Min-ah dan sepupunya cepat cepat berlari masuk ke dalam bilik mereka, spot mengumpat, lepak, karaoke sejak mereka kecil lagi. Taehyun dan anak anaknya hanya ditinggalkan sebab ramai jugak budak budak dalam rumah tu. Boleh dorang main sama sama. Taehyun lak... Biarlah dia bercakap, bergosip ngan laki and tunang cousin aku.
Status:
Nayeon: Married
Momo: Engaged
Jihu: Ramai scandal (Crushing on Yj)
Yihyun: Married
Chan young: Single (Crushing on Jihu)
Yeonjun: Ada gfBtw lusa momo nak tunang! Really can't wait, sebab areum and the gang pun nak datang esok! Yeonjun pun datang esok, sibuk katanya tu yang takleh balik harini sekali.
"Gini, aku kan tadi jalan nak gi dapur, pastu la aku terserempak ngan tino gaghik tu. So, aku pun ter eyecontact ngan tino tu. Jadi aku jeling. KAU TAU TAK DIA BUAT APA PASTU? DIA JELING AKU BALIK NOK. I mean, memang aku yang jeling dulu but dah dia annoying sangat, aku jeling la" Heboh Momo
"Tak, memang bukan salah kau pon, memang salah dia. Kita tak pernah salah. Walaupun kita yang salah, kita tak salah." Kata Jihu
"Betul." Kata aku
"Kau takyah ah ajak dia lusa weh. Menyirap aku tengok muko dio." Kata Yihyun.
"MEMANG AKU TAK AJOK. Masalahnya dio tu tiber decide tema majlis aku tau tak, aku pun jem like dehek man. Ko sape? Daripada kita kecik lagi kau bukan siapa siapa pada kitaorang. TIBER DATANG DATANG PLAN MAJLIS ORANG. BODO KO NATE NIH." Kata Momo.
Mana tak geram, tu hari penting dia tau dak. Once in a lifetime. Dia sibuk nak plan dewan mana nak nikah, the prosedur, sibuk nak urus itu, ini. Event, tema.
Mind your own business la macik bodo.
Acah rapat pulak tu ngan family bakal suami momo
"Tak ke bodo tu en." Kata Jihu.
"Sian ek single" ucap Yihyun secara mengejut.
"Eh kau asal? Nak gado ke kak?" Tanya Jihu .
"Pastu crush taken." Tambah Momo.
"Gf crush pulak, pretty pastu berpendidikan. Hurmmm... Dah jumpa mak bapak dah pun." Sambung aku.
"Jahat ah" kata Jihu lalu menunduk.
"Giveup je la." Kata Chanyoung yang baru masuk
Chanyoung<3
Jihu and Yihyun <3
"Kau sape nak suruh aku giveup, dahlah tetiba masuk conversation perempuan." Kata Jihu.
"Aku cousin kau la, and kalau aku tak join korang then aku kena buat apa, dahla yeonjun tak balik lagi, pastu aku mana kenal anyone kat luar pastu pastu dahlah aku ni pemalu." Kata Chanyoung panjang lebar cuba mempertahankan dirinya.
Dia ni gitu gitu pun memang dari kecik dah sama sama ngan kitaorang. Tak heran laa kitaorang rapat
"Btw, aku suruh giveup tu, sbb nanti kau yang terluka haa" kata Chanyoung.
"Pala bana dia. Macamlah kau ada girl nak cakap centu kat aku" Balas Jihu.
"Benar kata orang dahulu, kasih jangan keterlaluan, sayang biarlah sederhana, takut nanti kau merana" nyanyi Momo yang baru keluar dari tandas. Lagu Janji Manis oleh Kugiran Masdo jugakla jadi pilihannya. Tandas ada je dalam bilik tu. Yelah, takkan spot mengumpat tak lengkap en?
"Diamla korang." Kata Jihu. Perasaannya terhadap yeonjun tidak disetujui oleh sepupu dan keluarganya. Struggle suka sepupu sendiri, camtu la
Dari pagi hingga lewat malam, karaoke saja yang mereka urus, yang ada suami anak tu dibiarkan bergantung tak bertali. Bak kata Momo, biar dorang jadi macam the return of superman tu. Mak mak takyah jaga, bagi bapak bapak yang jaga.
