta, että onko hän polttanut taloja, koska se saattaisi olla ehkä hieman outoa. Tuskin Olli on sellaista tehnyt. En usko että Olli on paha poika.
....
Sanoja: 643
Onkohan Olli paha poika? 🤭
YOU ARE READING
Always || Oleksi
FanfictionAleksilla on hyvin vaikeat kotiolot. Aleksin vanhemmat ovat eronneet muutama vuosi sitten, jonka jälkeen Aleksin vanhemmista on tullut väkivaltaisia. Aleksi pääsee sijaisperheeseen. Aleksi muuttaa Vihdistä Ouluun. Mitä tapahtuu, kun Aleksi siirretää...