Budayakan VOTE dan
COMMENT!.
.
I'm Not The Main Character!
.
.Happy Reading~
.
.
Namaku Sang Hee, cantik(tentu saja) dan seorang yang baik.Selama 17 tahun aku hidup atas dunia ni,aku tak pernah membuat apa-apa masalah di sekolah apalagi jadi pelajar bermasalah.
Di sekolah, semua orang bersikap baik padaku sebab aku ini suka bergaul dengan semua orang.
Aku tidak pernah keluar malam terutama menjejakkan kaki ke tempat kotor seperti bar kerana aku sedar umurku masih dibawah umur.Disco dan minuman keras tidak pernah kusentuh tapi sekarang...
KENAPA AKU MALAH BERAKHIR DI SINI?!
Si dua monyet keparat itu.
Aku fikir dengan mereka bersetuju membantu aku menjauhi Min Hoon, semuanya akan mudah tetapi mereka malah membuat kesepakatan dengan membantuku jika aku akan menemani mereka minum malam ini dan seterusnya.
Alhasil aku berakhir di sini.Dengan segenap rasa maluku dan harga diri, aku yang dulu bersumpah tidak akan pernah jejakkan kaki ke sini sebelum usia 20 tahun, hanya diam memandang Dong Sun dan Hyun Jae yang sedang ketawa di depanku.
Aku tidak tahu apa yang sedang mereka bicarakan sebab fokusku masih di tengah bar yang kami berada sekarang ini. Membayangkan Jung Hee datang ke sini setiap malam membuat aku sebagai kakak merasa tidak terima.
Demi tuhan,kami itu kembar dan jelas saja Jung Hee masih di bawah umur.
Usai pulang sekolah tadi pun kami sempat berperang kerana alasan pertama,dia membiarkan aku dihukum.Kedua, mendapat tahu yang ia pernah ke tempat seperti itu.Bukan main aku mengejarnya sekeliling rumah dan dia hanya berkata "Maaf!".
"Aku tak pernah meminta bantuan mereka kerana aku tahu mereka itu tidak berguna sama sekali! "
Jawapan Jung Hee setelah kutanya kenapa dia tidak meminta bantuan kedua temannya sebelum ini terlintas di benakku. Aku tidak menyesal atau kecewa dengan keputusan yang kuambil untuk meminta Dong Sun dan Hyun Jae membantuku kerana aku belum mengenal mereka.
Jadi aku tidak tahu seberapa tidak bergunanya kawan Jung Hee ini.Tapi melihat bagaimana adikku sendiri tidak percaya pada temannya membuatkan aku entah kenapa merasa was-was.
"Kau tidak minum, Jung Hee?"
"Babi, apa ini yang kita minum?" Kulirik minumanku yang belum ku sentuh sejak datang ke sini.
Aku tidak menyangka sama sekali mereka berdua sanggup bertindak sejauh ini hanya semata-mata dapat masuk ke dalam sini.Kalian tahu minuman apa yang kami minum?Itu air Sprite dengan campuran air epal yang menjadikan minuman itu terlihat sama persis seperti alkohol.
Aku sangat lega bila dapat tahu mereka bertiga tidak pernah mabuk.Mereka hanya datang ke sini untuk bersenang-senang dan acah-acah jadi lelaki dewasa padahal bau alkohol saja sudah mahu muntah.
"Kenapa? Apa Jung Hee yang takut lipas sudah merasa dewasa dan ingin memesan wine?" Sindir Hyun Jae.
Aku tidak terkejut Hyun Jae tahu soal ketakutan Jung Hee dengan lipas kerana di rumah, dia yang paling kecoh bila nampak lipas terbang.Habis dibalingnya barang-barang dan memeluk ibu kami tentu saja.Takkan janda sebelah rumah pulak.
"Tidak, hanya saja ini membosankan."
Kami hanya duduk dan berbual kosong,tidak melakukan apa-apa yang menarik.Kulihat banyak orang yang berdatangan masuk dan para wanita yang berpakaian tidak cukup kain tengah menari dan saling mengoda lelaki.
YOU ARE READING
𝙰𝙺𝚄 𝙱𝚄𝙺𝙰𝙽 𝙳𝙸𝙰;【𝐌𝐢𝐧 𝐇𝐨𝐨𝐧】✔️
Short Story1 CERITA, 5 ENDING *** "Itu dia! Kejar!" "Berhenti mengejarku keparat!" Pada awalnya Sang Hee berniat mengantikan adik lelaki kembarnya untuk menolak cinta dari seorang lelaki yang terobsesi dengan adiknya, Jung Hee. Sang Hee berfikir tidak akan ses...