Hari ni cuti weekend and kami nak pergi panggung wayang yang berdekatan. Aku memakai sweetshirt top dan dipasangkan dengan sebuah shorts.
"I'm ready!" Kata aku lalu mencapai beg seperti yang diatas. Kaki ku mula menuruni anak tangga rumah tersebut."Have a good day girl!" Kata omma.
"Okay mom!" Aku kata lalu memakai kasut yang aku baru ambil dari rak. Selesai memakai kasut, aku mula berdiri lalu berjalan meninggalkan pagar rumah agam itu.
----------------------------
"Hai taehyun!" Kata aku melambai lambai ke arah taehyun.
"Annyeong!" Kata taehyun melambai ke arah aku semula.
"Aik, kau sorang je ke?" Tanya aku.
"Taklahhh... tadi aku dengan areum dan beomgyu, pastu beomgyu nak pergi tandas... areum pulak nak pergi beli tempat duduk." Terang taehyun.
"Ohhhhh." Kata aku.
"Wei korang!" Kata areum lalu menuju ke arah kami dengan memegang beberapa keping tiket di tangannya.
"Bak sini tiket aku." Kata aku mengambil sekeping tiket dari tangannya.
"Welcome." Kata areum sambil memberikan satu kepada taehyun.
"Booooo!!" Kata beomgyu yang baru tiba tadi.
"Mak kau melatah melatah!!" Kata areum terkejut. Manakala aku dan taehyun hanya beriak selamba.
"Hai korang!" Kata soobin melambai lambai ke arah kami.
"Aloha bro!" Kata areum.
"Hehe.. hai areum, kau tak marah?" Tanya soobin.
"Noo... tu kan dah lepas..."kata areum lalu menghulurkan tiket kepada dua orang pemuda itu. Mereka menyambutnya sambil berkata 'thank you'.
"Weh, ada sejam lagi ni sebelum movie tu... kita pergi lepak starbucks, shopping--" kata kata beomgyu terhenti bila areum menyambung.
"Starbucks tak best lahhh.. xing fu tang lagi sedap!" Kata areum.
"No, starbucks lagi sedap." Kata beomgyu.
"Nooo!! Xing fu tang lagi sedap!" Kata areum.
"Hey hey... shut up. Taelife is the best." Kata soobin. Mereka berdua pun memandang soobin dengan pandangan pelik lalu teruskan bergaduh tentang jenama.
"Stop stop... apa kata korang beli je jenama yang korang nak pastu kita pergi lepak mcd. Nak?" Tanya aku.
"Nak nak!" Jawab areum.
"Yesss! Mcd!" Kata soobin.
"Tapi aku nak KFC..." kata beomgyu. Aku menepuk dahiku.
"Beli je lah pastu kita gi singgah taman berdekatan je. Kan senang?" Kata taehyun.
"Yes." Kata soobin.
"Aku ok je." Kata aku.
"Boleh boleh." Kata areum.
"Ok jgk." Kata beomgyu.
"Jomlah pergi beli." Kata taehyun.
"Jommm!! Siapa nak beli starbucks ikut aku!" Kata beomgyu.
"Siapa nak xing fu tang ikut aku!" Kata areum.
"Siapa nak tealife ikut aku!" Kata soobin.
"It's okay, aku nak pergi gongcha(jenama bubble tae yang popular di korea)." Kata aku dan taehyun serentak.
A.N=Korang team apa?
"Mwo?" Kata mereka.
"Eh lupa pulak dorang jodoh.. oklah... meh kita bertolak." Kata areum lalu meninggalkan tempat itu.
"A-apa kau kata areum?" Kata kami berdua serentak.
"Haaa... tengok? Haihhh... aku pergi dulu lah ye." Kata soobin lalu beredar diikuti dengan beomgyu.
"Emmm...jom?" Kata taehyun.
"Oh, ok.. jom." Kata aku.
Semasa dalam perjalanan kami terserempak dengan ga-eun.
"Annyeong minster aiskrim." Kata aku kepada dia. Tapi dia hanya menjeling aku lalu memeluk lengan taehyun.
"Oppaaa." Kata ga-eun.
"Mwo? Kenapa kamu tak balas unnie tegur kamu tadi?" Tanya taehyun.
"Ahhh... unnie tegur ke? Tak perasan.. annyeong unnie." Katanya sambil tersenyum ke arah aku. Tapi sebaik aku senyum balik ke arahnya, dia jeling aku sekali lagi lalu fokus bercerita dengan taehyun. Aku hanya ikut mereka di belakang saja.
"Yah oppa." Kata ga-eun sambil menyiku taehyun.
"Mwo?" Tanya taehyun.
"Emmm... oppa ingat kan? Yang oppa pernah kata oppa tu milik ga-eun selamanya?" Kata ga-eun.
"Yes. Why?" Tanya taehyun.
"Even if oppa kahwin pun oppa janji oppa tetap milik ga-eun?" Tanya ga-eun.
"Emmm... no. Kalau oppa kahwin, of course lah oppa milik wife oppa. Kenapa?" Tanya taehyun.
"Then I will not allow you to even in love with anyone." Kata ga-eun kecil, tapi aku boleh dengar. Biasa lahh... aku punya pendengaran kuat... bukan macam si taehyun. Boleh ke dia tak dengar?
"What?" Tanya taehyun.
"Nothing..." kata ga-eun lalu menjeling ke arah aku.
"Eh ga-eun, oppa nak pergi beli air pastu nak lepak kat taman pastu pergi tengok wayang nii.. oppa pergi dulu ye." Kata taehyun.
"Ehhhh... kjp, panggung wayang?" Tanya ga-eun.
"Ya." Jawab taehyun.
"Nak ikut nak ikut." Kata ga-eun.
"But you have no ticket." Kata taehyun.
"I can proceed it online." Kata ga-eun lalu mengeluarkan telefon bimbit miliknya dari poket seluarnya.
#abaikantypo
YOU ARE READING
(✔)It's Fate (Taehyun-TXT);malay°
Teen Fiction‼️⚠️ CRINGE WRITING ⚠️‼️ Bermula dari persahabatan zaman muda, hingga akhirnya ditemukan semula di sekolah menengah. Kehidupan bahagia bersama dengan rakannya amat dihargai. Namun... Kehadiran seseorang mengubah gula kepada garam. Dan hadir seseoran...