Harini areum nak confess yang dia suka soobin. Kami akan tolong dia.
"Weh weh... semua dah ready?" Tanya aku.
"Ready... tinggal ajak soobin je ni." Kata taehyun.
"Tak, I mean, areum, are you ready?" Tanya beomgyu.
"Emmm... yes!" Kata areum.
"Jom!" Kami pun mulakan perjalanan ke arah kedai baju untuk mengubah areum sebelum pukul 5 tiba. Kerana masa itulah dia akan berjumpa soobin.
"Woww!! Cantiknyaa!!" Kata aku.
"Pilih yang ni." Kata beomgyu mencapai sepasang baju kasual.
"No no no... dating mana boleh baju kasual je." Kata aku.
"Ni ok?" Tanya taehyun sambil memegang baju yang agak hipster, sesuai dengan gayanya.
"No no no... still, dating tak boleh pakai baju macam tu.
"Jadiii??" Tanya mereka kepada aku. Mata aku mula mengesan sekeliling. Walaupun gaya yang aku suka tomboy, but soobin pernah kata kat aku dia suka perempuan yang tak berpakaian terlalu kasual atau tomboy.
"Haaaa nii." Kata aku lalu menghulurkan sehelai dress yang simple.
"Cantik." Kata areum.
"Pergilah try." Arah aku. Areum pun menuju ke dalam fitting room. Beberapa minit kemudian, dia pun keluar. Kami semua terpegun dengan kecantikannya. Dia jarang pakai baju macam tu kan... so, we are in disbelief.
"Wow areum..."kata beomgyu.
"Daebak!" Kata aku menunjukkan simbol baik.
"Hehe..." areum hanya tersenyum atas pujian kami.
"Jom pergi!" Kata aku lalu menarik tangan areum. Kami pun menuju ke sebuah restoran yang telah kami tempah. Kamu biarkan areum duduk di situ sementara kami akan menjaga pintu masuk. Beberapa saat selapas itu, soobin datang dengan memakai sut tuxedo.
"Soobin, jom ikut aku." Kata taehyun lalu mengiringi soobin masuk ke dalam. Beberapa minit selepas, taehyun keluar semula membiarkan mereka berdua di dalam.
"Eeee... tak sabar nya akuuu!!" Kata beomgyu memukul mukul bahu taehyun macam perempuan yang gedik.
"Apa kau ni?" Kata taehyun.
"Eeeee.... aku tak sabarrr!!" Kata beomgyu memukul huening pula.
"Tepi lah!" Kata huening menolak beomgyu.
"Auch..." kata beomgyu yang terjatuh di lantai.
"Padan muka." Kata taehyun. Tanpa kami sedari, sudah 10 minit kami bercerita dan pada minit kesepuluh itu juga lah... areum keluar ditemankan airmata dari restoran itu. Diikuti juga dengan soobin yang mengejarnya dari belakang.
"Weh, apa jadi?" Tanya huening.
"A-aku t-tolak perasaan dia..." kata soobin sambil menunduk.
"Aku tak pernah tengok drama depan mata siot..." kata huening dengab mulut yang menganga.
"Eh, baik sorang pergi kejar dia sekarang." Kata aku.
"Biar a--" kata kata soobin terputus apabila beomgyu menyambung.
"Biar aku yang pergi... aku tak patut biarkan dia suka kau dulu..." kata beomgyu lalu berlari.
--Beomgyu--
Aku sudah cuba mengejar areum. Akhirnya, dia berhenti di dan duduk di sebuah kerusi. Aku pun menghampirinya.
"Areum?" Tegur aku lalu mengambil tempat di sebelahnya tanpa disuruh.
"Apa?" Tanya dia.
"Kau okay?" Tanya beomgyu.
"Aku okay..." kata areum.
--Areum--
Selepas aku kata 'aku okay..', beomgyu memandang ke dalam mata aku lalu berkata.
"You are not okay." Kata beomgyu lalu melap air mata aku. Aku hanya menangis lebih kuat depan dia. Tidak pernah aku lihat dia benar benar serius... dan aku baru nampak apa yang aku tak boleh nampak selama ni... muka dia... dia sangat kacak...
"It's okay... aku ada... kau tahu tak benda apa aku paling regret?" Tanya beomgyu pada aku.
"Apa?" Tanya aku menangis di dada bidangnya.
"Aku menyesal lepaskan kau pada soobin... kalaulah aku halang kau dari suka dengan soobin, semua ni takkan jadi...dan kalaulah aku..." kata beomgyu.
"Kau apa?" Tanya aku.
"Kalau lah aku berjaya menang hati kau sebelum dia..." kata beomgyu. Aku sungguh terkejut dengan confess yang tetiba itu.
"Apa kau nak kata sebenarnya?" Kata aku melepaskan pelukan lalu memandang tepat ke anak mata boemgyu.
"Aku suka kau..." kata beomgyu menunduk.
"Beomgyu...." kata aku.
"Aku tau kau perlukan masa... takpa... aku tunggu kau..." kata beomgyu.
"No beomgyu... aku mesti move on..." kata aku. Dia kelihatan terkejut dengan penyataan ku tadi.
"K-kau terima?" Tanya beomgyu.
"Ya." Kata aku lalu tersenyum.
"Areum!" Jerit soobin yang baru tiba.
"Apa lagi?" Tanya aku.
"K-kau couple ngan beomgyu?" Tanya soobin.
"Ya."
"Emm... kalau macam tu... boleh tak kita jadi kawan macam biasa?" Tanya soobin.
"Oky."
#abaikantypo
Firstly,
No double update todaySecond,
Maybe no update tommorowThird,
Please voteFourth,
Rasanya makin bosan tak cerita ni?
YOU ARE READING
(✔)It's Fate (Taehyun-TXT);malay°
Ficção Adolescente‼️⚠️ CRINGE WRITING ⚠️‼️ Bermula dari persahabatan zaman muda, hingga akhirnya ditemukan semula di sekolah menengah. Kehidupan bahagia bersama dengan rakannya amat dihargai. Namun... Kehadiran seseorang mengubah gula kepada garam. Dan hadir seseoran...