7. Bölüm

211 31 21
                                    

"Merhaba uçan balonlar!" diye her zamanki gibi bağırarak giriş yaptı kanalın sunucusu genç kadın. "Ben İpek, Doç. Dr. Polat Tatarcan Hocamızla yine sizlerleyiz. Hazırsanız başlayalım Polat Hocam."

Papyonunu düzeltip omuzlarını dikleştiren adam, "Buyurun başlayalım," dedi.

Yine oldukça enerjikti sunucu. "Hocam başlamadan önce abone sayımız bir milyonu geçti, onu söyleyeyim size."

"Çok güzel."

"Evet." Adamın sakin tavrına sunucu biraz bozulmuştu. "Ay âlemsiniz hocam! Güzel tabii... Herkese çok teşekkür ederiz. Videoları beğenmeyi unutmuyoruz, tamam mı? Hadi o zaman başlayalım. Bu günkü videomuz Kara Kıta'dan. İzliyoruz."

18:00

Güney Afrika'daki Kruger Milli Parkı'ndan geçen Olifants Nehri yakınındaki bir göledin tam üstünde duran mantar başlı yuvarlak ve kara bir bulut sağanak şeklinde yağmur bırakıyordu.

Buluta zum yapan kameranın ardındaki kadın sordu:

"Oliver, oraya mı gidiyoruz?"

"Evet."

"Aman tanrım! Çok garip bi şey bu."

18:20

Yağış durmuş, bulut ortadan kaybolmuş ve güneş açmıştı.

Göledin çevresinde toplanan hayvanlar kalabalık bir safari grubu tarafından gözlemleniyordu.

18:25

Panik önce hayvanlar arasında baş gösterdi. Göletten su içen fil sürüsünün en yaşlı üyesi kulaklarını telaşla sallarken hortumunu göğe kaldırıp uyarı borazanı gibi öttürdü. Sadece filler değil, bufalolar, öküz başlı antiloplar, boğa antilopları, zebralar, zürafalar, gergedanlar, sırtlanlar, kuşlar ve sürüngenler bir anda, büyük bir yırtıcıdan kaçmak ister gibi telaş ve can havliyle hareketlendiler.

Görüntüyü kaydeden kadın, "Dikkat edin!" diye bağırdı.

Uzunluğu dört metreye, ağırlığı ise bir buçuk tona yakın olan bir siyah gergedan, kadının uyardığı insanların arasına dalıp önüne geleni ezdikten sonra safari ciplerinden birine toslayarak aracı kullanılamaz hâle getirdi.

Birçok insan, fillerin, gergedanların ve bufaloların ayakları altında ezilmekten kurtulmak için kendilerini araçlara attılar.

Araçlara yakın olmayan bazı insanlar, o an hayvanlar kadar hızlı koşabileceklerini sanıp onların koştuğu yöne doğru koştular.

Vınlama ve titreme gölet suyunu kabartıp, suyun çevresindeki sayılı ağacı eğip bükerken ağırlıksızlaşma aniden geldi.

Korucular ve rehberler, herkesi karabinalarını araçlardaki özel çengellere takmaları doğrultusunda uyardı.

Bazı araçların üstü açıktı ve karabinasını kilitlemeyi başaramayan insanlar bu araçların içinden yardım çığlıklarıyla uçmaya başlamışlardı.

Hayvanların peşinden koşanların da hiç şansları yoktu. Bazı hayvanlar bile etki alanından çıkmayı başaramamışken bu insanlar safarilerini uçarak noktalamanın şaşkınlığıyla çığlık atıyorlardı.

Toprak göz göz kabarıyor, alt katmanlardan yüzeye çıkan yılanlar, çıyanlar ve dev örümcekler bir yere tutunma gayretiyle havada çırpınıyorlardı.

Zürafalar uzun bacakları, ceylanlar da çeviklikleri sayesinde etki alanının dışındaki güvenli alana en önce çıkan hayvanlar arasındaydı.

Görüntüyü kaydeden kadın kendini koltukta emniyet kemeriyle bağlamayı başarmış, bu sayede, çevrede yaşanan faciayı rahatlıkla görüntüleyebiliyordu.

Cennette de Kütüphane Var mı?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin