P-6 [EEEE... BEOMGYU BUSUK]

133 19 9
                                    

Segera huening dan kami berlari mencari benda yang boleh mengengkat beomgyu. Semua taknak pegang dia. Aku pun terjumpa sebuah kereta sorong yang sedikit buruk. Tapi, oklah nii.. aku pun mengambil kereta sorong itu.

"Guys guys! Aku jumpa kereta sorong guys!" Kata aku.

"Ok guys! Beomgyu! Kau masuk dalam tu cepat!" Arah soobin.

"Kau tolak areum." Arah huening.

"Ok ok." Kata areum.

Kami pun menolak kereta sorong itu selaju yang boleh kearah kereta pak guard. Taulah kereta sorong tu buruk kan... jadi dalam perjalanan, tayar depan kereta sorong itu tercabut lalu beomgyu terlempar keluar dari kereta tersebut.

"Woi beomgyu!!!!!" Jerit kami.

"Aku kat mana? Betulkah ini kawan aku? Kalau betul ini kawan aku tolonglah putuskan sekarang jugak." Kata beomgyu yang blur kerana dilempar tadi.

"Apa kita nak buat niii??" Tanya aku kepada mereka.

"Haaa... aku tau! Korang tunggu sini kejap." Kata areum. Dia pun pergi. 2 minit kemudian, dia pulang dengan membawa sebuah kain yang besar.

"Nak buat apa kain tu?" Tanya kami.

"Engkau tengok ajelah!! Wei beomgyu! Meh sini! Baring atas kain ni." Kata areum merujuk kepada kain pelapik meja yang dibentang atas jalan raya itu. Beomgyu hanya akur lalu baring diatasnya. Areum selepas itu mengikat beomgyu di dalam kain seperti ikat mayat.

"Haih... pasrah je lahh..." kata beomgyu yang kini sudah kelihatan seperti mayat hidup kerana dia diikat seperti jenazah oleh areum.

"Wei! Kau gile ke apa ikat anak orang macam ni?" Kata kami semua.

"So? Korang nak pegang??" Tanya areum.

"Eee... taknak lahhh!! Geli!" Kata kami.

"Dah jom!" Kata areum lalu soobin pun mengangkat 'mayat' (beomgyu yang dorang bungkus macam mayat tu) tersebut.

Kereta pak guard itu sangat kecil. Macam kereta kancil lah jugak. Kami pun masuk ke dalam kereta itu. Menuju ke hospital.









💞









"Kau simbah clorox dekat aku lagi siap kau!" Kata beomgyu.

"Iyalah iyalah." Kata aku.

"Kau ni.. dia tak sengaja lah." Kata taehyun.

"Mentang mentang lah girlfriend." Kata beomgyu.

"Yes, aku sokong taehyun." Kata soobin.

"Semua ni takkan jadi kalau si areum ni tak curi ayam!" Kata heuning.

"A-aku tak salah! Ayam tu yang menggoda sangat..." kata areum menunduk.

"Takpa... bukan salah kau..."kata soobin sambil menepuk nepuk belakang areum.

"Ish! Kau pun sama beomgyu! Yang kau pergi keluar macam orang baru keluar hutan tu apasal?" Kata taehyun.

"Dahlah! Semua salah kecuali min-ah. Dia sorang je yang tak sengaja disini." Kata aku.

"Eleh kau ni!" Kata beomgyu.

"Apa bising sana tu?! Berkumpul cepat!" Arah sir namjoon.

"Yes sir!" Jawab kami.









💞









Ini hari terakhir perkhemaan kami. Sekarang kami sedang menjalani majlis penutupan.

"I want to say thank you for each of you because never be a burden to me. And I want to say, congrats for surviving here even you just eat twice a day but all your activity was rough." Kata sir namjoon.

"Oky sir!" Kata kami.

"Lastly, I want to ask, are you enjoying your trip here?" Tanya sir namjoon.

"Yes sir!" Jerit kami.

"I'm glad to hear that. See you again in senior year!" Kata sir namjoon lalu masuk ke kereta miliknya. Begitu juga kami.








💞









Dengan penat dan lelahnya, aku dan taehyun menyorong beg kami kearah rumah. Tiba tiba taehyun berhenti diikuti dengan aku.

"Min-ah, aku penat dengan semua ni. Aku dah tak boleh teruskan lagi." Kata taehyun dengan memandang mata min-ah.

"A-apa maksud kau?" Tanya aku.

"Aku nak aiskrimmm!!! Nak gimbap! Nak hotteok! Nak taekbokki! Nak makan old lunch box! Nak makan kimchi! Nak makan jajangmyeon! Nak makan ramyeon!" Raung taehyun yang kini terduduk di lantai sambil berpura pura menangis. Macam budak budak betul. Selama ni, kamu hanya makan makanan jepun sahaja disana. Hanya ayam goreng yang kami jumpa sebagai makanan yang sesuai dengan lidah orang korea. Sebab itulah kami curi ayam goreng tu.😭.

"Jom! Aku belanja!" Kata aku. Serta merta taehyun berdiri lalu menarik tangan aku ke convenience store.

"Yeyy!" Jerit taehyun.

#abaikantypo

First,
Sorry for chapter yang pendek

Second,
Sorry sebab selalu tak letak gambar atas tu.

Third,
Thank you for supporting me

Fourth,
I love you

Fifth,
Author akan update sekali sehari. And sometime double update.

(✔)It's Fate (Taehyun-TXT);malay°Where stories live. Discover now