"Apa abang cakap ni? Omma? Tinggalkan kita?" Tanya aku kebingungan.
"KAU NI MEMANG BODOH! OMMA MENINGGAL SEBAB KAU TAK JAGA DIA!" Jerit yeonjun dan cuba ditenangkan oleh appa aku.
"Emm.. oppa, nanti min-ah datang." Kata aku lalu meletak panggilan. Aku dah tak boleh dengar dia maki dan salahkan aku masa otak aku tengah cuba berfikir apa yang berlaku sabenarnya.
A/N= Korang pun mesti tak boleh kan kalau abang kau sendiri maki maki kau.
--------------------------
Pintu utama hospital aku terjah. Taehyun hanya membontoti aku dari belakang. Tadi aku balik dengan taehyun sebab dorang masih lagi belum habis bergembira. Langkah kaki diatur kemas ke kaunter pertanyaan.
"Boleh saya tahu di mana tempat Puan Choi?" Tanya aku. Dorang mesti dah kenal omma aku. Sebab appa aku seorang usahawan yang sangat terkenal.
"Puan Choi? Dia dibawa ke bilik kecemasan tadi. Sekarang kami bekum menerima apa apa maklumat dari doktor. Mungkin cik boleh tengok kat bilik kecemasan." Kata nurse itu.
Aku pun terus bergegas ke bilik kecemasan. Aku terlihat oppa ku, yeonjun di situ duduk sambil ditenangkan oleh appa ku.
"A-appa, kenapa ni? Omma mana?" Tanya aku.
"Omma kamu accident..." kata appa aku.
"KAU!" Mujur appa aku tahan abang aku dari mengamuk.
"Ini hospital yeonjun! Kamu jangan nak buat kecoh kat sini!" Kata appa.
"Huh.." kata yeonjun menarik narik nafas nya sambil menekup mukanya.
"Emmm... keluarga puan choi?" Tanya doktor tersebut.
"Ya." Kata kami.
"Puan choi akan dipindahkan ke wad nanti. Encik Choi, boleh saya bercakap dengan awak?" Tanya doktor tersebut.
"Baiklah. Yeonjun dan min-ah, kamu pergi jaga omma. Jangan gaduh pulak." Kata appa lalu megikuti doktor tersebut.
--Encik Choi--
"Encik choi, isteri anda tak ada banyak masa... kami dah cuba yang terbaik... tapi kami hanya boleh tangguhkan masa dia... maafkan kami... dia kehilangan terlalu banyak darah... dan... pohon halus yang termasuk ke dalam badannya itu sedikit susah mahu dikeluarkan. Kalau kami tak keluarkan, masa puan choi akan jadi pendek... kalau kami buat... kami sekurang nya dapat tangguhkan..." kata doktor tersebut.
"Takpa doktor... terima kasih..." kata encik choi.
--Min-ah--
Sedang aku duduk di sebelah omma ku yang kelihatan sungguh sakit dan lemah, telefon ku berdering.
"Annyeong..." kata aku.
"Min-ah! Beomgyu accident lah!" Kata taehyun.
"Mwo?!" Kata aku mengejutkan yeonjun yang sedang tidur tadi.
"Wad ________"
Panggilan pun aku matikan.
"Kamu ni kenapa teriak teriak?" Tanya yeonjun. Abang aku ni cuma tegas... dia takkan marah lama lama..
"Emm... boleh tak oppa jagakan omma dulu?" Tanya aku.
"Emm... yelah... cepat sikit." Kata yeonjun.
Aku segera menuju ke wad yang di maksudkan. Aku terlihat beomgyu yang terbaring sambil bercakap dengan taehyun.
"Kau okay?" Tanya aku
"Okay." Kata beomgyu.
"Beomgyuu.. aku dah bawa barang kau." Kata areum.
"Kau gila ke? Mak bapak aku kat rumah tu." Kata beomgyu.
"Ehh... memang gila lah kalau aku nak pergi rumah kau... aku beli je." Kata areum.
"Ada baju? Ada shampoo? Ada sabun? Ada seluar? Ada berus gigi?" Tanya beomgyu.
"Ehh... kau jangan risau... semua lengkap." Kata areum.
"Serius?" Tanya beomgyu.
"Ya."
"Kau beli kan? Boxer aku ada?" Tanya beomgyu.
"Ada. Saiz M kan?" Tanya areum.
"Macam mana kau tahu saiz aku?" Tanya beomgyu terkejut.
"Emmm... aku teka je." Kata areum.
"Beomgyuu!! Aku ada beli ayam goreng!" Kata soobin.
"Aku punya takda?" Tanya areum.
"Takda." Kata soobin.
"Kau nii... kau jangan sampai aku curi ayam tu." Kata areum.
"Kau ni tak serik serik lagi ke curi ayam?" Tanya aku.
"No. Best lah curi ayam. Kan beomgyu." Kata areum.
"Betul betul betul." Kata beomgyu.
"Weh beomgyu, jom pergi curi ayam lagi nanti." Kata areum.
"Jom." Kata beomgyu.
"Eh kau ni... tak padan dengan sakit eh." Kata taehyun.
"Hehe.." kata beomgyu.
Sekurangnya, kurang juga beban di hati aku. Sebab dorang ni...
Tiba tiba, ada seorang muncul di muka pintu.
"Eh opcot jatuh kau silakan masuk kubur sebelum terlambat. Kedudum dudum dudum ketum tutum tutum~" nyanyi areum. Atau lebih tepat,latah areum.
"Koranggg!!! Rinduu!!" Kata huening.
A/N= Mesti korang dah lupa dia... cian dia... acctually dia pindah haritu... tapj author lupa nak tulis😅
"Kau pergi mana hah?" Tanya beomgyu.
"Kau ni kannn! Kau pergi mana selama ni tak melawat kitaorang langsung??" Kata soobin.
"Aku sibuk lahh.. ingat senang ke nak jadi pelajar di amerika? Susah tau." Kata huening.
"Amboi... bangga nampak sekolah kat amerika..." kata taehyun.
"Sikit lah.." kata huening.
#abaikantypo
YOU ARE READING
(✔)It's Fate (Taehyun-TXT);malay°
Genç Kurgu‼️⚠️ CRINGE WRITING ⚠️‼️ Bermula dari persahabatan zaman muda, hingga akhirnya ditemukan semula di sekolah menengah. Kehidupan bahagia bersama dengan rakannya amat dihargai. Namun... Kehadiran seseorang mengubah gula kepada garam. Dan hadir seseoran...