"Eleh perempuan dah penat melahirkan, pastu bangun tengah malam nak bagi susu, dodoikan anak pesemua, sekarang turn jantan la pulak yang buat. Kalau aku dengar abang abang ipar aku tu merungut, aku lempar pergi kandang angsa belakang rumah tu ha" kata momo.
Tak, citenya, dorang yang dah ada anak ni berat hati nak tinggalkan anak bawah jagaan suami yang tak berapa boleh percaya tu, tapi tak syok ah kalau tak karaoke ramai ramai, so momo mempertahankan hak mereka sebagai seorang wanita
.
.
.
.
.
.
.
..
.
..
..
."SENAH! JEMAH! PEAH! GAYAH! BANGUN WOI AKU NAK TUNANG NI!!!!" Jerit momo lalu menggoncang satu satu sepupunya itu.
Ya, dorang tak tidur dengan husb, dorang tidur dengan dorang dorang je memandangkan lama tak reunion
"Kau nak apa?" Tanya Nayeon mamai
"Aku nak kau, eh nak tunang" Jawab momo
"Hambar la gila" Jihu menunjukkan penumbuknya
"Lah dah bangun anak dara sorang ni." Kata Momo.
"Dahlah, tunang kau tu lama lagi en? Tidur dulu lah sempat lagi ni." Kata Nayeon lalu mereka semua merebahkan semula badan.
"Weh... Korang dah iron baju?" Tanya aku. Dengan aku aku sekali terikut gelabah tengok dorang terus bangun berlari pergi ambik baju nak iron.
"Apa nak jadi... Dua orang dah kawin, sorang tu pandai pulak nak bercrush bagai, tapi baju tak gosok lagi. Tulaaa orang suruh pakai cotton je nak jugak pakai silk kan dah mengena" Sindir Momo.
Senang la kerja dia, baju dia dah kena gosokkan oleh mak dia. Hek eleh, mekap semua mak andam yang pikir. Kerja dia tinggal mandi
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.~Taehyun POV~
Dahlah lewat, baju macam tak gosok, pastu muka badmood semacam bini aku ni.
"Mi amore, why?" Tanya aku sambil membetulkan dress paras buku lali Min-ah.
"Belajar mana bahasa Itali?" Tanya Min-ah.
"Takde, belajar dari wattpad je." Jawab Taehyun. Baru nak sweet macam dalam wattpad tu.
"Oh." Balas Min-ah singkat.
"Sweetheart, you belum jawab lagi soalan tadi." Aku merenung tepat ke anak matanya.
"Takde." Jawab Min-ah.
"Aku terduduk atas baju yang dia baru iron tadi. Perghhh mengamok cam kingkong tadi" Jawab Jihu yang datang entah dari mana.
"Diam. Aku merajuk ngan kau." Balas Min-ah lalu berlalu pergi.
Aku membontotinya dari belakang.
~Min-ah POV~
Nokharom betul budak tu
Sumpah aku dalam hati.
Aku perasan Taehyun duk ikut jee cam anjing ikut tuan.
Tak baik kau samakan laki kau ngan anjing Min-ah hadui...
"Sayang, wait." Tahan Taehyun.
"Mu nok gapo?" Tanya aku
"Look, baju kusut or not, who you tryna impress? I love you walaupun baju selekeh tau dak." Kata Taehyun.
"Bolelaaa ayat, saya bagi 8/10. Kurang dua tu sebab... *Tarik nafas* HELLO?!! BEGINIKAH MINDSET LELAKI? KAU RASA KAMI BERCANTIK CANTIK NI SEBAB NAK IMPRESS LELAKI KE? SALAH! SEBAB KITAORANG NAK ADA SELF CONFIDENCE! Faham sayang...?"
Slay myself 😘💅
#Ignoretypos
Hehe lama gila nak update. Idea kering betul lah, yang ada duk fikir pasal kuih raya je ni. Nak ootd nanti style tudung canne. Haa gitu
YOU ARE READING
(✔)It's Fate (Taehyun-TXT);malay°
Teen Fiction‼️⚠️ CRINGE WRITING ⚠️‼️ Bermula dari persahabatan zaman muda, hingga akhirnya ditemukan semula di sekolah menengah. Kehidupan bahagia bersama dengan rakannya amat dihargai. Namun... Kehadiran seseorang mengubah gula kepada garam. Dan hadir seseoran...