Setelah kami membawa taehyun ke bilik nurse, kami membiarkan dia diurus oleh nurse dan bergerak ke kelas kami.
"Weh, kau tahu tak? Tadi kan, aku dengar ada orang kata pakcik kebun tengah cari kereta sorong diaa.." kata areum.
"Habislah kau areum... Tite tatau pape." Kata beomgyu
Muka comel be like:
"Weh weh... singgah kat loker kejap eh... aku nak ambil buku text." Kata areum.
"Ok." Jawab kami. Kami pun menuju ke arah loker. Loker ku aku buka. Terdapat sepucuk surat di dalamnya.
Dear Min-ah,
Terima kasih sebab bawa aku ke bilik nurse... And kau tak perlu minta maaf, aku ikhlas tolong kau. Nanti masa rehat datang lah rooftop. Aku ada benda nak bagi kat kau. Mesti kau suka sangat benda tu.
From: Kang TaehyunAku tersenyum sendiri membaca surat itu. Agaknya apa yang taehyun bakal bagi aku? Tapi, setahu aku rooftop tu kawasan larangan pelajar... alaa.. takpelah... sekali sekala...
"Hah, kau tu dah kenapa senyum senyum?" Tanya areum.
"Nothing much..." kata aku.
"Arasseo." Kata areum.
"Woi makcik kau lipas! Silakan kawen ngan cicak, papadum papadum! Janhan lupa kad jemputan oh yeah oh yeah!!" Latah areum.
"Kau ni memang melatah nombor 1 kann? Mana lipas?" Tanya beomgyu.
"A-atas kepala kau..." kata areum.
"Haha... mengarut lah kau ni... kejap." Kata beomgyu lalu mengeluarkan cermin dari poket. Perlahan lahan, cermin itu naik ke atas rambut. Pantulan lipas kelihatan pada cermin tersebut. Apa lagi?? "AAAAAAAAAAA!! MAK TOLONG MAKKKK!!! AKU TAKNAK MATI LAGII!! AKU TAK KAWEN LAGIII!!" Jerit beomgyu.
"Weh bapak ah... terkejut aku dengar dia ni berteriak.
Beomgyu teriak be like:
"AAAAAA!! AKU FRUST DENGAN KORANGGG!!" Jerit soobin.Gaduh gaduh manja soogyu be like:
"Haaaa... aku nak kau buat aegyoo??" Kata huening.
"Aegyo?" Tanya soobin.
"Yaaa!!" Kata huening.
"Guna lagu apa?" Tanya soobin.
"Ottoke song!" Kata areum.
"Ok." Kata soobin.
Aegyo dorang be like:
1. Yeonjun (Abaikan)
2. Soobin
3. Taehyun
4. Huening
5. Beomgyu"Wowwwwww!!!" Jerit aku dan areum.
"Haa... korang pulakk! Pergi!" Kata Soobin yang masih malu malu.
Aegyo perempuan be like:
Note= Pilih mana mana yang korang suka je lahhh... sebagai areum dan sebagai min-ah.
Author suggestion:
Min-ah= Yang Pertama
Areum= Yang Kedua"Wahh... aku mengaku aku kalah dengan min-ahh.." kata areum.
"Tulahh.. aku pun tak pernah tengok min-ah buat aegyo..." kata soobin.
"Ok, memang aku kata aku mengaku kalah, tapi siyes ah memang tak da langsung pujian untuk aku?" Tanya areum.
"Bagus." Kata soobin beomgyu.
"Kejam korang ehh!! Sabo jap!" Kata areum.
"Hai korang." Kata taehyun.
"Kau dah sihat?" Tanya aku.
"Dah... alaa.. teruk sangat ke?" Tanya taehyun.
"Emmm..." kata aku.
"Eh dah dah! Sekarang kita tengok taehyun pulak buat aegyo!!" Kata soobin.
"Yeyy!" Kata min-ah yang datang entah dari mana.
"Aku? Sekarang?" Tanya taehyun.
"Ya." Kata kami.
"Weii... ramai pelajar tengah keliling kita ni... aku tak biasa lah buat aegyo macam ni..." kata taehyun.
"Biarlah... tadi kami buat pun dikerumuni pelajar... min-ah pun buat tau!" Kata areum.
"Nasib baik kau baru sampai sekarang... malu aku." Kata aku.
"Eh, nanti aku tunjuk kat kau ye taehyun rakaman dorang buat aegyo ni." Kata areum.
"Haa??" Kata kami.
"Aku suruh orang tolong record kan... dahlah! Cepatt!" Kata areum bersedia memegang telefon bimbitnya.
Ni compilation cute dia. Tapi kalau nak yang dia buat aegyo tu ada kat atas.
#abaikantypoSorry lari topik sikit😅. Tajuk utama dia pasal hanmin... tetiba pulak masuk aegyo ni😅. Memang pendek, tapi kalau korang tengok vid tu tak pendek pun sebenarnya.
YOU ARE READING
(✔)It's Fate (Taehyun-TXT);malay°
Teen Fiction‼️⚠️ CRINGE WRITING ⚠️‼️ Bermula dari persahabatan zaman muda, hingga akhirnya ditemukan semula di sekolah menengah. Kehidupan bahagia bersama dengan rakannya amat dihargai. Namun... Kehadiran seseorang mengubah gula kepada garam. Dan hadir seseoran...