Recommended song= BTS - Stay Gold
--Taehyun--
Setelah habis kerja, aku terus menuju ke kafe yang kami janji mahu bertemu. Min-ah, aku rindu kau. Sikap kau yang baik... manja... kalau lah kau yang jadi isteri aku sekarang ni. Mesti aku bahagia.
Aku ternampak Min-ah duduk di sebuah meja di hujung.
"Min-ah..." kata aku sambil tersenyum manis.
"Oh, hai taehyun." Kata min-ah.
"Kau sihat?" Tanya aku.
"Sihat je... kau pulak? Macam mana dengan Luna? Dia dulu baik... mestilah sekarang dia jadi isteri yang baik kan? Dengar dia mengandung." Kata min-ah. Aku berfikir. Haruskah aku tipu wanita ini atau haruskah aku jujur dan membuka aib isteri aku sendiri?
"Kami ok je. Ya, dia mengandung. Dia comel sangat bila mengandung." Kata aku. Aku tak tipu pada ayat akhir. Memang Luna kelihatan comel semasa mengandung. Walaupun mukanya sentiasa tegang.
Setelah bertanya khabar dan berborak kosong, aku pun balik. Min-ah di ambil oleh bomin tadi. Tak tipu, pengantin baru itu kelihatan sungguh bahagia.
.
.
.
.
."Taupun kau jalan balik. Ingat dah lupa. Baru je nak gembira tadi kau tak balik. Huh, menyampah." Kata Luna.
"Chagi... oppa kerja.." kata aku.
"Kerja pergi mampus! Kau ingat aku tak tahu ke kau tu jumpa Min-ah?! Huh. Kau ceraikan je aku boleh tak? Aku rimas lah tengok muka kau. Malam ni tidur ruang tamu." Kata Luna perlahan lahan berdiri ke arah bilik kami.
--Magical time skip--
~4 bulan kemudian~
<HUHU>--Min-ah--
Aku mengandung! Tak sabar nya aku nak tunjukkan test pregnancy aku ni dengan bomin. Dia tengah bekerja di kafe.
"Oppaaaaa!" Kata aku lantas memeluk bomin yang baru balik dari kafe.
"Chagi... kenapa ni?" Tanya bomin.
"Ummm. Nah." Kata aku menunjukkan preganancy test aku.
"Mm? Dua garis merah? Apa maksud dia?" Tanya bomin.
"Aduihhhh... maksudnya chagi pregnant lah. Apalah oppa ni." Kata aku muncung.
"Ha?? Pregnant? Mari sini." Bomin memeluk aku dengan kuat.
"Suka tak? Suka tak?" Tanya aku.
"Mesti lah suka." Kata bomin.
--Taehyun--
Luna nak bersalin harini. Aku lambat dan tidak sempat untuk menemani Luna di dalam bilik bersalin
"Doktor." Kata omma Luna berdiri.
"Anak kamu selamat. Tapi... Cik Luna tak kuat." Kata doktor tersebut. Masa kali pertama bersalin, aku ada di sisinya. Tapi kali ini, aku tak dapat menemaninya di dalam sana.
"L-luna.." kata aku. Omma dan appa luna juga kelihatan sedih.
--Min-ah--
Mata kuyu aku buka perlahan lahan. Jam dinding aku perhatikan. Bomin masih belum bangun lagi.
"Bomin.." kata aku menggoncangkan badannya sedikit. Kenapa dia tak bangun? Selalu dia senang bangun.
"Bominnieeee." Kata aku menggoncang tubuhnya sekali lagi. Masih tidak beriaksi.
"Oppaa." Kata aku. Belum juga bangun. Malah langsung tiada pergerakan
"Aish... oppa!!!" Aku mula mencubit pipinya dengan sekuat tenaga yang aku ada.
"Auchh.. sakit lah." Kata bomin.
"Tau pun." Kata aku. *flip hair*
"Apalah chagi ni... baru nak prank." Kata bomin.
"Dah dah... bangun. Lewat pergi kerja baru tau." Kata aku.
"Mmmmmmmmmmmmmmmm... malas lahhhh." Kata bomin. Aku hanya membiarkan dia merengek di situ. Telefon bimbit aku capai. Berita hari ini aku baca. Sebuah topik menarik perhatian aku.
Kafe ______ (ikut kreativiti korang ah)
Dikabarkan, pada pukul 6 pagi tadi, sebuah kafe terbakar. Buat masa sekarang, kami cuba memadamkan api pada bangunan kafe ini. Pemilik kepada kafe masih belum memunculkan diri ke lokasi. Mohon segera berlapor.
Jam di dinding aku tengok. 6:18. Cepat aku tunjukkan bomin berita tadi. Apalagi, bergegas lah dia. Tak mandi pulak tu.
"Oppa! Hati hati!" Kata aku.
--Bomin--
Aku tiba di lokasi kebakaran. Aku mula berasa lemah apabila terlihat kafe yang aku usahakan hangus terbakar.
"Gwencanha?" Tanya sunnie, ex aku.
Sunnie/27 tahun=
"Saya tak okay." Jawab aku.
"Jangan risau... awak akan dapat ganti rugi dari saya. Tapi ada syarat." Kata sunnie.
"Apa syaratnya?" Tanya aku.
"Bagi aku jantung kau." Kata sunnie.
"J-jantung aku?" Tanya aku.
"Yes... mak aku tenat. Dia perlukan jantung kau." Kata sunnie.
"Tak apa lah." Kata aku.
"Lebih baik kau bagi atau aku akan bunuh isteri dan anak di dalam perut isteri kau. Bonus untuk aku." Kata sunnie.
"Macam mana kau tau?" Tanya Bomin.
"Nak ke taknak nii."
"Aku setuju." Jawab aku dengan hati yang berat.
"Good. Ikut aku." Kata sunnie.
"S-sekarang?" Kata aku.
"Ya." Kata sunnie.
"O-okay." Kata aku. Jangan risau min-ah. Kau kuat untuk hadapi semua ni sendiri. Ingat min-ah, oppa ada dalam hati min-ah. Always.
-Word counted= 706 words-
#abaikantypo
YOU ARE READING
(✔)It's Fate (Taehyun-TXT);malay°
Teen Fiction‼️⚠️ CRINGE WRITING ⚠️‼️ Bermula dari persahabatan zaman muda, hingga akhirnya ditemukan semula di sekolah menengah. Kehidupan bahagia bersama dengan rakannya amat dihargai. Namun... Kehadiran seseorang mengubah gula kepada garam. Dan hadir seseoran...